Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 27 - 37, 30.04.2022

Öz

Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan tüketim her geçen gün daha da artmakta ve farklı birimlerce ele alınmaktadır. Çalışma sıfır atık kapsamında sanatsal bir değer elde edilmek üzere hazırlanmış ayrıca doğaya ve sanata katkı sağlamak için planlanmıştır. Buradan yola çıkarak bu çalışmanın önceliği doğada (çevrede) atıkların kullanılır olmasını sorgulatmak ve atıkların geri dönüşümünü sanatsal bir ifade ile ortaya koymaktadır. Araştırma Batı Karadeniz bölgesinde bulunan Karabük Üniversitesi Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü 3. sınıf Deneysel Atölye dersinde 13 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseniyle 8 haftalık bir program üzerinden yürütülmüştür. Eylem planında veri toplama araçları olarak öğrenci günlüğü ve haftalık ders değerlendirme formu olarak belirlenmiştir. Araştırma raporlaması devam etmesine rağmen şu ana kadar elde edilen bulgulara göre çalışma grubunun büyük çoğunluğu yapılan uygulama vasıtasıyla atık üzerine bir farkındalığı oluşmuş ve bu atıklarla sanatsal bir ürün ortaya koyabileceğinin bilincine varmıştır.

Kaynakça

  • Alparslan, G. U. (2018). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Modern Resmi Algılamalarında Kolaj Tekniğinden Yararlanılması: Eylem Araştırması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (43), 77-91.
  • Thompson, J. B. (2014). Modern resim nasıl okunur. F. Candil Çulcu (Çev.). İstanbul: Hayalperest.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı. Yıldız Uzuner ve Meltem Özten Anay (Çev.). Ankara: Anı.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Tunç 0000-0001-6789-4035

Şehnaz Yalçın 0000-0002-1735-9701

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tunç, M., & Yalçın, Ş. (2022). SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 27-37.
AMA Tunç M, Yalçın Ş. SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. saktad. Nisan 2022;5(1):27-37.
Chicago Tunç, Mustafa, ve Şehnaz Yalçın. “SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5, sy. 1 (Nisan 2022): 27-37.
EndNote Tunç M, Yalçın Ş (01 Nisan 2022) SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5 1 27–37.
IEEE M. Tunç ve Ş. Yalçın, “SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI”, saktad, c. 5, sy. 1, ss. 27–37, 2022.
ISNAD Tunç, Mustafa - Yalçın, Şehnaz. “SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5/1 (Nisan 2022), 27-37.
JAMA Tunç M, Yalçın Ş. SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. saktad. 2022;5:27–37.
MLA Tunç, Mustafa ve Şehnaz Yalçın. “SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 1, 2022, ss. 27-37.
Vancouver Tunç M, Yalçın Ş. SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. saktad. 2022;5(1):27-3.