BibTex RIS Cite

Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat

Year 2014, Issue: 14, - , 01.12.2014

Abstract

“Malzemeye sadakat" ilkesi olarak ifade bulan yaklaşım, modern sanatın temsil sorunu üzerine aldığı tavrın uzantısı, saflaşma gayretinin sonucu olarak şekillenmiştir. Doğrudan varlık gösteren bir anlayışta malzeme kullanımı, tasarım ve sanat alanında modernist bir tavır olarak yerleşik hale gelmiştir. Slotte ve Brownsword'un çalışmaları üzerinden ele aldığımız "malzemeye sadakat" ilkesi, seramik alanında kendi tarihi ve geleneğine sırtını dönmeyen, yeni bir tür malzemeye sadakat olarak değerlendirilmektedir. Malzeme bilgi ve kültürünün kavram olarak konu edildiği, zanaat ve sanat alanlarının tartışmaya açıldığı postmodern dönemde; malzemenin beraberinde taşındığı anlam, tarihi ve sosyal bağlamları, yapılacak üretimden soyutlanamayacak bir bilgi olarak ele alınmaktadır

References

  • Adamson, G. (2007). Thinking Through Craft. Oxford: BergPublishers.
  • Connor, S. (2001). Post-Modernist Kültür (çev. D.Şahiner). İstanbul:
  • Yapı Kredi Yayınları. Del Vecchıo, M. (2001). Post Modern Ceramics .London: Themes&Hudson.
  • Greenberg, C. (2011). Modernist Resim.C. Harrison.ve P. Wood
  • (Editörler). Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi (çev. S. Gürses). İstanbul: Küre Yayınları, s. 817-822.
  • Prown, J. D. (2001). Art As Evidence.London: Yale University Press.
  • Slotte, C. (2010). Closer. Bergen: Bergen National Academy of Arts Publication. İnternet Kaynakları
  • İnternet: Slotte, C. (2011). Second Hand Stories. The National
  • Norwegian Artistic Fellowship Programme Research. BergenNational Academy of Arts. Web:http://carolineslotte.com/texts/second-hand- stories-reflections-on-the-project-2011/ adresinden
  • Ağustos.2014'de alınmıştır. Görsel Kaynakları Resim 1.
  • Web:http://www.vam.ac.uk/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 2.
  • Web:http://www.liveauctioneers.com/adresinden Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 3.
  • Web:http://www.norway.org.uk/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 4.
  • Web: http://www.kystkultursenter.no/kunst/3.php adresinden Ağustos.2014'de alınmıştır.
  • Resim 5. Web: http://carolineslotte.com/works/unidentified- view/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 6-7.
  • Taylor, L. (2000). Close. London: CraftCounciIPuincation, s.16-20. Resim 8.
  • Web:http://kodebergen.no/sites/defauIt/files/styles/Iarge/puinc/ adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır.
Year 2014, Issue: 14, - , 01.12.2014

Abstract

References

  • Adamson, G. (2007). Thinking Through Craft. Oxford: BergPublishers.
  • Connor, S. (2001). Post-Modernist Kültür (çev. D.Şahiner). İstanbul:
  • Yapı Kredi Yayınları. Del Vecchıo, M. (2001). Post Modern Ceramics .London: Themes&Hudson.
  • Greenberg, C. (2011). Modernist Resim.C. Harrison.ve P. Wood
  • (Editörler). Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi (çev. S. Gürses). İstanbul: Küre Yayınları, s. 817-822.
  • Prown, J. D. (2001). Art As Evidence.London: Yale University Press.
  • Slotte, C. (2010). Closer. Bergen: Bergen National Academy of Arts Publication. İnternet Kaynakları
  • İnternet: Slotte, C. (2011). Second Hand Stories. The National
  • Norwegian Artistic Fellowship Programme Research. BergenNational Academy of Arts. Web:http://carolineslotte.com/texts/second-hand- stories-reflections-on-the-project-2011/ adresinden
  • Ağustos.2014'de alınmıştır. Görsel Kaynakları Resim 1.
  • Web:http://www.vam.ac.uk/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 2.
  • Web:http://www.liveauctioneers.com/adresinden Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 3.
  • Web:http://www.norway.org.uk/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 4.
  • Web: http://www.kystkultursenter.no/kunst/3.php adresinden Ağustos.2014'de alınmıştır.
  • Resim 5. Web: http://carolineslotte.com/works/unidentified- view/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 6-7.
  • Taylor, L. (2000). Close. London: CraftCounciIPuincation, s.16-20. Resim 8.
  • Web:http://kodebergen.no/sites/defauIt/files/styles/Iarge/puinc/ adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Funda Susamoğlu This is me

Publication Date December 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Issue: 14

Cite

APA Susamoğlu, F. (2014). Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(14). https://doi.org/10.18603/std.66083
AMA Susamoğlu F. Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi. December 2014;1(14). doi:10.18603/std.66083
Chicago Susamoğlu, Funda. “Modernizm Sonrası Seramik Geleneği Ve Malzemeye Sadakat”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, no. 14 (December 2014). https://doi.org/10.18603/std.66083.
EndNote Susamoğlu F (December 1, 2014) Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 14
IEEE F. Susamoğlu, “Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat”, Sanat ve Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 14, 2014, doi: 10.18603/std.66083.
ISNAD Susamoğlu, Funda. “Modernizm Sonrası Seramik Geleneği Ve Malzemeye Sadakat”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/14 (December 2014). https://doi.org/10.18603/std.66083.
JAMA Susamoğlu F. Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2014;1. doi:10.18603/std.66083.
MLA Susamoğlu, Funda. “Modernizm Sonrası Seramik Geleneği Ve Malzemeye Sadakat”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 14, 2014, doi:10.18603/std.66083.
Vancouver Susamoğlu F. Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2014;1(14).