BibTex RIS Kaynak Göster

Amblem ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 16, 314 - 330, 11.01.2016
https://doi.org/10.21602/sgsfsd.27667

Öz

Amblem ve logo tasarımları bir kurumun hedef kitlesi tarafından görünen ilk yüzüdür. Amblem ve logolar firma hakkında olumlu mesajlar vererek, kurumsal kimliğe gereken katkıyı sağlamalıdır. Amblem ve logolar tasarlanırken firmanın hedef kitlesine göre fontlar, şekiller ve renkler seçilmektedir. Tasarımları, tasarım ilkeleri ile uyumlu bir şekilde inşa edilmelidir. Ancak amblem ve logo renkleri, tasarım ilkelerinin üstünde bir etkiye sahiptir ve dikkatle seçilmelidir. Çünkü özgün, sade, estetik değerleri içinde barındırarak tasarlanmış amblem ve logolarda hedef kitlenin birden fazla yönü göz önünde bulundurularak renk seçimi yapılmalıdır. Renklerin farklı psikolojik etkileri bulunmaktadır ve bu etkiler izleyici üzerinde firmayla ilgili olumlu ya da olumsuz bir imaj oluşmasını sağlamaktadır. Bu imajın olumlu olabilmesi için amblem ve logo tasarımlarında renk seçiminde tasarımcıyı bir çok farklı parametre beklemektedir. Doğru seçilmiş renkler izleyiciye firma hakkında olumlu bir görüş kazandıracağı gibi hatalı seçilmiş renkler ise firmaya geri dönüşü olmayan zarara sokacaktır.
Renklerin psikolojik etkileri ile ilgili birçok akademik çalışma bulunmaktadır. Firmaların hedef kitleleri ile ilk temas ettiği ve eğer olumlu bir izlenim uyandırabilirse müşterisi haline gelmesini sağlayabilecek olan amblem ve logo tasarımlarında tercih edilen renklerin bir çok anlamı vardır. Bu araştırmada amblem ve logo tasarımlarında renk tercihleri incelenmiştir.

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 16, 314 - 330, 11.01.2016
https://doi.org/10.21602/sgsfsd.27667

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Ceylan

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Ceylan, İ. (2016). Amblem ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili. Art-E Sanat Dergisi, 8(16), 314-330. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.27667
AMA Ceylan İ. Amblem ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili. Art-e. Ocak 2016;8(16):314-330. doi:10.21602/sgsfsd.27667
Chicago Ceylan, İbrahim. “Amblem Ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili”. Art-E Sanat Dergisi 8, sy. 16 (Ocak 2016): 314-30. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.27667.
EndNote Ceylan İ (01 Ocak 2016) Amblem ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili. Art-e Sanat Dergisi 8 16 314–330.
IEEE İ. Ceylan, “Amblem ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili”, Art-e, c. 8, sy. 16, ss. 314–330, 2016, doi: 10.21602/sgsfsd.27667.
ISNAD Ceylan, İbrahim. “Amblem Ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili”. Art-e Sanat Dergisi 8/16 (Ocak 2016), 314-330. https://doi.org/10.21602/sgsfsd.27667.
JAMA Ceylan İ. Amblem ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili. Art-e. 2016;8:314–330.
MLA Ceylan, İbrahim. “Amblem Ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili”. Art-E Sanat Dergisi, c. 8, sy. 16, 2016, ss. 314-30, doi:10.21602/sgsfsd.27667.
Vancouver Ceylan İ. Amblem ve Logo Tasarımlarında Renklerin Dili. Art-e. 2016;8(16):314-30.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.