Review
BibTex RIS Cite

Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu

Year 2021, , 1012 - 1027, 31.12.2021
https://doi.org/10.21602/sduarte.989707

Abstract

Modern takının tarihinde; takı nesnesinin var olmadığı ya da diğer bir tanımla, yapılan çalışmanın takının “kendisini” oluşturmadığı bazı avangart örnekler bulunmaktadır. Bunlar, kavramsal sanatın etkileriyle nesnesizleşen çalışmalardır. Bu çalışmada tematik olarak incelenen bahsi geçen örnekler, çalışmanın çeşitli görüntüleme yöntemlerinin kullanıldığı belgelerle, kaynaklarda yer almaktadırlar. Üretildikleri dönemde çok tartışılan ve halen günümüzde takı sanatçılarını etkileyen bu kavramsal örnekler, yapılan bu çalışmada; kaynaklarda tariflendiği şekilde, “geçici takılar” adı altında kategorize edilip, örneklendirilerek incelenmiştir.

References

  • Reference 1 Akan, N. (2018). Postmodern Dönem Müziğinde Estetik Nesne Olarak Sanat Yapıtı Sorunsalı: 4'33 Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalı.
  • Reference 2 Bernabei, R. (2011). Contemporary Jewellers: Interviews with European Artists, Great Britain: Bloomsbury Publishing Plc.
  • Reference 3 Broadhead, C. (2005). “A Part, Apart”, New Directions in Jewellery, Ed. Catherine Grant, London: Black Dog Publishing, s.25- 35.
  • Reference 4 Cheung, L., Clarke, B., Clarke, I. (2006). New Directions in Jewellery II, Ed. Amy Sackville, London: Black Dog Publishing.
  • Reference 5 Den Besten, L. (2012). On Jewellery, Stuttgart: Arnoldsce Art Publishers.
  • Reference 6 Den Besten, L. (2013). ”Europe”, Contemporary Jewelry in Perspective, Ed. Damian Skinner, New York: Lark Jewelry and Beading Sterling Publishing, s.99-114.
  • Reference 7 Erzen, J. N. (1991). “Modernizm Sonrası Sanat”, a+A Plastik Sanatlar Derneği Yayın Dizisi, Çağdaş Düşünce ve Sanat. Haz: İpek Aksüğür Duben, Deniz Şengel. İstanbul.
  • Reference 8 Gaspar, M. (2013). ”Impermanence”, Contemporary Jewelry in Perspective, Ed. Damian Skinner, New York: Lark Jewelry and Beading Sterling Publishing, s.61.
  • Reference 9 Phillips, C. (1996). Jewellery From Antiquity to the Present, London: Thames and Hudson Ltd.
  • Reference 10 Scarisbrick, D., Ogden, J., Lightbrown, R., Hinks, P., Bayer, P., Becker, V., Craven, H. (1989). Jewellery Makers, Motifs, History, Techniques, London: Thames and Hudson Ltd.
  • Reference 11 Bağatır, R. D. (2011). “Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları”, Sanat ve Tasarım Dergisi , 1 (7) , 23-33 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sanatvetasarim/issue/20660/220400, Erişim tarihi: 21.12.2019
  • Reference 12 İncirkuş, B. (2020). “Çağdaş Sanat Yapıtının Göstergebilimsel İncelenmesi: Joseph Kosuth’un “Bir ve Üç Sandalye” Adlı Çalışması”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (2) , 615-623 . DOI: 10.32709/akusosbil.558787, Erişim tarihi: 12.02. 2021
  • Reference 13 Rendon, A. (2018). “Jewels as Phhysical Traces”, Art, Preziosa Issues, Giu.24 https://www.preziosa.org/2018/06/24/jewels-as-physical-traces/ Erişim tarihi: 10.05.2021
  • Reference 14 Yılmaz, B. (2018). “Çağdaş Sanatta Nesnesiz Sanat Düşüncesi”, Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi, 3 (4) , 258-270 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tykhe/issue/55449/759938, Erişim tarihi: 22.04.2020
  • Reference 15 Yılmaz, S. (2012). “1950 Sonrası Sanat Akımlarının Gelişiminde Robert Rauschenberg'in Etkileri”. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (10) , 113-127 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sanatvetasarim/issue/20657/220385, Erişim tarihi: 17.05.2020
Year 2021, , 1012 - 1027, 31.12.2021
https://doi.org/10.21602/sduarte.989707

Abstract

References

  • Reference 1 Akan, N. (2018). Postmodern Dönem Müziğinde Estetik Nesne Olarak Sanat Yapıtı Sorunsalı: 4'33 Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Anabilim Dalı.
  • Reference 2 Bernabei, R. (2011). Contemporary Jewellers: Interviews with European Artists, Great Britain: Bloomsbury Publishing Plc.
  • Reference 3 Broadhead, C. (2005). “A Part, Apart”, New Directions in Jewellery, Ed. Catherine Grant, London: Black Dog Publishing, s.25- 35.
  • Reference 4 Cheung, L., Clarke, B., Clarke, I. (2006). New Directions in Jewellery II, Ed. Amy Sackville, London: Black Dog Publishing.
  • Reference 5 Den Besten, L. (2012). On Jewellery, Stuttgart: Arnoldsce Art Publishers.
  • Reference 6 Den Besten, L. (2013). ”Europe”, Contemporary Jewelry in Perspective, Ed. Damian Skinner, New York: Lark Jewelry and Beading Sterling Publishing, s.99-114.
  • Reference 7 Erzen, J. N. (1991). “Modernizm Sonrası Sanat”, a+A Plastik Sanatlar Derneği Yayın Dizisi, Çağdaş Düşünce ve Sanat. Haz: İpek Aksüğür Duben, Deniz Şengel. İstanbul.
  • Reference 8 Gaspar, M. (2013). ”Impermanence”, Contemporary Jewelry in Perspective, Ed. Damian Skinner, New York: Lark Jewelry and Beading Sterling Publishing, s.61.
  • Reference 9 Phillips, C. (1996). Jewellery From Antiquity to the Present, London: Thames and Hudson Ltd.
  • Reference 10 Scarisbrick, D., Ogden, J., Lightbrown, R., Hinks, P., Bayer, P., Becker, V., Craven, H. (1989). Jewellery Makers, Motifs, History, Techniques, London: Thames and Hudson Ltd.
  • Reference 11 Bağatır, R. D. (2011). “Nesnenin Ötesi: Kavramsal Sanatın Dayanak Noktaları”, Sanat ve Tasarım Dergisi , 1 (7) , 23-33 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sanatvetasarim/issue/20660/220400, Erişim tarihi: 21.12.2019
  • Reference 12 İncirkuş, B. (2020). “Çağdaş Sanat Yapıtının Göstergebilimsel İncelenmesi: Joseph Kosuth’un “Bir ve Üç Sandalye” Adlı Çalışması”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (2) , 615-623 . DOI: 10.32709/akusosbil.558787, Erişim tarihi: 12.02. 2021
  • Reference 13 Rendon, A. (2018). “Jewels as Phhysical Traces”, Art, Preziosa Issues, Giu.24 https://www.preziosa.org/2018/06/24/jewels-as-physical-traces/ Erişim tarihi: 10.05.2021
  • Reference 14 Yılmaz, B. (2018). “Çağdaş Sanatta Nesnesiz Sanat Düşüncesi”, Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi, 3 (4) , 258-270 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tykhe/issue/55449/759938, Erişim tarihi: 22.04.2020
  • Reference 15 Yılmaz, S. (2012). “1950 Sonrası Sanat Akımlarının Gelişiminde Robert Rauschenberg'in Etkileri”. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (10) , 113-127 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sanatvetasarim/issue/20657/220385, Erişim tarihi: 17.05.2020
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Neşem Ertan Ayata 0000-0003-2909-0890

Publication Date December 31, 2021
Submission Date September 1, 2021
Acceptance Date December 9, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Ertan Ayata, N. (2021). Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu. Art-E Sanat Dergisi, 14(28), 1012-1027. https://doi.org/10.21602/sduarte.989707
AMA Ertan Ayata N. Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu. Art-e. December 2021;14(28):1012-1027. doi:10.21602/sduarte.989707
Chicago Ertan Ayata, Neşem. “Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu”. Art-E Sanat Dergisi 14, no. 28 (December 2021): 1012-27. https://doi.org/10.21602/sduarte.989707.
EndNote Ertan Ayata N (December 1, 2021) Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu. Art-e Sanat Dergisi 14 28 1012–1027.
IEEE N. Ertan Ayata, “Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu”, Art-e, vol. 14, no. 28, pp. 1012–1027, 2021, doi: 10.21602/sduarte.989707.
ISNAD Ertan Ayata, Neşem. “Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu”. Art-e Sanat Dergisi 14/28 (December 2021), 1012-1027. https://doi.org/10.21602/sduarte.989707.
JAMA Ertan Ayata N. Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu. Art-e. 2021;14:1012–1027.
MLA Ertan Ayata, Neşem. “Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 14, no. 28, 2021, pp. 1012-27, doi:10.21602/sduarte.989707.
Vancouver Ertan Ayata N. Takı Uygulamalarında Geçicilik Olgusu. Art-e. 2021;14(28):1012-27.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.