Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Eğitim Araştırmalarının Amaç ve Çeşitleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 23 Issue: 23, 3 - 21, 30.01.2014

Abstract

References

  • Bassey, M. (1999). Case Study Research in Educational Settings, Buckingham & Philadelphia: Open University Press.
  • Bevan, R. M. (2004). Filtering, fragmenting, and fiddling? Teachers’ life circles, and phases in their engagement with research, Teacher Development, 8 (2): 325-330.
  • Bloomer, M. & James, D. (2003). Educational research in educational practice, Journal of Further and Higher Education, 27 (3): 247-256.
  • Goldstein, L. S. (2002). Moving beyond collaboration: re-describing research relationships with classroom teachers, Teachers and Teaching, 8 (2): 155-170.
  • Hargreaves, D. (2000). Teaching as a research-based profession: Possibilities onda prospects. In B. Moon, J. Butcher & E. Bird (Eds.), Leading Professional Development in Education, (pp. 200-210), London & New York: Routledge & Falmer Press.
  • Hemsley-Brown, J. & Sharp, C. (2003). The use of research to improve professional practice: a systematic review of the literature, Oxford Review of Education, 29 (4): 449-470.
  • Hopkins, D. (1993). A Teacher’s Guide to Classroom Research, (2nd edition), Buckingham & Philadelphia: Open University Press.
  • Joram, E. (2007). Clashing epistemologies: Aspiring teachers’, practicing teachers’, and professors’ beliefs about knowledge and research in education, Teaching and Teacher Education, 23, 123-135.
  • McIntyre, D. (2005). Bridging the gap between research and practice, Cambridge Journal of Education, 35 (3): 357-382.
  • McNiff, J., Lomax, P. & Whihehead, J. (1996). You and Your Action Research Project, London & New York: Routledge.
  • Mortimore, P. (2000). Does educational research matter?, British Educational Research Journal, 26 (1): 5-24.
  • Rust, F. & Meyers, E. (2006). The bright side: teacher research in the context of educational reform and policy-making, Teachers and Teaching: Theory and practice, 12 (1): 69-86.
  • Shkedi, A. (1998). Teachers’ attitudes towards research: A challenge for qualitative researchers, Qualitative Studies in Education, 11 (4): 559- 577.
  • Stenhouse, L. (1975). An Introduction to Curriculum Research and Development, London: Heinemann Educational Books Ltd.
  • Winter, R. (1998). Finding a voice-thinking with others: A conception of action research, Educational Action Research, 6 (1): 53-68.

Öğretmen Adaylarının Eğitim Araştırmalarının Amaç ve Çeşitleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 23 Issue: 23, 3 - 21, 30.01.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim araştırmaları hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Bu amaca hizmet edebilmek için eğitim araştırmalarının amacı, araştırmaların nicel ya da nitel olup olmaması ve bunların kimler tarafından yapılması gerektiği konular incelenmiştir. Araştırmada, survey yöntemi ve buna bağlı olarak da 5 seçenekli bir görüş anketi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünün farklı programlarında öğrenim gören toplam 255 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, öğretmen adaylarının görüşlerine dayalı olarak geliştirilen ve güvenirlik katsayısı 0,794 olarak hesaplanan 28 maddelik ölçek ile toplanmıştır. İstatistik paket programları ile aritmetik ortalama ve tek yönlü ANOVA ile analizler yapılmıştır. Araştırmanın önemli bulgulardan birisine göre, öğretmen adayları eğitim araştırmalarının amacı, çeşidi ve kimler tarafından yapılması gerektiği konularında çoğunlukla “olumsuz ve kararsız” görüş belirtmişlerdir. Diğer bir önemli sonuç ise, fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmenliğindeki öğretmen adayları, sayısal değerlerle açıklanan çalışmaları etkili eğitim araştırmaları olarak değerlendirmede sınıf öğretmenliğindekilere göre daha kararlıdırlar. Benzeri araştırmaların farklı eğitim fakültelerinde ve farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarına uygulanarak bu alanda Türkiye’yi temsil edici bulgulara ulaşılması önerilmektedir.

References

  • Bassey, M. (1999). Case Study Research in Educational Settings, Buckingham & Philadelphia: Open University Press.
  • Bevan, R. M. (2004). Filtering, fragmenting, and fiddling? Teachers’ life circles, and phases in their engagement with research, Teacher Development, 8 (2): 325-330.
  • Bloomer, M. & James, D. (2003). Educational research in educational practice, Journal of Further and Higher Education, 27 (3): 247-256.
  • Goldstein, L. S. (2002). Moving beyond collaboration: re-describing research relationships with classroom teachers, Teachers and Teaching, 8 (2): 155-170.
  • Hargreaves, D. (2000). Teaching as a research-based profession: Possibilities onda prospects. In B. Moon, J. Butcher & E. Bird (Eds.), Leading Professional Development in Education, (pp. 200-210), London & New York: Routledge & Falmer Press.
  • Hemsley-Brown, J. & Sharp, C. (2003). The use of research to improve professional practice: a systematic review of the literature, Oxford Review of Education, 29 (4): 449-470.
  • Hopkins, D. (1993). A Teacher’s Guide to Classroom Research, (2nd edition), Buckingham & Philadelphia: Open University Press.
  • Joram, E. (2007). Clashing epistemologies: Aspiring teachers’, practicing teachers’, and professors’ beliefs about knowledge and research in education, Teaching and Teacher Education, 23, 123-135.
  • McIntyre, D. (2005). Bridging the gap between research and practice, Cambridge Journal of Education, 35 (3): 357-382.
  • McNiff, J., Lomax, P. & Whihehead, J. (1996). You and Your Action Research Project, London & New York: Routledge.
  • Mortimore, P. (2000). Does educational research matter?, British Educational Research Journal, 26 (1): 5-24.
  • Rust, F. & Meyers, E. (2006). The bright side: teacher research in the context of educational reform and policy-making, Teachers and Teaching: Theory and practice, 12 (1): 69-86.
  • Shkedi, A. (1998). Teachers’ attitudes towards research: A challenge for qualitative researchers, Qualitative Studies in Education, 11 (4): 559- 577.
  • Stenhouse, L. (1975). An Introduction to Curriculum Research and Development, London: Heinemann Educational Books Ltd.
  • Winter, R. (1998). Finding a voice-thinking with others: A conception of action research, Educational Action Research, 6 (1): 53-68.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Durmuş Ekiz This is me

Nevzat Yiğit This is me

Publication Date January 30, 2014
Submission Date January 30, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 23 Issue: 23

Cite

APA Ekiz, D., & Yiğit, N. (2014). Öğretmen Adaylarının Eğitim Araştırmalarının Amaç ve Çeşitleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 3-21.