Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Sayı: 25, 251 - 273, 10.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Akarsu, B. (1998). Felsefe Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Arıkan, A. (2008). Grafik Tasarımda Görsel Algı. İstanbul: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Bardon, A. (2018). Zaman Felsefesinin Kısa Tarihi. İstanbul: Kültür yayınları.
  • Becer, E. (2005). İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: Dost Kitabevi.
  • Benjamin, W. (2018). Pasajlar (Çev. Ahmet cemal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bergson, H. (2017). Yaratıcı Tekamül. İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Cevizci, A. (1999). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma.
  • Dinç, M. (2018). Farklı Kültürlerde İletişim ve Algılama Süreci. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Durpe, B. (2014). 50 Felsefe Fikri. İstanbul: Domingo Yayınevi.
  • Ertan, G. (2017). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Hawking, S. (2014). Zamanın Kısa Tarihi. İstanbul: Alfa.
  • Heidegger, M. (2018). Heidegger’de Zaman Üzerine. İstanbul: Monokl.
  • Husserl, E. (2015). İçsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine. İstanbul: Avesta Yayın evi
  • Küçük, O. N. (2002). “Zaman Düşüncesinin Tasavvufi Açılımı”. [Elektronik Sürüm]. Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, 9, 221-238, http://www.tasavvufdergisi.net/ Makaleler/1631412498_2002_III_9_KUCUKON.pdf
  • Levinas, E. (2011). Tanrı, Ölüm ve Zaman. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Maurice, M. P. (2016). Algının Fenomenolojisi. İstanbul: İthaki.
  • Maurice, M. P. (2017). Algının Önceliği. İstanbul: Alfa.
  • Maxwell, J. C., Einstein, A., Schrödinger, B. (1998). Uzay, Zaman, Özdek I. İdea.
  • Rune, Pettersson (2002). Information Design. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
  • Uçar, T. F. (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • İnternet Kaynakları
  • https://ozhanozturk.com/2017/11/05/pers-mitolojisi-sozlugu-k-z/
  • Görsel Kaynakları
  • Görüntü 1: https://design.wiki.coffee/design/75-free-psd-magazine-book-cover- brochure-mock-ups-book-brochure-cover-free-magazine/
  • Görüntü 2: https://www.freepik.com/premium-vector/coffee-poster-advertisement- flayers-vector-illustration_3725748.htm
  • Görüntü 3: https://weandthecolor.com/mrzyk-moriceau-illustrations/92266
  • Görüntü 4: https://www.technopat.net/sosyal/konu/gelecek-gecmis-isik-konisi- kavrami.295371/
  • Görüntü 5: http://kasper-florio.ch
  • Görüntü 6: https://tr.pinterest.com/pin/98938523041411524/
  • Görüntü 7: http://naskin.typepad.com
  • Görüntü 8: https://logopond.com/
  • Görüntü 9: https://www.poster.pl/poster/homework_salamandra
  • Görüntü 10: https://www.spiegel.de/geschichte/
  • Görüntü 11: http://www.gunter-rambow.de/
  • Görüntü 12: https://images.app.goo.gl/x3FzDadWdJfQATEc6
  • Görüntü 13: https://tr.pinterest.com/kaitlyn0103/the-metamorphosis-book-covers/

Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge

Yıl 2020, Sayı: 25, 251 - 273, 10.06.2020

Öz

Özne ve “şey”ler arasındaki ilişkiyi, “Esse est percipi”(var olmak algılanmaktır) şeklinde ifade etmiştir George Berkeley (Durpe, 2014: 15). Erken dönemlerden bu yana, algılama, algılanma, varlığını ifade etme ve iletişim kurma ihtiyacını farklı teknik ve biçemlerle karşılayan insanoğlu, bu süreçte, yaşadığı çevreyi, yeni gözlem ve bilgiler doğrultusunda tekrar tekrar anlamlandırarak alternatif iletişim yolları ve yorumlama algoritmaları inşa etmiştir. Günümüzde gerçekleşen bilimsel ilerlemelerin yansımaları, fizik, matematik, felsefe vb. alanlarda gözlemlenebildiği gibi, sanat, tasarım ve görsel iletişimin mayasında da önemli ölçüde hissedilmektedir. Yaşadığımız bu değişim, bizlere yeni ifade imkanları sağlamakla beraber, grafik imgenin tasarımı ve algılanması noktasında da alternatif farkındalıklara ön ayak olmaktadır. Bu makalede, algı, zaman ve zaman algısı konularında, farklı disiplinlerden, bu kavramların günümüz tanımını inşa eden yaklaşımlar irdelenip, bu bağlamda, grafik imge ve izleyen arasındaki zaman ve algı ilişkisini etkileyen unsurlar, tasarım örnekleri üzerinden çözümlenerek tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Akarsu, B. (1998). Felsefe Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Arıkan, A. (2008). Grafik Tasarımda Görsel Algı. İstanbul: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • Bardon, A. (2018). Zaman Felsefesinin Kısa Tarihi. İstanbul: Kültür yayınları.
  • Becer, E. (2005). İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: Dost Kitabevi.
  • Benjamin, W. (2018). Pasajlar (Çev. Ahmet cemal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bergson, H. (2017). Yaratıcı Tekamül. İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Cevizci, A. (1999). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma.
  • Dinç, M. (2018). Farklı Kültürlerde İletişim ve Algılama Süreci. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Durpe, B. (2014). 50 Felsefe Fikri. İstanbul: Domingo Yayınevi.
  • Ertan, G. (2017). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
  • Hawking, S. (2014). Zamanın Kısa Tarihi. İstanbul: Alfa.
  • Heidegger, M. (2018). Heidegger’de Zaman Üzerine. İstanbul: Monokl.
  • Husserl, E. (2015). İçsel Zaman Bilincinin Fenomenolojisi Üzerine. İstanbul: Avesta Yayın evi
  • Küçük, O. N. (2002). “Zaman Düşüncesinin Tasavvufi Açılımı”. [Elektronik Sürüm]. Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırma Dergisi, 9, 221-238, http://www.tasavvufdergisi.net/ Makaleler/1631412498_2002_III_9_KUCUKON.pdf
  • Levinas, E. (2011). Tanrı, Ölüm ve Zaman. Ankara: Dost Kitapevi.
  • Maurice, M. P. (2016). Algının Fenomenolojisi. İstanbul: İthaki.
  • Maurice, M. P. (2017). Algının Önceliği. İstanbul: Alfa.
  • Maxwell, J. C., Einstein, A., Schrödinger, B. (1998). Uzay, Zaman, Özdek I. İdea.
  • Rune, Pettersson (2002). Information Design. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
  • Uçar, T. F. (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • İnternet Kaynakları
  • https://ozhanozturk.com/2017/11/05/pers-mitolojisi-sozlugu-k-z/
  • Görsel Kaynakları
  • Görüntü 1: https://design.wiki.coffee/design/75-free-psd-magazine-book-cover- brochure-mock-ups-book-brochure-cover-free-magazine/
  • Görüntü 2: https://www.freepik.com/premium-vector/coffee-poster-advertisement- flayers-vector-illustration_3725748.htm
  • Görüntü 3: https://weandthecolor.com/mrzyk-moriceau-illustrations/92266
  • Görüntü 4: https://www.technopat.net/sosyal/konu/gelecek-gecmis-isik-konisi- kavrami.295371/
  • Görüntü 5: http://kasper-florio.ch
  • Görüntü 6: https://tr.pinterest.com/pin/98938523041411524/
  • Görüntü 7: http://naskin.typepad.com
  • Görüntü 8: https://logopond.com/
  • Görüntü 9: https://www.poster.pl/poster/homework_salamandra
  • Görüntü 10: https://www.spiegel.de/geschichte/
  • Görüntü 11: http://www.gunter-rambow.de/
  • Görüntü 12: https://images.app.goo.gl/x3FzDadWdJfQATEc6
  • Görüntü 13: https://tr.pinterest.com/kaitlyn0103/the-metamorphosis-book-covers/
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Halil Özkirişçi 0000-0002-3797-0698

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Özkirişçi, İ. H. (2020). Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat Ve Tasarım Dergisi(25), 251-273.
AMA Özkirişçi İH. Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2020;(25):251-273.
Chicago Özkirişçi, İbrahim Halil. “Algı Ve Zaman Bağlamında Grafik İmge”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 25 (Haziran 2020): 251-73.
EndNote Özkirişçi İH (01 Haziran 2020) Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat ve Tasarım Dergisi 25 251–273.
IEEE İ. H. Özkirişçi, “Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 25, ss. 251–273, Haziran 2020.
ISNAD Özkirişçi, İbrahim Halil. “Algı Ve Zaman Bağlamında Grafik İmge”. Sanat ve Tasarım Dergisi 25 (Haziran 2020), 251-273.
JAMA Özkirişçi İH. Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2020;:251–273.
MLA Özkirişçi, İbrahim Halil. “Algı Ve Zaman Bağlamında Grafik İmge”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 25, 2020, ss. 251-73.
Vancouver Özkirişçi İH. Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2020(25):251-73.