BibTex RIS Cite

2013 Yılı Kpss Testi’ne Katılan Sosyal Alanlardan Mezun Öğretmen Adaylarının Kpssp-10 ve Kpssp-121 Puanlarına Göre Başarı Durumlarının Karşılaştırılması

Year 2015, Issue: 30, 155 - 167, 17.04.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmenlik mesleğine kaynak teşkil eden eğitim ve fen-edebiyat fakültelerinin sosyal (tarih, Türk dili ve edebiyatı ve coğrafya) alanlarından mezun olan ve 2013 KPSSP-10 ve KPSSP-121 puanlarına göre öğretmen adaylarının başarı durumlarının karşılaştırılmasıdır.

Araştırma; çalışmanın amacı doğrultusunda, öğretmenlik alan bilgisi testine katılan eğitim fakültelerinden ve fen-edebiyat fakültelerden mezun olan ve öğretmen ataması yapılanlar üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’ne, ilgili alanlardan 36.552 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının KPSS başarı puan aralığı(60-100), cinsiyet, sınava katılanların doğru cevap ortalamaları ve atanan öğretmenlerin (mezun oldukları fakülte türüne göre) sayısal dağılımları karşılaştırılmıştır. Çalışma sonuçlarının Türkiye’nin öğretmen yetiştirme ve istihdam politikalarına ciddi katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Arslan, S.,Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: İlköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 38-63.
  • Bahar, H. H. (2011). ÖSS puanı ve lisans mezuniyet notunun KPSS 10 puanını yordama gücü. Eğitim ve Bilim, 36(162), 168-181.
  • Ball, D.L. (1988). Knowledge and reasoning in mathematic al pedagogy: Examining what prospectivete achersbring to teacher education. Doctor al dissertation, Michigan State University, East Lansing.
  • Ball, D.L. (1990). The mathematic al understandings that prospective teachers bring to teacher education. Elementary School Journal, 90, 449–466.
  • Barber, M.,Mourshed, M. (2007). How the world’s best performing school systems come out on top. London: Mc Kinseyand Company.
  • Davis, B.,Simmt, E. (2006). Mathematics for teaching: An on going investigation of the mathematics that teachers (needto) know. Education al Studies in Mathematics, 61, 293–319.
  • Doğan, N. ve Şahin A. E. (2009). Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarına atanma durumunu yordayan değişkenler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 183-199.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-31.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Erginer, E. (1995). Alan bilgisi öğretimine dayalı ilköğretime sınıf öğretmeni yetiştirme modeli. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlköğretim ve Sorunları Sempozyumu, Bolu.
  • Gage, N. L. (1984). What do we know about teaching effectiveness. Phi Delta Kappan. 66(2), 87-93.
  • Hill, H.C.,Rowan, B., Ball, D.L. (2005). Effects of teachers’ mathematic anknowledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42(2), 371–406.
  • Hollins, E.R. (2011). Teacher preparation for quality teaching. Journal of Teacher Education, 62(4): 395-407.
  • Küçük, A., Demir, B., Baran, T. (2010). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği.
  • Libman, Z. (2009). Teacher licensing examinations True progressor an illusion? Studies in Educational Evaluation, 35(9), 7–15.
  • MEB (2011). Öğretmen yetiştirme ve eğitimi genel müdürlüğü. öğretmen yeterlikleri “öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri” ve “özel alan yeterlikleri”. http://otmg.meb.gov.tr adresinden 25.11.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Shulman, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher,15(2): 4–14.
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge and teaching: Foundation of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22.
  • Peker, M. (2009). Genişletilmiş mikro öğretim yaşantıları hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 353-376.
  • Smith, M. (2000). Redefining success in mathematics teaching and learning. Mathematics Teaching in the Middle School, 5(6): 378-389.
  • Safran, M. Kan, A. Üstündağ, M. T. Birbudak, Yıldırım, O. T. S. (2014) 2013 kpss sonuçlarının öğretmen adaylarının mezun oldukları alanlara göre incelenmesi ted. Eğitim Bilim Dergisi, Cilt 39, 171.
  • Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7), 63-82.
  • Wilson, S.M.,Shulman, L.S., Richert, A. (1987). 150 different ways of knowing: Representations of knowledge in teaching. In J. Calderhead (Ed.), Exploring teachers’ thinking (pp. 104–124). Sussex, England:Holt, Rinehart& Winston.
Year 2015, Issue: 30, 155 - 167, 17.04.2015

Abstract

References

  • Arslan, S.,Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: İlköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 38-63.
  • Bahar, H. H. (2011). ÖSS puanı ve lisans mezuniyet notunun KPSS 10 puanını yordama gücü. Eğitim ve Bilim, 36(162), 168-181.
  • Ball, D.L. (1988). Knowledge and reasoning in mathematic al pedagogy: Examining what prospectivete achersbring to teacher education. Doctor al dissertation, Michigan State University, East Lansing.
  • Ball, D.L. (1990). The mathematic al understandings that prospective teachers bring to teacher education. Elementary School Journal, 90, 449–466.
  • Barber, M.,Mourshed, M. (2007). How the world’s best performing school systems come out on top. London: Mc Kinseyand Company.
  • Davis, B.,Simmt, E. (2006). Mathematics for teaching: An on going investigation of the mathematics that teachers (needto) know. Education al Studies in Mathematics, 61, 293–319.
  • Doğan, N. ve Şahin A. E. (2009). Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarına atanma durumunu yordayan değişkenler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 183-199.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-31.
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Erginer, E. (1995). Alan bilgisi öğretimine dayalı ilköğretime sınıf öğretmeni yetiştirme modeli. Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlköğretim ve Sorunları Sempozyumu, Bolu.
  • Gage, N. L. (1984). What do we know about teaching effectiveness. Phi Delta Kappan. 66(2), 87-93.
  • Hill, H.C.,Rowan, B., Ball, D.L. (2005). Effects of teachers’ mathematic anknowledge for teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42(2), 371–406.
  • Hollins, E.R. (2011). Teacher preparation for quality teaching. Journal of Teacher Education, 62(4): 395-407.
  • Küçük, A., Demir, B., Baran, T. (2010). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği.
  • Libman, Z. (2009). Teacher licensing examinations True progressor an illusion? Studies in Educational Evaluation, 35(9), 7–15.
  • MEB (2011). Öğretmen yetiştirme ve eğitimi genel müdürlüğü. öğretmen yeterlikleri “öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri” ve “özel alan yeterlikleri”. http://otmg.meb.gov.tr adresinden 25.11.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Shulman, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher,15(2): 4–14.
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge and teaching: Foundation of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22.
  • Peker, M. (2009). Genişletilmiş mikro öğretim yaşantıları hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 353-376.
  • Smith, M. (2000). Redefining success in mathematics teaching and learning. Mathematics Teaching in the Middle School, 5(6): 378-389.
  • Safran, M. Kan, A. Üstündağ, M. T. Birbudak, Yıldırım, O. T. S. (2014) 2013 kpss sonuçlarının öğretmen adaylarının mezun oldukları alanlara göre incelenmesi ted. Eğitim Bilim Dergisi, Cilt 39, 171.
  • Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7), 63-82.
  • Wilson, S.M.,Shulman, L.S., Richert, A. (1987). 150 different ways of knowing: Representations of knowledge in teaching. In J. Calderhead (Ed.), Exploring teachers’ thinking (pp. 104–124). Sussex, England:Holt, Rinehart& Winston.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language tr;end
Journal Section Articles
Authors

Ali Yılmaz

Osman Yıldırım

Publication Date April 17, 2015
Submission Date April 17, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 30

Cite

APA Yılmaz, A., & Yıldırım, O. (2015). 2013 Yılı Kpss Testi’ne Katılan Sosyal Alanlardan Mezun Öğretmen Adaylarının Kpssp-10 ve Kpssp-121 Puanlarına Göre Başarı Durumlarının Karşılaştırılması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(30), 155-167.