Research Article
PDF EndNote BibTex Cite

SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI

Year 2022, Volume 5, Issue 1, 27 - 37, 30.04.2022

Abstract

Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan tüketim her geçen gün daha da artmakta ve farklı birimlerce ele alınmaktadır. Çalışma sıfır atık kapsamında sanatsal bir değer elde edilmek üzere hazırlanmış ayrıca doğaya ve sanata katkı sağlamak için planlanmıştır. Buradan yola çıkarak bu çalışmanın önceliği doğada (çevrede) atıkların kullanılır olmasını sorgulatmak ve atıkların geri dönüşümünü sanatsal bir ifade ile ortaya koymaktadır. Araştırma Batı Karadeniz bölgesinde bulunan Karabük Üniversitesi Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü 3. sınıf Deneysel Atölye dersinde 13 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseniyle 8 haftalık bir program üzerinden yürütülmüştür. Eylem planında veri toplama araçları olarak öğrenci günlüğü ve haftalık ders değerlendirme formu olarak belirlenmiştir. Araştırma raporlaması devam etmesine rağmen şu ana kadar elde edilen bulgulara göre çalışma grubunun büyük çoğunluğu yapılan uygulama vasıtasıyla atık üzerine bir farkındalığı oluşmuş ve bu atıklarla sanatsal bir ürün ortaya koyabileceğinin bilincine varmıştır.

References

  • Alparslan, G. U. (2018). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Modern Resmi Algılamalarında Kolaj Tekniğinden Yararlanılması: Eylem Araştırması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (43), 77-91.
  • Thompson, J. B. (2014). Modern resim nasıl okunur. F. Candil Çulcu (Çev.). İstanbul: Hayalperest.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı. Yıldız Uzuner ve Meltem Özten Anay (Çev.). Ankara: Anı.

Year 2022, Volume 5, Issue 1, 27 - 37, 30.04.2022

Abstract

References

  • Alparslan, G. U. (2018). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Modern Resmi Algılamalarında Kolaj Tekniğinden Yararlanılması: Eylem Araştırması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (43), 77-91.
  • Thompson, J. B. (2014). Modern resim nasıl okunur. F. Candil Çulcu (Çev.). İstanbul: Hayalperest.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı. Yıldız Uzuner ve Meltem Özten Anay (Çev.). Ankara: Anı.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Art
Journal Section Articles
Authors

Mustafa TUNÇ> (Primary Author)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
0000-0001-5983-6695
Türkiye


Şehnaz YALÇIN>
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
0000-0002-1735-9701
Türkiye

Publication Date April 30, 2022
Published in Issue Year 2022, Volume 5, Issue 1

Cite

Bibtex @research article { saktad1081569, journal = {Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi}, eissn = {2630-6360}, address = {Karabük Üniversitesi Safranbolu Turizm Fakültesi Yeni Mahalle Mah. Prof. Dr. Metin Sözen Cad. 78600 Safranbolu / KARABÜK}, publisher = {Karabuk University}, year = {2022}, volume = {5}, number = {1}, pages = {27 - 37}, title = {SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI}, key = {cite}, author = {Tunç, Mustafa and Yalçın, Şehnaz} }
APA Tunç, M. & Yalçın, Ş. (2022). SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI . Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi , 5 (1) , 27-37 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/saktad/issue/69771/1081569
MLA Tunç, M. , Yalçın, Ş. "SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI" . Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5 (2022 ): 27-37 <https://dergipark.org.tr/en/pub/saktad/issue/69771/1081569>
Chicago Tunç, M. , Yalçın, Ş. "SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI". Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5 (2022 ): 27-37
RIS TY - JOUR T1 - SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI AU - Mustafa Tunç , Şehnaz Yalçın Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 27 EP - 37 VL - 5 IS - 1 SN - -2630-6360 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Saffron Journal of Culture and Tourism Research SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI %A Mustafa Tunç , Şehnaz Yalçın %T SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI %D 2022 %J Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi %P -2630-6360 %V 5 %N 1 %R %U
ISNAD Tunç, Mustafa , Yalçın, Şehnaz . "SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI". Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5 / 1 (April 2022): 27-37 .
AMA Tunç M. , Yalçın Ş. SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. saktad. 2022; 5(1): 27-37.
Vancouver Tunç M. , Yalçın Ş. SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022; 5(1): 27-37.
IEEE M. Tunç and Ş. Yalçın , "SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI", Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 27-37, Apr. 2022