Bu araştırmanın amacı, Edirne Mutfağı’ndaki gastronomik lezzetler arasında dikkat çeken Edirne Tava Ciğeri’ne ait çevrimiçi turist deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırmanın amacı kapsamında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Edirne’de faaliyet gösteren ve TripAdvisor platformunda bulunan Edirne Tava Ciğeri Restoranlarına ait çevrimiçi turist yorumları incelenmiştir. İnceleme sonucunda en fazla turist yorumu ve görüşüne sahip 4 restoran seçilmiştir. Seçilen restoranlara ait yorum ve görüşlerden Edirne Tava Ciğeri ile ilgili olanlar değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Değerlendirme sonucunda elde edilen veriler kelime bulutu tekniği kullanılarak görselleştirilmiştir. Gastronomik turist deneyimlerinden Edirne Tava Ciğeri’ne ilişkin olumlu ve olumsuz iki adet kelime bulutu oluşturulmuştur. Araştırma bulgularından, turistlerin Edirne Tava Ciğeri hakkında yaptıkları olumlu yorum ve görüşlerin olumsuzlara göre daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Olumlu yorumların kelime bulutunda, ön plana çıkan sözcükler, “lezzetli, gayet iyi, tavsiye ederim ve doyurucu” olmuştur. Olumsuz kelime bulutunda ise öne çıkan sözcüklerin, “kuru, lezzetsiz, yağlı ve pahalı” olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 3 |