Bu çalışma, Başkent Üniversitesi İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından geliştirilen
üniversite-sanayi işbirliğini temel alan yenilikçi bir eğitim modelini sunmaktadır. Çağdaş eğitim
süreçleri içerisinde sanayinin üniversite eğitimine etkin katılımının eğitim kalitesini yükselttiği tespit
edilmiştir. Bu çalışma içmimarlık eğitiminde eksik kalan mesleğin uygulama boyutunun akademik
süreçlere dâhil edilebilmesi konusunda geliştirilen bir model önermektedir. İçmimarlık alanındaki
bu yenilikçi model, köklerini Bauhaus’un uygulama odaklı tasarım eğitimi modelinden almaktadır.
Eğitim yöntemleri içerisinde kalıcı öğrenmenin en güçlü olduğu model olan, yerinde ve yaparak
öğrenme, katılımcı öğrenme modelleri projenin eğitim modelleri olarak kullanılmıştır. Bu eğitim
modeli ile içmimarlık ve çevre tasarımı eğitimindeki uygulamaya yönelik eğitim eksikleri akademik
süreçleri içerisinde tamamlanması hedeflenmiştir. İçmimarlık ve Çevre Tasarımı eğitiminin teorik ve
tasarım boyutlarını üniversitede; uygulamaya yönelik pratik boyutlarını ise sanayide deneyimleyerek
kazandıkları bu modelde, öğrencilerin mesleğe daha donanımlı olarak hazırlanması hedeflenmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 24 |