The aim of this study is to find out the thoughts of teachers about the Early
Childhood Education Program dated 31.05.2002 and numbered 270 by
Education Institution, to observe the applications concerning the program and
to determine the relations between the thougths and the observations.
As a result of this study it has been determined that there is no big negativity
in the thoughts of teachers about the program. However, on some steps
couple of problems have been concluded. Therefore from some aspects of
program (content, family activities, education methods, evaluation)
reevaluation improvements and informing of teachers are recommended.
Program evaluation early childhood education program teacher’s thoughts
Bu araútÕrmanÕn amacÕ; M.E.B. Talim Terbiye Kurulu BaúkanlÕ÷ÕnÕn 270 sayÕ ve 31.05.2002 tarihli uygulanÕp denenmek ve geliútirilmek üzere yürürlü÷e konulan okulöncesi e÷itim programÕ hakkÕnda ö÷retmen görüúlerinin alÕnmasÕ, ö÷retmenlerin programa iliúkin uygulamalarÕnÕn gözlenmesi ve gözlem bulgularÕ ile görüúlerinin arasÕndaki iliúkinin tespit edilmesidir. AraútÕrma sonunda; ö÷retmenlerin program ile ilgili görüúlerinde çok büyük olumsuzluklarÕn bulunmadÕ÷Õ tespit edilmiútir. Bununla birlikte programÕn birkaç basama÷Õnda sorunlarÕn oldu÷u sonucuna varÕlmÕútÕr. Böylelikle programÕn bu yönlerden (içerik, aile katÕlÕm çalÕúmalarÕ, ö÷retim yöntemleri, de÷erlendirme) yeniden ele alÕnarak geliútirilmesi, ö÷retmenlerin bu konularda daha ayrÕntÕlÕ bilgilendirilmesi önerilmiútir.
Program de÷erlendirme erken çocukluk e÷itim programÕ ö÷retmen uygulamalarÕ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Sayı: 7 |