Porselen biblolar, geçmişten günümüze dekoratif objeler olarak maddi kültürün önemli bir parçası olmuştur. Genellikle estetik ve narin yapılarıyla iç mekanlarda dekor amaçlı kullanılan bu nesneler, tarih boyunca toplumsal statü ve beğeniyi yansıtan objeler olarak değerlendirilmiştir. Ancak çağdaş sanatın disiplinlerarası ve kavramsal yaklaşımı, porselen bibloları geleneksel anlamlarının ötesine taşıyarak sanatsal anlatımın güçlü bir aracı haline getirmiştir.
Çalışmada, porselen bibloların dekoratif nesneden eleştirel anlatı aracına dönüşümü ele alınarak, sanatçıların bu objeleri nasıl yeniden yorumladığı incelenmektedir. Bibloların nostalji, kimlik, tüketim kültürü ve kitle üretimi gibi temalarla ilişkilendirilmesi, onların sadece dekoratif objeler olmaktan çıkıp, toplumsal eleştiri ve hikâye anlatıcılığına hizmet eden eserler haline gelmesini sağlamaktadır.
Özellikle Penny Byrne, Barnaby Barford ve Andrew Livingstone gibi sanatçılar, porselen figürleri manipüle ederek onlara eleştirel ve politik anlamlar yüklemekle yetinmeyerek bibloların sadece dekoratif objeler olmanın ötesine geçmesini sağlamışlardır. Bu makale, porselen bibloların çağdaş sanatın çeşitli platformlarındaki anlatı gücü ve disiplinlerarası etkileşimle nasıl yeniden şekillendiğini analiz etmektedir.
Porcelain figurines have long been a significant component of material culture as decorative objects. Typically used to adorn interior spaces due to their aesthetic and delicate qualities, these items have historically served as indicators of social status and taste. However, the interdisciplinary and conceptual approach of contemporary art has recontextualized porcelain figurines, transforming them into powerful tools of artistic expression that transcend their traditional meanings.
This study explores the transformation of porcelain figurines from mere decorative items into mediums of critical narrative, examining how contemporary artists reinterpret these objects. By associating figurines with themes such as nostalgia, identity, consumer culture, and mass production, they evolve beyond their ornamental function to become artworks that engage in social critique and storytelling.
Notably, artists such as Penny Byrne, Barnaby Barford, and Andrew Livingstone manipulate porcelain figures not only to imbue them with critical and political meaning but also to challenge their conventional perception as purely decorative objects. This article analyzes how porcelain figurines have been reshaped through narrative power and interdisciplinary interaction within various platforms of contemporary art.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Ceramic Design, Plastic Arts (Other) |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | November 29, 2025 |
| Publication Date | November 30, 2025 |
| Submission Date | July 11, 2025 |
| Acceptance Date | October 28, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 53 |