Çalışmada, enneagram üzerine Türkçe literatürde hazırlanmış akademik çalışmaların eğitim perspektifinden incelemesi yapılarak değerler eğitiminde enneagram modelinin kullanımına yönelik çıkarımlar yapılmıştır. Bu kapsamda 2022 yılına kadar yapılmış 24 araştırmaya ulaşılmış ve enneagram modelinin çalışıldığı akademik araştırma alanları, ilişkilendirildiği araştırma problemleri ve çalışıldığı yöntemler belirlenmiştir. Çalışmada öncelikle eğitim alanında yapılan araştırmalara yer verilmesi ardından diğer alanlarda yapılan ve eğitime katkısı olduğu düşünülen çalışmaların yorumlanması amaçlanmıştır. İncelemeler sonucunda değer eğitimine yönelik çıkarımlarda bulunularak, öneriler geliştirilmiştir. Araştırma, betimsel belge tarama modelinde yapılandırılmış, verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda modelin eğitim öğretim süreçlerinde öğrenciyi tanımada, rehberlik ve yönlendirme hizmetlerinde, eğitim yönetimi alanında etkin şekilde kullanılabilir olduğu kanaati oluşmuştur. Bu bağlamda örneğin literatürde dört numaralı (özgün) ve beş numaralı (araştırmacı) kişilik tipindeki öğretmenlerin güç mesafesi algısının düşük çıktığı tespitinden hareketle eğitim yönetimini planlamanın faydalı olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmalar Türkiye özelinde sosyal ağ bağımlılığı ile enneagram kişilik tipleri arasında paralellik göstermektedir. Değerler eğitiminde bu risk durumunu dikkate alan çalışmalara ihtiyaç vardır. Ennegram modelinin eğitimsel süreçlerde tanılama ve yönlendirmede kullanımını artırmak için ebeveyn ve öğretmenlerin modele ilişkin farkındalık ve yeterliliklerinin geliştirilmesinin eğitimin niteliğini artırıcı sonuçlar üretebileceğini düşünülmektedir.
Değerler eğitimi enneagram enneagram ve eğitim enneagram ve değer eğitimi mizaç ve değer eğitimi
Yok
Yok
Yok
In the study, the academic studies on the enneagram prepared in the Turkish literature were examined from the educational perspective and inferences were made for the use of the enneagram model in values education. In this context, 24 researches conducted until 2022 were reached and the academic research areas in which the enneagram model was studied, the research problems it was associated with and the methods in which it was studied were determined. In the study, firstly, it is aimed to include the researches in the field of education, and then to interpret the studies done in other fields and which are thought to contribute to education. As a result of the examinations, inferences about value education were made and suggestions were developed. The research was structured in the descriptive document scanning model, and document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the analysis of the data. As a result of the study, it has been concluded that the model can be used effectively in the field of education management, in the education and training processes, in recognizing the student, in guidance and guidance services. In this context, it has been concluded that it would be beneficial to plan the education administration, based on the fact that the power distance perception of teachers with personality types number four (original) and number five (researcher) in the literature is low. Studies show parallelism between social network addiction and enneagram personality types in Turkey. There is a need for studies that take this risk situation into account in values education. In order to increase the use of the Ennegram model in diagnosis and guidance in educational processes, it is thought that improving the awareness and competence of parents and teachers about the model can produce results that increase the quality of education.
Values education Enneagram enneagram and education enneagram and values education temperament and value education
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Early Pub Date | December 26, 2022 |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | June 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 22 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.