Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Issue: 25, 251 - 273, 10.06.2020

Abstract

References

  • Kaynakça
  • Akarsu, B. (1998). Felsefe Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Arıkan, A. (2008). Grafik Tasarımda Görsel Algı. İstanbul: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Bardon, A. (2018). Zaman Felsefesinin Kısa Tarihi. İstanbul: Kültür yayınları.
  • Becer, E. (2005). İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: Dost Kitabevi.
  • Benjamin, W. (2018). Pasajlar (Çev. Ahmet cemal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bergson, H. (2017). Yaratıcı Tekamül. İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Cevizci, A. (1999). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma.
  • Dinç, M. (2018). Farklı Kültürlerde İletişim ve Algılama Süreci. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Durpe, B. (2014). 50 Felsefe Fikri. İstanbul: Domingo Yayınevi.
  • Ertan, G. (2017). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Hawking, S. (2014). Zamanın Kısa Tarihi. İstanbul: Alfa.
  • Heidegger, M. (2018). Heidegger’de Zaman Üzerine. İstanbul: Monokl.
  • Husserl, E. (2015). İçsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine. İstanbul: Avesta Yayın evi
  • Küçük, O. N. (2002). “Zaman Düşüncesinin Tasavvufi Açılımı”. [Elektronik Sürüm]. Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, 9, 221-238, http://www.tasavvufdergisi.net/ Makaleler/1631412498_2002_III_9_KUCUKON.pdf
  • Levinas, E. (2011). Tanrı, Ölüm ve Zaman. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Maurice, M. P. (2016). Algının Fenomenolojisi. İstanbul: İthaki.
  • Maurice, M. P. (2017). Algının Önceliği. İstanbul: Alfa.
  • Maxwell, J. C., Einstein, A., Schrödinger, B. (1998). Uzay, Zaman, Özdek I. İdea.
  • Rune, Pettersson (2002). Information Design. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
  • Uçar, T. F. (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • İnternet Kaynakları
  • https://ozhanozturk.com/2017/11/05/pers-mitolojisi-sozlugu-k-z/
  • Görsel Kaynakları
  • Görüntü 1: https://design.wiki.coffee/design/75-free-psd-magazine-book-cover- brochure-mock-ups-book-brochure-cover-free-magazine/
  • Görüntü 2: https://www.freepik.com/premium-vector/coffee-poster-advertisement- flayers-vector-illustration_3725748.htm
  • Görüntü 3: https://weandthecolor.com/mrzyk-moriceau-illustrations/92266
  • Görüntü 4: https://www.technopat.net/sosyal/konu/gelecek-gecmis-isik-konisi- kavrami.295371/
  • Görüntü 5: http://kasper-florio.ch
  • Görüntü 6: https://tr.pinterest.com/pin/98938523041411524/
  • Görüntü 7: http://naskin.typepad.com
  • Görüntü 8: https://logopond.com/
  • Görüntü 9: https://www.poster.pl/poster/homework_salamandra
  • Görüntü 10: https://www.spiegel.de/geschichte/
  • Görüntü 11: http://www.gunter-rambow.de/
  • Görüntü 12: https://images.app.goo.gl/x3FzDadWdJfQATEc6
  • Görüntü 13: https://tr.pinterest.com/kaitlyn0103/the-metamorphosis-book-covers/

Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge

Year 2020, Issue: 25, 251 - 273, 10.06.2020

Abstract

Özne ve “şey”ler arasındaki ilişkiyi, “Esse est percipi”(var olmak algılanmaktır) şeklinde ifade etmiştir George Berkeley (Durpe, 2014: 15). Erken dönemlerden bu yana, algılama, algılanma, varlığını ifade etme ve iletişim kurma ihtiyacını farklı teknik ve biçemlerle karşılayan insanoğlu, bu süreçte, yaşadığı çevreyi, yeni gözlem ve bilgiler doğrultusunda tekrar tekrar anlamlandırarak alternatif iletişim yolları ve yorumlama algoritmaları inşa etmiştir. Günümüzde gerçekleşen bilimsel ilerlemelerin yansımaları, fizik, matematik, felsefe vb. alanlarda gözlemlenebildiği gibi, sanat, tasarım ve görsel iletişimin mayasında da önemli ölçüde hissedilmektedir. Yaşadığımız bu değişim, bizlere yeni ifade imkanları sağlamakla beraber, grafik imgenin tasarımı ve algılanması noktasında da alternatif farkındalıklara ön ayak olmaktadır. Bu makalede, algı, zaman ve zaman algısı konularında, farklı disiplinlerden, bu kavramların günümüz tanımını inşa eden yaklaşımlar irdelenip, bu bağlamda, grafik imge ve izleyen arasındaki zaman ve algı ilişkisini etkileyen unsurlar, tasarım örnekleri üzerinden çözümlenerek tartışılmıştır.

References

  • Kaynakça
  • Akarsu, B. (1998). Felsefe Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Arıkan, A. (2008). Grafik Tasarımda Görsel Algı. İstanbul: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Bardon, A. (2018). Zaman Felsefesinin Kısa Tarihi. İstanbul: Kültür yayınları.
  • Becer, E. (2005). İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: Dost Kitabevi.
  • Benjamin, W. (2018). Pasajlar (Çev. Ahmet cemal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bergson, H. (2017). Yaratıcı Tekamül. İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Cevizci, A. (1999). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma.
  • Dinç, M. (2018). Farklı Kültürlerde İletişim ve Algılama Süreci. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Durpe, B. (2014). 50 Felsefe Fikri. İstanbul: Domingo Yayınevi.
  • Ertan, G. (2017). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Hawking, S. (2014). Zamanın Kısa Tarihi. İstanbul: Alfa.
  • Heidegger, M. (2018). Heidegger’de Zaman Üzerine. İstanbul: Monokl.
  • Husserl, E. (2015). İçsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine. İstanbul: Avesta Yayın evi
  • Küçük, O. N. (2002). “Zaman Düşüncesinin Tasavvufi Açılımı”. [Elektronik Sürüm]. Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, 9, 221-238, http://www.tasavvufdergisi.net/ Makaleler/1631412498_2002_III_9_KUCUKON.pdf
  • Levinas, E. (2011). Tanrı, Ölüm ve Zaman. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Maurice, M. P. (2016). Algının Fenomenolojisi. İstanbul: İthaki.
  • Maurice, M. P. (2017). Algının Önceliği. İstanbul: Alfa.
  • Maxwell, J. C., Einstein, A., Schrödinger, B. (1998). Uzay, Zaman, Özdek I. İdea.
  • Rune, Pettersson (2002). Information Design. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
  • Uçar, T. F. (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • İnternet Kaynakları
  • https://ozhanozturk.com/2017/11/05/pers-mitolojisi-sozlugu-k-z/
  • Görsel Kaynakları
  • Görüntü 1: https://design.wiki.coffee/design/75-free-psd-magazine-book-cover- brochure-mock-ups-book-brochure-cover-free-magazine/
  • Görüntü 2: https://www.freepik.com/premium-vector/coffee-poster-advertisement- flayers-vector-illustration_3725748.htm
  • Görüntü 3: https://weandthecolor.com/mrzyk-moriceau-illustrations/92266
  • Görüntü 4: https://www.technopat.net/sosyal/konu/gelecek-gecmis-isik-konisi- kavrami.295371/
  • Görüntü 5: http://kasper-florio.ch
  • Görüntü 6: https://tr.pinterest.com/pin/98938523041411524/
  • Görüntü 7: http://naskin.typepad.com
  • Görüntü 8: https://logopond.com/
  • Görüntü 9: https://www.poster.pl/poster/homework_salamandra
  • Görüntü 10: https://www.spiegel.de/geschichte/
  • Görüntü 11: http://www.gunter-rambow.de/
  • Görüntü 12: https://images.app.goo.gl/x3FzDadWdJfQATEc6
  • Görüntü 13: https://tr.pinterest.com/kaitlyn0103/the-metamorphosis-book-covers/
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İbrahim Halil Özkirişçi 0000-0002-3797-0698

Publication Date June 10, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 25

Cite

APA Özkirişçi, İ. H. (2020). Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat Ve Tasarım Dergisi(25), 251-273.
AMA Özkirişçi İH. Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat ve Tasarım Dergisi. June 2020;(25):251-273.
Chicago Özkirişçi, İbrahim Halil. “Algı Ve Zaman Bağlamında Grafik İmge”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 25 (June 2020): 251-73.
EndNote Özkirişçi İH (June 1, 2020) Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat ve Tasarım Dergisi 25 251–273.
IEEE İ. H. Özkirişçi, “Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 25, pp. 251–273, June 2020.
ISNAD Özkirişçi, İbrahim Halil. “Algı Ve Zaman Bağlamında Grafik İmge”. Sanat ve Tasarım Dergisi 25 (June 2020), 251-273.
JAMA Özkirişçi İH. Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2020;:251–273.
MLA Özkirişçi, İbrahim Halil. “Algı Ve Zaman Bağlamında Grafik İmge”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 25, 2020, pp. 251-73.
Vancouver Özkirişçi İH. Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2020(25):251-73.