Özne ve “şey”ler arasındaki ilişkiyi, “Esse est percipi”(var olmak algılanmaktır) şeklinde ifade etmiştir George Berkeley (Durpe, 2014: 15). Erken dönemlerden bu yana, algılama, algılanma, varlığını ifade etme ve iletişim kurma ihtiyacını farklı teknik ve biçemlerle karşılayan insanoğlu, bu süreçte, yaşadığı çevreyi, yeni gözlem ve bilgiler doğrultusunda tekrar tekrar anlamlandırarak alternatif iletişim yolları ve yorumlama algoritmaları inşa etmiştir. Günümüzde gerçekleşen bilimsel ilerlemelerin yansımaları, fizik, matematik, felsefe vb. alanlarda gözlemlenebildiği gibi, sanat, tasarım ve görsel iletişimin mayasında da önemli ölçüde hissedilmektedir. Yaşadığımız bu değişim, bizlere yeni ifade imkanları sağlamakla beraber, grafik imgenin tasarımı ve algılanması noktasında da alternatif farkındalıklara ön ayak olmaktadır. Bu makalede, algı, zaman ve zaman algısı konularında, farklı disiplinlerden, bu kavramların günümüz tanımını inşa eden yaklaşımlar irdelenip, bu bağlamda, grafik imge ve izleyen arasındaki zaman ve algı ilişkisini etkileyen unsurlar, tasarım örnekleri üzerinden çözümlenerek tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 25 |