20. Yüzyılın ikinci yarısında
teknolojinin insan hayatına hızlı bir şekilde girmesiyle insanların istek ve
ihtiyaçlarında değişiklikler yaşanmıştır. Değişen istek ve ihtiyaçlar
doğrultusunda, çalışanların iş tatmini ve örgüte olan bağlılıklarının değiştiği
gözlemlenmektedir. Özellikle insan faktörünün yoğun olduğu hizmet sektöründe
yer alan kurumlar bu açıdan çok önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada
Ankara’da bir kamu kuruluşunda görev yapan 14 kişiye derinlikli mülakat tekniği
uygulanarak “tükenmişlik sendromunun nasıl bir psikolojik durumu yansıttığı,
altında yatan sebeplerin neler olduğu ve bu konuda kurumların rolünün nasıl
olması gerektiği” gibi konulardaki görüşleri alınmıştır. Mülakat sonucunda elde
edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışanların tükenmişlik
sendromuna ilişkin düşünceleri “duygu kontrolü, insan psikolojisi, iş
ilişkileri, zaman yönetimi, sosyal norm, olumsuz duygu durum ve duygusal
tükenme” gruplandırmaları altında incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 35 |
.