Research Article
BibTex RIS Cite

A RESEARCH ON IMPROVING 5TH CLASS PRIMARY STUDENTS’ WRITING SKILLS

Year 2007, Issue: 14, 131 - 141, 09.05.2013

Abstract

In this research, it was examined whether each trait presented in 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model applied to improve the writing skills of the primary 5.th class students is effective in improving the writing skills or not. The universe of this study was comprised of 5th grade students from Hacı Mustafa Tarman Primary School bound to Ministry of National
Education, Keçiören, Ankara. One of the groups in this school was determined as sample. A significant difference was found between pre-test scores and post-test scores after they took the education on 6+1 traits such as Ideas, organization, voice, word choice, sentence fluency, conventions and presentation. It was seen that 6+1 Analytic Writing and Evaluation Model is
an effective model on the improvement of the students’ writing skills. 

İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA BECERİ- LERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2007, Issue: 14, 131 - 141, 09.05.2013

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmeye
yönelik uygulanan 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinde bulunan her bir
özelliğin öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesinde etkili olup olmadığı incelenmiştir.
Araştırmanın çalışma evrenini, Ankara ili Keçiören ilçesinde bulunan Milli
Eğitim Bakanlığı’na bağlı Hacı Mustafa Tarman İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Bu okulun 5. sınıfında öğrenim gören öğrencilerin bir şubesi de örneklem
olarak belirlenmiştir. Örnekleme alınan öğrencilerin fikirler, organizasyon, üslup,
kelime seçimi, cümle akıcılığı, imla ve sunum özellikleri ile ilgili olarak öntestten
aldıkları puanlar ile ilgili özelliklere yönelik eğitim aldıktan sonraki puanları arasında
manidar bir fark tespit edilmiş ve 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin
öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmede etkili bir model olduğu görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yasin Özkara This is me

Publication Date May 9, 2013
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2007 Issue: 14

Cite

APA Özkara, Y. (2013). İLKÖĞRETİM 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA BECERİ- LERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 131-141.