Mimarlık ve içmimarlık eğitiminde, güncel gelişmeler doğrultusunda değişen tasarım anlayışıyla birlikte formel eğitimi des-tekleyen çalıştay, atölye ve workshop gibi informel yöntemler, öğrenme sürecini etkili biçimde desteklemektedir. Bu çalışma da Mimarlar Odası Konya Şubesi'nin “Bauhaus 100. Yıl Etkinlikleri” kapsamında düzenlenen “Bauhaus ile Tasarlamak” atölye-sinin sürecini ve çıktısını ele almaktadır. Koordinatörlüğü yazarlar tarafından yürütülen, mimarlık ve iç mimarlık öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşen iki günlük atölyede, Bauhaus ilkelerinin günümüzdeki tasarım anlayışına etkisi, 9KG Yöntemi aracılığıy-la teorik ve uygulamalı olarak incelenmiştir. İki gün süren atölye sonucunda, katılımcılar ve yürütücüler için verimli bir dene-yim sunmuş, Bauhaus ilkeleri kısa sürede benimsenerek iki ve üç boyutlu tasarımlara aktarılmıştır. Farklı sınıflardan öğrenci-lerin grup çalışması ekip bilinci kazandırmış, zamanın kısıtlı olması ise motivasyonu artırmıştır. 9KG yöntemi sayesinde iç mimari projelerde özgün biçim ve mekân tasarımlarına olanak tanıyan, çok ölçekli bir tasarım yaklaşımı geliştirilmiştir. Atölye sürecinde, paylaşım ve düşünsel üretimin arttığı ortamda 12 farklı tasarım ürünü ortaya çıkmıştır.
In architecture and interior design education, informal methods like workshops and seminars effectively complement for-mal learning. This study explores the “Designing with Bauhaus” workshop, held by the Konya Branch of the Turkish Archi-tects' Association for the Bauhaus 100th Anniversary. Over two days, architecture and interior architecture students ap-plied Bauhaus principles using the 9KG Method through both theory and practice. The workshop fostered team spirit, boosted motivation, and enabled rapid creation of two- and three-dimensional designs. The 9KG Method supported a multi-scale approach to original interior architecture projects. A total of 12 unique design products were produced in a collaborative and creative environment.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Visual Communication Design (Other) |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | November 29, 2025 |
| Publication Date | November 30, 2025 |
| Submission Date | July 1, 2025 |
| Acceptance Date | October 28, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 53 |