Amblem ve logo tasarımları bir kurumun hedef kitlesi tarafından görünen ilk yüzüdür. Amblem ve logolar firma hakkında olumlu mesajlar vererek, kurumsal kimliğe gereken katkıyı sağlamalıdır. Amblem ve logolar tasarlanırken firmanın hedef kitlesine göre fontlar, şekiller ve renkler seçilmektedir. Tasarımları, tasarım ilkeleri ile uyumlu bir şekilde inşa edilmelidir. Ancak amblem ve logo renkleri, tasarım ilkelerinin üstünde bir etkiye sahiptir ve dikkatle seçilmelidir. Çünkü özgün, sade, estetik değerleri içinde barındırarak tasarlanmış amblem ve logolarda hedef kitlenin birden fazla yönü göz önünde bulundurularak renk seçimi yapılmalıdır. Renklerin farklı psikolojik etkileri bulunmaktadır ve bu etkiler izleyici üzerinde firmayla ilgili olumlu ya da olumsuz bir imaj oluşmasını sağlamaktadır. Bu imajın olumlu olabilmesi için amblem ve logo tasarımlarında renk seçiminde tasarımcıyı bir çok farklı parametre beklemektedir. Doğru seçilmiş renkler izleyiciye firma hakkında olumlu bir görüş kazandıracağı gibi hatalı seçilmiş renkler ise firmaya geri dönüşü olmayan zarara sokacaktır.
Renklerin psikolojik etkileri ile ilgili birçok akademik çalışma bulunmaktadır. Firmaların hedef kitleleri ile ilk temas ettiği ve eğer olumlu bir izlenim uyandırabilirse müşterisi haline gelmesini sağlayabilecek olan amblem ve logo tasarımlarında tercih edilen renklerin bir çok anlamı vardır. Bu araştırmada amblem ve logo tasarımlarında renk tercihleri incelenmiştir.
Graphic Design Emblem Logo Color The Psychological Effects Of The Colors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 16 |