Giriş: Cinsel sağlık eğitimi, hemşirelik öğrencilerinin sağlıklı/hasta bireyin cinselliğinin tanılanmasına ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmektedir.
Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinde cinsel sağlık tanılamasına ilişkin verilen akran eğitiminin cinsel sağlık konusundaki tutumlarına etkisini belirlemek amacı ile yapıldı.
Yöntem: Ön test-son test tek gruplu yarı deneysel araştırma türünde yapılan bu çalışma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik fakültesinde 2022-2023 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında öğrenim gören 2., 3., ve 4. sınıf öğrencileri (n = 248) ile gerçekleştirildi. Veriler, Yapılandırılmış Soru Formu ve Öğrencilerin Cinsel Sağlık Konusundaki Tutumları Ölçeği kullanılarak toplandı.
Bulgular: Öğrencilerin büyük çoğunluğunun kadın (%87,20), yaş ortalamasının 20,83 ± 1,30 yıl olduğu, %57,70’inin daha önce cinsel sağlık konusunda herhangi bir eğitim almadığı, eğitim alan öğrencilerin ise %34,7’sinin cinsel sağlık konusunda eğitimi okuldan aldığı saptandı. Öğrencilerin eğitim öncesi Öğrencilerin Cinsel Sağlık Konusundaki Tutumları Ölçeği puan ortalamasının 70,35 ± 13,74; eğitim sonrası puan ortalamasının 78,03 ± 16,06 olduğu ve aralarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlendi (p < 0,05).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinde cinsel sağlık tanılamasına ilişkin akran eğitiminin öğrencilerin cinsel sağlık konusundaki tutumlarına olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşıldı. Bu nedenle, hemşirelik müfredatı kapsamına özellikle akran eğiticiler ile cinsel sağlık eğitim programlarının eklenmesi, öğrencilerin cinsel sağlık tanılaması ve danışmanlık becerilerini destekleyecektir.
Introduction: Sexual health education improves the knowledge and skills of nursing students regarding the assessment of the sexuality of healthy/sick individuals.
Aim: The aim of this study was to determine the effects of peer education about the assessment of sexual health in nursing students on their attitudes towards sexual health.
Method: This study, which was planned as a pretest-posttest single-group quasi-experimental research type, was carried out with 2nd, 3rd, and 4th-grade students (n = 248) studying at the nursing faculty of a state university in the fall semester of the 2022-2023 academic year. The data were collected using the Structured Questionnaire and Students' Attitudes towards Addressing Sexual Health Questionnaire.
Results: It was determined that the majority of the students were female (87.20%), the average age was 20.83 ± 1.30 years, 57.70% of them had not received any education on sexual health before, and 34.70% of the students with training received sexual health education from school. The average score of the students on the Students’ Attitudes towards Addressing Sexual Health Questionnaire before the education was 70.35 ± 13.74; the average score after the education was 78.03 ± 16.06 and there was a statistically significant difference between before and after education (p < 0.05).
Conclusion: It was concluded that peer education on the assessment of sexual health in nursing students had a positive effect on students' attitudes towards sexual health. Therefore, adding sexual health education programs with peer educators to the nursing curriculum will support students' sexual health assessment and counseling skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Nisan 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.