Research Article
BibTex RIS Cite

TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ

Year 2021, Volume: 4 Issue: 3, 360 - 377, 31.12.2021

Abstract

Turizm toplumsal bir olgu niteliğindedir ve birbirinden çok farklı kültüre mensup olan, farklı davranış kalıplarını benimsemiş insanları geçici süreyle de olsa bir araya getirmektedir. Gerçekleşen turizm hareketliliğinden tarafların memnuniyeti adına birçok belirleyici bulunmakla beraber bu belirleyicilerden birisi de taraflar arasındaki etkileşimdir. Taraflar arasında etkileşimin olumsuz seyretmesi, turizmin toplumsal barışa katkı sağladığı düşüncesiyle çelişir sonuçları gündeme getirmektedir. Bu araştırma ile turizm sektöründe maganda davranış tarzının mevcudiyeti farklı açılardan açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın amacına istinaden ampirik bir yöntem izlenmiştir. İlk olarak medyaya yansımış haberler üzerinden turizm ve magandalık ilişkisi örneklendirilerek sunulmuştur. Sonrasında ise, öğrencilerin ve sektör çalışanlarının görüşlerine başvurulmuştur. Toplanan veriler ışığında; Türkiye’de maganda davranış tarzı kapsamında ağırlıklı olarak tacizin farklı türlerinin hem ev sahibi toplum hem de turistler tarafından sergilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç sınırlı sayıda ve kısmen benzer çalışmaların sonuçlarıyla paralellik göstermektedir.

References

  • Ajagunna, I. (2006). Crime and Harassment in Jamaica: Consequences for Sustainability of the Tourism Industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(3), 253-259.
  • Andriotis, K. (2010). Brits Behaving Badly: Template Analysis of Newspaper Content. International Journal of Tourism Anthropology, 1(1), 15-34.
  • Aslan, A. & Kozak, M. (2012). Customer Deviance in Resort Hotels: The Case of Turkey. Journal of Hospitality Marketing & Management, 21(6), 679-701.
  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Badu-Baiden, F., Adu-Boahen, E. A. & Otoo, F. E. (2016). Tourists’ Response to Harassment: A Study of International Tourists to Ghana. An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 27(4), 468-479.
  • Bal, İ. (2006). Magandalık nedir ve nasıl maganda olunur. (Online) http://www.usak.org.tr/kose_yazilari_det.php?id=353&cat=322#.VV4vrccfzqB, (Erişim Tarihi: 03.01.2019).
  • Chepkwony, R. & Kangogo, M. (2013). Nature and Factors Influencing Tourist Harassment at Coastal Beach of Mombasa, Kenya. International Research Journal of Social Sciences, 2(11), 17-22.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çiçek, H. (2017). Döngüsel bir eylem/olgu olarak şiddet. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(34).
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. ve Oğuz, E. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi. Kurumsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107.
  • De Albuquerque, K. & McElroy, J. L. (2001). Tourist Harassment Barbados Survey Results. Annals of Tourism Research, 28(2), 477-492.
  • Günalp, A. (2007). Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki çocukların özgüven duygusunun gelişimine etkisi (Aksaray ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kandır, A. ve Alpan, Y. (2008). Okul Öncesi Dönemde Sosyal-Duygusal Gelişime Anne-Baba Davranışlarının Etkisi. Aile ve Toplum, 10(4), 33-38.
  • Kozak, M. (2007). Tourist Harassment a Marketing Perspective. Annals of Tourism Research, 34(2), 384-399.
  • McElroy, J. L., Tarlow, P. & Carlisle, K. (2007). Tourist Harassment: Review of the Literature and Destination Responses. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 1(4), 305-314.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. London: Sage Publications.
  • Rızaoğlu, B. (2003). Turizm Davranışı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Skipper, T. L. (2009). Understanding tourist-host interactions and their influence on quality tourism experience. Unpublished Doctoral Theses, Wilfrid Laurier University.
  • Türk Dil Kurumu. (2018). Güncel Türkçe Sözlük. (Online) http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.55f489ae2283b6.58723468, (Erişim Tarihi: 23.06.2020):
  • Uriely, N., Ram, Y. & Malach-Pines, A. (2011). Psychoanalytic Sociology of Deviant Tourist Behavior. Annals of Tourism Research, 38(3), 1051-1069.
  • Yücel, C. (2014). Magandanın senelik zararı 3.5 milyon TL. (Online) https://www.sabah.com.tr/akdeniz/2014/11/15/magandanin-senelik-zarari-35-milyon-tl, (Erişim Tarihi: 03.01.2021).
Year 2021, Volume: 4 Issue: 3, 360 - 377, 31.12.2021

Abstract

References

  • Ajagunna, I. (2006). Crime and Harassment in Jamaica: Consequences for Sustainability of the Tourism Industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(3), 253-259.
  • Andriotis, K. (2010). Brits Behaving Badly: Template Analysis of Newspaper Content. International Journal of Tourism Anthropology, 1(1), 15-34.
  • Aslan, A. & Kozak, M. (2012). Customer Deviance in Resort Hotels: The Case of Turkey. Journal of Hospitality Marketing & Management, 21(6), 679-701.
  • Avcıkurt, C. (2003). Turizm Sosyolojisi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Badu-Baiden, F., Adu-Boahen, E. A. & Otoo, F. E. (2016). Tourists’ Response to Harassment: A Study of International Tourists to Ghana. An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 27(4), 468-479.
  • Bal, İ. (2006). Magandalık nedir ve nasıl maganda olunur. (Online) http://www.usak.org.tr/kose_yazilari_det.php?id=353&cat=322#.VV4vrccfzqB, (Erişim Tarihi: 03.01.2019).
  • Chepkwony, R. & Kangogo, M. (2013). Nature and Factors Influencing Tourist Harassment at Coastal Beach of Mombasa, Kenya. International Research Journal of Social Sciences, 2(11), 17-22.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çiçek, H. (2017). Döngüsel bir eylem/olgu olarak şiddet. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(34).
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. ve Oğuz, E. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi. Kurumsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107.
  • De Albuquerque, K. & McElroy, J. L. (2001). Tourist Harassment Barbados Survey Results. Annals of Tourism Research, 28(2), 477-492.
  • Günalp, A. (2007). Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki çocukların özgüven duygusunun gelişimine etkisi (Aksaray ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kandır, A. ve Alpan, Y. (2008). Okul Öncesi Dönemde Sosyal-Duygusal Gelişime Anne-Baba Davranışlarının Etkisi. Aile ve Toplum, 10(4), 33-38.
  • Kozak, M. (2007). Tourist Harassment a Marketing Perspective. Annals of Tourism Research, 34(2), 384-399.
  • McElroy, J. L., Tarlow, P. & Carlisle, K. (2007). Tourist Harassment: Review of the Literature and Destination Responses. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 1(4), 305-314.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. London: Sage Publications.
  • Rızaoğlu, B. (2003). Turizm Davranışı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Skipper, T. L. (2009). Understanding tourist-host interactions and their influence on quality tourism experience. Unpublished Doctoral Theses, Wilfrid Laurier University.
  • Türk Dil Kurumu. (2018). Güncel Türkçe Sözlük. (Online) http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.55f489ae2283b6.58723468, (Erişim Tarihi: 23.06.2020):
  • Uriely, N., Ram, Y. & Malach-Pines, A. (2011). Psychoanalytic Sociology of Deviant Tourist Behavior. Annals of Tourism Research, 38(3), 1051-1069.
  • Yücel, C. (2014). Magandanın senelik zararı 3.5 milyon TL. (Online) https://www.sabah.com.tr/akdeniz/2014/11/15/magandanin-senelik-zarari-35-milyon-tl, (Erişim Tarihi: 03.01.2021).
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Koray Genç 0000-0001-5477-4683

Oğuz Türkay 0000-0002-0752-6799

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Genç, K., & Türkay, O. (2021). TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 360-377.
AMA Genç K, Türkay O. TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ. saktad. December 2021;4(3):360-377.
Chicago Genç, Koray, and Oğuz Türkay. “TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 4, no. 3 (December 2021): 360-77.
EndNote Genç K, Türkay O (December 1, 2021) TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 4 3 360–377.
IEEE K. Genç and O. Türkay, “TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ”, saktad, vol. 4, no. 3, pp. 360–377, 2021.
ISNAD Genç, Koray - Türkay, Oğuz. “TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 4/3 (December 2021), 360-377.
JAMA Genç K, Türkay O. TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ. saktad. 2021;4:360–377.
MLA Genç, Koray and Oğuz Türkay. “TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 3, 2021, pp. 360-77.
Vancouver Genç K, Türkay O. TURİZMİN AYNASINDAN TOPLUMSAL DENGESİZLİKLERİN YANSIMALARI: MAGANDALIK ÖRNEĞİ. saktad. 2021;4(3):360-77.