Research Article
BibTex RIS Cite

Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği

Year 2022, Issue: 30, 17 - 41, 06.12.2022

Abstract

Alışveriş kavramının kökenleri oldukça eski tarihlere dayanmaktadır. Kavram takas usulü ile başlamış ve
paranın icat edilmesi ile birlikte biçim değiştirmiştir. Günümüze gelindiğinde ise, süreç içinde meydana
gelen alışveriş merkezleri yeni bir alışveriş kültürü oluşturmuştur. Bu kültürün etkisiyle, alışveriş deneyimine
dair beklentiler de değişim göstermiş ve alışveriş merkezlerini oluşturan mağazaların bu beklentiler
doğrultusunda tasarlanması mekân tasarımcılarının gündemine girmiştir. Mekânsal ilişkiler ve kullanıcıya
sunulan müşteri deneyimi gibi tasarım parametrelerine analitik bir biçimde yaklaşarak oluşturulan
mağazalar başarılı olarak nitelendirilmekte ve ön plana çıkmaktadır. Bu bağlamda, yazar tarafından
2018 yılında deneysel bir çalışma olarak İzmit Symbol AVM içerisinde seçilen mağaza alanında Adidas
markası için gerçekleştirilen mağaza tasarımı önerisi yapılan bu çalışmada analitik yaklaşımla tekrar ele
alınmıştır. Firmanın; marka değeri, müşteri profili, vizyon ve misyonu, gelişen ve değişen müşteri ihtiyaçları,
yeni marka ve pazarlama hedefleri incelenmiştir. Böylece, bir mağaza tasarımında geçen zamana bağlı
olarak oluşabilecek ihtiyaçların daha kolay ve işlevsel olarak çözümlenmesinin yolları aranmıştır. Daha az
zahmetle, daha ekonomik, güncel ve yenilenmiş hissi vermenin yolları tasarımsal yönden ele alınmıştır.

Year 2022, Issue: 30, 17 - 41, 06.12.2022

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Sibel Demirarslan This is me

Burcu Yıldırım

Publication Date December 6, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 30

Cite

APA Demirarslan, S., & Yıldırım, B. (2022). Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat Ve Tasarım Dergisi, -(30), 17-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215190
AMA Demirarslan S, Yıldırım B. Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. December 2022;-(30):17-41. doi:10.18603/sanatvetasarim.1215190
Chicago Demirarslan, Sibel, and Burcu Yıldırım. “Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM ‘Adidas Mağazası’ Örneği”. Sanat Ve Tasarım Dergisi -, no. 30 (December 2022): 17-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215190.
EndNote Demirarslan S, Yıldırım B (December 1, 2022) Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi - 30 17–41.
IEEE S. Demirarslan and B. Yıldırım, “Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM ‘Adidas Mağazası’ Örneği”, Sanat ve Tasarım Dergisi, vol. -, no. 30, pp. 17–41, 2022, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1215190.
ISNAD Demirarslan, Sibel - Yıldırım, Burcu. “Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM ‘Adidas Mağazası’ Örneği”. Sanat ve Tasarım Dergisi -/30 (December 2022), 17-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215190.
JAMA Demirarslan S, Yıldırım B. Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-:17–41.
MLA Demirarslan, Sibel and Burcu Yıldırım. “Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM ‘Adidas Mağazası’ Örneği”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, vol. -, no. 30, 2022, pp. 17-41, doi:10.18603/sanatvetasarim.1215190.
Vancouver Demirarslan S, Yıldırım B. Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-(30):17-41.