20. Yüzyılın ikinci yarısında
teknolojinin insan hayatına hızlı bir şekilde girmesiyle insanların istek ve
ihtiyaçlarında değişiklikler yaşanmıştır. Değişen istek ve ihtiyaçlar
doğrultusunda, çalışanların iş tatmini ve örgüte olan bağlılıklarının değiştiği
gözlemlenmektedir. Özellikle insan faktörünün yoğun olduğu hizmet sektöründe
yer alan kurumlar bu açıdan çok önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada
Ankara’da bir kamu kuruluşunda görev yapan 14 kişiye derinlikli mülakat tekniği
uygulanarak “tükenmişlik sendromunun nasıl bir psikolojik durumu yansıttığı,
altında yatan sebeplerin neler olduğu ve bu konuda kurumların rolünün nasıl
olması gerektiği” gibi konulardaki görüşleri alınmıştır. Mülakat sonucunda elde
edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışanların tükenmişlik
sendromuna ilişkin düşünceleri “duygu kontrolü, insan psikolojisi, iş
ilişkileri, zaman yönetimi, sosyal norm, olumsuz duygu durum ve duygusal
tükenme” gruplandırmaları altında incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 35 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).