Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim araştırmaları hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Bu amaca hizmet edebilmek için eğitim araştırmalarının amacı, araştırmaların nicel ya da nitel olup olmaması ve bunların kimler tarafından yapılması gerektiği konular incelenmiştir. Araştırmada, survey yöntemi ve buna bağlı olarak da 5 seçenekli bir görüş anketi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünün farklı programlarında öğrenim gören toplam 255 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, öğretmen adaylarının görüşlerine dayalı olarak geliştirilen ve güvenirlik katsayısı 0,794 olarak hesaplanan 28 maddelik ölçek ile toplanmıştır. İstatistik paket programları ile aritmetik ortalama ve tek yönlü ANOVA ile analizler yapılmıştır. Araştırmanın önemli bulgulardan birisine göre, öğretmen adayları eğitim araştırmalarının amacı, çeşidi ve kimler tarafından yapılması gerektiği konularında çoğunlukla “olumsuz ve kararsız” görüş belirtmişlerdir. Diğer bir önemli sonuç ise, fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmenliğindeki öğretmen adayları, sayısal değerlerle açıklanan çalışmaları etkili eğitim araştırmaları olarak değerlendirmede sınıf öğretmenliğindekilere göre daha kararlıdırlar. Benzeri araştırmaların farklı eğitim fakültelerinde ve farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarına uygulanarak bu alanda Türkiye’yi temsil edici bulgulara ulaşılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2014 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 23 Issue: 23 |