Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GASTRONOMİK LEZZETLERE YÖNELİK ÇEVRİMİÇİ TURİST DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ: EDİRNE TAVA CİĞERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 408 - 423, 31.12.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, Edirne Mutfağı’ndaki gastronomik lezzetler arasında dikkat çeken Edirne Tava Ciğeri’ne ait çevrimiçi turist deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırmanın amacı kapsamında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Edirne’de faaliyet gösteren ve TripAdvisor platformunda bulunan Edirne Tava Ciğeri Restoranlarına ait çevrimiçi turist yorumları incelenmiştir. İnceleme sonucunda en fazla turist yorumu ve görüşüne sahip 4 restoran seçilmiştir. Seçilen restoranlara ait yorum ve görüşlerden Edirne Tava Ciğeri ile ilgili olanlar değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Değerlendirme sonucunda elde edilen veriler kelime bulutu tekniği kullanılarak görselleştirilmiştir. Gastronomik turist deneyimlerinden Edirne Tava Ciğeri’ne ilişkin olumlu ve olumsuz iki adet kelime bulutu oluşturulmuştur. Araştırma bulgularından, turistlerin Edirne Tava Ciğeri hakkında yaptıkları olumlu yorum ve görüşlerin olumsuzlara göre daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Olumlu yorumların kelime bulutunda, ön plana çıkan sözcükler, “lezzetli, gayet iyi, tavsiye ederim ve doyurucu” olmuştur. Olumsuz kelime bulutunda ise öne çıkan sözcüklerin, “kuru, lezzetsiz, yağlı ve pahalı” olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aksoy, M. & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomik Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Alexa (2020). Competitive Analysis, Marketing Mix and Traffic. [Online] https://www.alexa.com/siteinfo/tripadvisor.com. [Erişim Tarihi: 17.10.2020].
  • Alonso, A.D. & Liu, Y. (2011). The Potential for Marrying Local Gastronomy and Wine; The Case of The Fortunate Islands. International Journal of Hospitality Management, 30, 974-981.
  • Aslan, H. & Aktaş, N. (2011). Turizm Ön Lisans Öğrencilerinin Gastronomi Turizmine Yönelik Tutumları ve Gastronomi Davranışlarının Belirlenmesi. Social Sciences, 6(3), 363-373.
  • Chaney, S. & Ryan, C. (2012). Analyzing the Evolution of Singapore's World Gourmet Summit: An Example of Gastronomic Tourism. International Journal of Hospitality Management, 31(2), 309–318.
  • Coğrafya Harita (2020). Edirne İli Haritası. [Online] http://cografyaharita.com/haritalarim/4l-edirne-ili-haritasi.png. [Erişim Tarihi: 17.10.2020].
  • Cömert, M. & Alabacak, C.H. (2019). Türk Mutfağına Ait Yemeklerin Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Ankara İli Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (3), 2123-2143.
  • Çakır, A., Çiftçi, G. & Çakır, G. (2017). Trakya Turizm Rotası Projesi: Lezzet Rotası Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(Özel Sayı 2), 194-205.
  • Dalgıç, A., Güler, O. & Birdir, K. (2016). Tripadvisor.com’da Yer Alan Restoran Şikâyetlerinin Analizi: Mersin ve Hatay’da Yöresel Yiyecek Sunan Restoranlara Yönelik Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(special issue-1): 153-173.
  • De Jong, A., Palladino, M., Garrido Puig, R., Romeo, G., Fava, N., Cafiero, C., Skoglund, W., Varley, P., Marcianò, C., Laven, D. & Sjölander-Lindqvist, A. (2018). Gastronomy Tourism: An Interdisciplinary Literature Review of Research Areas, Disciplines, and Dynamics. Journal of Gastronomy and Tourism, 3(2), 131-146.
  • Deveci, B., Türkmen, S. & Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm ile Gastronomi Turizmi İlişkisi: Bigadiç Örneği. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 3(2), 29-34.
  • Edirne İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020). Bakanlık Belgeli Tesisler. [Online] https://edirne.ktb.gov.tr/TR-144553/bakanligimizdan-belgeli-tesisleri.html. [Erişim Tarihi: 18.10.2020].
  • Filipiak, B.Z., Dylewski, M. & Kalinowski, M. (2020). Economic Development Trends in the EU Tourism Industry. Towards the Digitalization Process and Sustainability. Quality & Quantity, 1-26. DOI: 10.1007/s11135-020-01056-9.
  • Gacnik, A. (2012). Gastronomy Heritage as a Source of Development for Gastronomy Tourism and as a Means of Increasing Slovenia’s Tourism Visibility. Academica Turistica, 5(2), 39-60.
  • Hall, C.M. & Sharples, L. (2003). The Consumption of Experiences or the Experience of Consumption? An Introduction to the Tourism of Taste. In: C.M. Hall, L. Sharples, R. Mitchell, N. Macionis & B. Cambourne (Eds), Food Tourism Around the World. (p. 1-24), Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Harrington, R. J. & Ottenbacher, M. C. (2010). Culinary Tourism—A Case Study of the Gastronomic Capital. Journal of Culinary Science & Technology, 8, 14–32. Jones, A. & Jenkins, I. (2002). A Taste of Wales – Blas Ar Gymru: Institutional Malaise in Promoting Welsh Food Tourism Products. In: A.M. Hjalager and G. Richards (Eds.), Tourism and Gastronomy. (p. 115-131), Routlendge Publishing, London.
  • Karakulak, Ç. (2016). Coğrafi işaretleme yoluyla gastronomik kimlik oluşturma ve gastronomik kimliğin destinasyon pazarlamasındaki rolü: Trakya örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Kendir, H. & Arslan, E. (2020). Gastronomi Turizmi Açısından Yöresel Lezzetlerin Duygusal Değer Boyutunda İncelenmesi: Tokat İli Örneği. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sonbahar Özel Sayısı, 130-138.
  • Kivela, J. & Crotts, J. C. (2005). Gastronomy Tourism: A Meaningful Travel Market Segment. Journal of Culinary Science & Technology, 4(2/3), 39-55.
  • Kumar, D. (2018). Gastronomy Tourism: An Overview of Lierature. International Journal of Research and Analytical Reviews, 5(2), 1974-1977.
  • Kyriakaki, A., Zagkotsi, S. & Trihas, N. (2016). Gastronomy, Tourist Experience and Location. The Case of the ‘Greek Breakfast’. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 11(3), 227-261.
  • Long, M.L. (2004). Culinary Tourism. USA: University Press of Kentucky.
  • Mandic, A., Pivčević, S. & Petrić, L. (2020). Restaurant Online Reputation and Destination Competitiveness: Insight into TripAdvisor Data; In: A. Peštek, M. Kukanja & S. Renko (Eds.), Gastronomy for Tourism Development. (p. 154-184), Emerald Publishing Limited, UK.
  • Meneguel, C.R.A., Mundet, L. & Aulet, S. (2019). The Role of a High-Quality Restaurant in Stimulating the Creation and Development of Gastronomy Tourism. International Journal of Hospitality Management, 83: 220-228.
  • Özçelik Bozkurt, H. (2018). Tokat İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin İncelenmesi Ve Geliştirilmesi. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 49-55.
  • Pavlidis, G. & Markantonatou, S. (2020). Gastronomic Tourism in Greece and Beyond: A Thorough Review. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21, 1-10.
  • Richards, G. (2002). Gastronomy: An Essential Ingredient in Tourism Production and Consumption? In: A. M. Hjalager and G. Richards (Eds.), Tourism and Gastronomy. (p. 3-21). Routlendge Publishing, London.
  • Seyitoğlu, F. & Ivanov, S. (2020). A Conceptual Study of The Strategic Role of Gastronomy in Tourism Destinations. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21, 1-10.
  • Siguaw, J.A., Enz, C.A. and Namasivayam, K. (2000), Adoption of Information Technology in U.S. Hotels: Strategically Driven Objectives. Journal of Travel Research, 39(2), 192-201.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020a). 2018-2019 Yılları Sınır Giriş-Çıkış İstatistikleri. [Online] https://yigm.ktb.gov.tr/TR-249709/yillik-bultenler.html. [Erişim Tarihi: 17.10.2020].
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020b). Tesis İstatistikleri. [Online] https://yigm.ktb.gov.tr/TR-201131/tesis-istatistikleri.html. [Erişim Tarihi: 17.10.2020].
  • Trakya Gezi (2020). Edirne Mutfağı. [Online] https://www.trakyagezi.com/tag/edirne-mutfagi/. [Erişim Tarihi: 18.10.2020].
  • Trakya Kalkınma Ajansı (2020). Edirne Yatırım Ortamı. [Online] https://www.trakyaka.org.tr/upload/Node/35520/xfiles/EDIRNE_YATIRIM_ORTAMI.pdf. [Erişim Tarihi: 17.10.2020].
  • TÜİK (2020). Yıllara Göre İl Nüfusları. [Online] https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=Nufus-ve-Demografi-109. [Erişim Tarihi: 17.10.2020].
  • Türk Patent ve Marka Kurumu. (2020). Coğrafi İşaret ve Geleneksel Ürün Adı Veritabanı. [Online] https://www.ci.gov.tr/veri-tabani. [Erişim Tarihi: 18.10.2020].
  • Uca Özer, S., Albayrak, A. & Güdük, T. (2016). Edirne İline Özgü Gastronomi̇ Kültürünün Pazarlanmasında Sosyal Medyanın Rolü “Instagram’da Edirne İline Yönelik Etiketlemeler Üzerine Bir İçerik Analizi”. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 6(2), 71-80.
  • UNESCO. (2020). UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı. [Onlie] https://www.unesco.org.tr/Pages/88/129/UNESCO-Yarat%C4%B1c%C4%B1-S%CC%A7ehirler-Ag%CC%86%C4%B1. [Erişim Tarihi: 17.10.2020].
  • Yavuz, C. (2017). Turistik Bir Destinasyonun Tanıtımında Sosyal Medyanın Önemi. 3. Turizm Şûrası Cilt 2, 1-3 Kasım, Ankara, Türkiye.
  • Yu, C.-E. & Sun, R. (2019). The Role of Instagram in the UNESCO’s Creative City of Gastronomy: A Case Study of Macau. Tourism Management, 75: 257–268.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Kendir 0000-0002-1356-1339

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kendir, H. (2020). GASTRONOMİK LEZZETLERE YÖNELİK ÇEVRİMİÇİ TURİST DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ: EDİRNE TAVA CİĞERİ ÖRNEĞİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 408-423.