BibTex RIS Kaynak Göster

Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat

Yıl 2014, Sayı: 14, - , 01.12.2014

Öz

“Malzemeye sadakat" ilkesi olarak ifade bulan yaklaşım, modern sanatın temsil sorunu üzerine aldığı tavrın uzantısı, saflaşma gayretinin sonucu olarak şekillenmiştir. Doğrudan varlık gösteren bir anlayışta malzeme kullanımı, tasarım ve sanat alanında modernist bir tavır olarak yerleşik hale gelmiştir. Slotte ve Brownsword'un çalışmaları üzerinden ele aldığımız "malzemeye sadakat" ilkesi, seramik alanında kendi tarihi ve geleneğine sırtını dönmeyen, yeni bir tür malzemeye sadakat olarak değerlendirilmektedir. Malzeme bilgi ve kültürünün kavram olarak konu edildiği, zanaat ve sanat alanlarının tartışmaya açıldığı postmodern dönemde; malzemenin beraberinde taşındığı anlam, tarihi ve sosyal bağlamları, yapılacak üretimden soyutlanamayacak bir bilgi olarak ele alınmaktadır

Kaynakça

  • Adamson, G. (2007). Thinking Through Craft. Oxford: BergPublishers.
  • Connor, S. (2001). Post-Modernist Kültür (çev. D.Şahiner). İstanbul:
  • Yapı Kredi Yayınları. Del Vecchıo, M. (2001). Post Modern Ceramics .London: Themes&Hudson.
  • Greenberg, C. (2011). Modernist Resim.C. Harrison.ve P. Wood
  • (Editörler). Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi (çev. S. Gürses). İstanbul: Küre Yayınları, s. 817-822.
  • Prown, J. D. (2001). Art As Evidence.London: Yale University Press.
  • Slotte, C. (2010). Closer. Bergen: Bergen National Academy of Arts Publication. İnternet Kaynakları
  • İnternet: Slotte, C. (2011). Second Hand Stories. The National
  • Norwegian Artistic Fellowship Programme Research. BergenNational Academy of Arts. Web:http://carolineslotte.com/texts/second-hand- stories-reflections-on-the-project-2011/ adresinden
  • Ağustos.2014'de alınmıştır. Görsel Kaynakları Resim 1.
  • Web:http://www.vam.ac.uk/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 2.
  • Web:http://www.liveauctioneers.com/adresinden Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 3.
  • Web:http://www.norway.org.uk/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 4.
  • Web: http://www.kystkultursenter.no/kunst/3.php adresinden Ağustos.2014'de alınmıştır.
  • Resim 5. Web: http://carolineslotte.com/works/unidentified- view/adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır. Resim 6-7.
  • Taylor, L. (2000). Close. London: CraftCounciIPuincation, s.16-20. Resim 8.
  • Web:http://kodebergen.no/sites/defauIt/files/styles/Iarge/puinc/ adresinden 06.Ağustos.2014'de alınmıştır.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Susamoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Susamoğlu, F. (2014). Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(14). https://doi.org/10.18603/std.66083
AMA Susamoğlu F. Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2014;1(14). doi:10.18603/std.66083
Chicago Susamoğlu, Funda. “Modernizm Sonrası Seramik Geleneği Ve Malzemeye Sadakat”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 14 (Aralık 2014). https://doi.org/10.18603/std.66083.
EndNote Susamoğlu F (01 Aralık 2014) Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 14
IEEE F. Susamoğlu, “Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 14, 2014, doi: 10.18603/std.66083.
ISNAD Susamoğlu, Funda. “Modernizm Sonrası Seramik Geleneği Ve Malzemeye Sadakat”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/14 (Aralık 2014). https://doi.org/10.18603/std.66083.
JAMA Susamoğlu F. Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2014;1. doi:10.18603/std.66083.
MLA Susamoğlu, Funda. “Modernizm Sonrası Seramik Geleneği Ve Malzemeye Sadakat”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 14, 2014, doi:10.18603/std.66083.
Vancouver Susamoğlu F. Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2014;1(14).