Kentiçi trafik kontrolünde, kavsaklardaki trafigin kontrol edilmesi önemli role sahiptir. Kavsaklarda trafigin kontrolü de sinyalizasyon sistemleri ile saglanır. Bir kavsagın kontrol sürecinde gecikme ve durusların yaratacagı performans kayıplarının en aza indirilmesi ve tüm yol kullanıcılara saglanan faydaların maksimize edilmesi amaçlanır. Sinyalize kavsaklarda bu amaçla kullanılan temel kontrol mekanizması, sinyal zamanlamasıdır. Bu çalısmada, Ankara'da yapılan trafik sayımlarını esas alan bir sinyal zamanlaması modeli gelistirilmis ve bu model kullanılarak Besevler kavsagının devre süresi hesaplanmıs, mevcut durumda kullanılan süre ile bu yeni süre karsılastırılmıstır. Ayrıca, yine bu model kullanılarak hesaplanan Besevler kavsagının devre süresi, yesil süreleri ve ortalama tasıt gecikmeleri Webster modeli ile bulunan sonuçlarla karsılastırılmıstır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ |
Authors | |
Publication Date | April 9, 2009 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 12 Issue: 1 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
All published articles in the journal can be accessed free of charge and are open access under the Creative Commons CC BY-NC (Attribution-NonCommercial) license. All authors and other journal users are deemed to have accepted this situation. Click here to access detailed information about the CC BY-NC license.