Alışveriş kavramının kökenleri oldukça eski tarihlere dayanmaktadır. Kavram takas usulü ile başlamış ve
paranın icat edilmesi ile birlikte biçim değiştirmiştir. Günümüze gelindiğinde ise, süreç içinde meydana
gelen alışveriş merkezleri yeni bir alışveriş kültürü oluşturmuştur. Bu kültürün etkisiyle, alışveriş deneyimine
dair beklentiler de değişim göstermiş ve alışveriş merkezlerini oluşturan mağazaların bu beklentiler
doğrultusunda tasarlanması mekân tasarımcılarının gündemine girmiştir. Mekânsal ilişkiler ve kullanıcıya
sunulan müşteri deneyimi gibi tasarım parametrelerine analitik bir biçimde yaklaşarak oluşturulan
mağazalar başarılı olarak nitelendirilmekte ve ön plana çıkmaktadır. Bu bağlamda, yazar tarafından
2018 yılında deneysel bir çalışma olarak İzmit Symbol AVM içerisinde seçilen mağaza alanında Adidas
markası için gerçekleştirilen mağaza tasarımı önerisi yapılan bu çalışmada analitik yaklaşımla tekrar ele
alınmıştır. Firmanın; marka değeri, müşteri profili, vizyon ve misyonu, gelişen ve değişen müşteri ihtiyaçları,
yeni marka ve pazarlama hedefleri incelenmiştir. Böylece, bir mağaza tasarımında geçen zamana bağlı
olarak oluşabilecek ihtiyaçların daha kolay ve işlevsel olarak çözümlenmesinin yolları aranmıştır. Daha az
zahmetle, daha ekonomik, güncel ve yenilenmiş hissi vermenin yolları tasarımsal yönden ele alınmıştır.
Demirarslan, S., & Yıldırım, B. (2022). Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat Ve Tasarım Dergisi, -(30), 17-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215190
AMA
Demirarslan S, Yıldırım B. Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. Aralık 2022;-(30):17-41. doi:10.18603/sanatvetasarim.1215190
Chicago
Demirarslan, Sibel, ve Burcu Yıldırım. “Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM ‘Adidas Mağazası’ Örneği”. Sanat Ve Tasarım Dergisi -, sy. 30 (Aralık 2022): 17-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215190.
EndNote
Demirarslan S, Yıldırım B (01 Aralık 2022) Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi - 30 17–41.
IEEE
S. Demirarslan ve B. Yıldırım, “Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM ‘Adidas Mağazası’ Örneği”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, ss. 17–41, 2022, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1215190.
ISNAD
Demirarslan, Sibel - Yıldırım, Burcu. “Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM ‘Adidas Mağazası’ Örneği”. Sanat ve Tasarım Dergisi -/30 (Aralık 2022), 17-41. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1215190.
JAMA
Demirarslan S, Yıldırım B. Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-:17–41.
MLA
Demirarslan, Sibel ve Burcu Yıldırım. “Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM ‘Adidas Mağazası’ Örneği”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. -, sy. 30, 2022, ss. 17-41, doi:10.18603/sanatvetasarim.1215190.
Vancouver
Demirarslan S, Yıldırım B. Bir Mağaza Tasarımı Önerisine Geliştirme Amaçlı Analitik Yaklaşım: İzmit Symbol AVM “Adidas Mağazası” Örneği. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2022;-(30):17-41.