Öğrencilerin, eğitim alanının temel aktörleri arasında yer almakta olduğu, bilinen bir gerçekliği ifade etmektedir. Salt “öğrenci” olma rolü bile kendi içinde bir alt kültür olma niteliği ortaya koymaktadır. “Uluslararası öğrenci” olma ise çok daha özgün kültürel unsurları kapsamında barındırmaktadır. İçinde yer aldığı toplumdan ayrılan anlam, değer ve davranış örüntülerine sahip topluluklar, “alt kültür” çerçevesinde ifade edilmektedir. Bu açıdan bakıldığında, kendine özgü anlam, değer ve davranış örüntüleri, uluslararası öğrencilerin başlıca nitelikleri olarak ön plana çıkmaktadır. Dolayısıyla, ulusal sınırların dışında öğrenim görmüş olmanın kaynaklık ettiği birtakım değerler ve davranış örüntüleri, uluslararası öğrenciliği, “alt kültür” bağlamında ifade etmeyi gerekli kılmaktadır. Yöntem olarak, literatür taraması eksenindeki kuramsal açıklama, tartışma ve değerlendirmelere yer verilen bu makalede, “uluslararası öğrencilik” kapsamında ele alındığı takdirde, küreselleşme olgusunun söz konusu bağlamdaki yansımalarının ortaya konulabileceği yönünde tartışmalar yürütülmektedir. Yürütülen tartışmalar sayesinde özellikle küreselleşme çalışmaları ile ilgilenenlere, uluslararası öğrencilik olgusunun, bahse konu literatür ile birlikte ele alındığında nasıl daha işlevsel bir biçime getirilebileceğine ilişkin çözümlemeler ortaya konulmaktadır.
Dergi çalışanlarına teşekkürler...
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |