Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının Newton’un hareket yasalarındaki prosedürel bilgi durumları ve bilgini kontrolünün, değişkenlerin aşamalarının değiştirilmesiyle nasıl elde edileceği incelenmektedir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının Newton’un hareket yasalarındaki prosedürel bilgi durumları, nicel ve nitel durum çalışmalarıyla belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının prosedürel bilgi durumları: bilgi düzeyleri, başarı düzeyleri ve başarı puanlarını etkile ihtimali bulunan nedenler olarak alınmıştır. Başarı puanlarını etkileme ihtimali bulunan nedenler, değişken ve faktörler olarak ikiye ayrılarak incelenmiştir. Öğretmen adaylarının prosedürel bilgi durumlarını belirlemek için kullanılan ölçme araçları ile elde edilen verilerin analizinde, başarı düzeylerinin nicel uygulamada %56, nitel uygulamada.66 (%66) olduğu bulunmuştur. Bilgi düzeyleri, formül değişkeninde .55 (%55) ve .57 (%57), işlem değişkeninde .48 (%48) dir. Öğretmen adaylarının başarı düzeyleri bilgi düzeylerinden daha yüksek olduğu için başarı düzeyleri bilgi düzeylerini temsil etmediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmada bazı faktörlerin, öğretmen adaylarının başarı puanlarını etkilemediği bulunmuştur. Ayrıca bu araştırmada öngörünün de, değişkenler kadar etkili olduğu bulunmuştur.
Prosedürel bilgi fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve başarı düzeyi başarıyı etkileyen değişkenler başarıyı etkileyen faktörler bilginin kontrolü (kontrollü bilgi elde edilmesi)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2014 |
Submission Date | May 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 23 Issue: 23 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.