Kentiçi trafik kontrolünde, kavsaklardaki trafigin kontrol edilmesi önemli role sahiptir. Kavsaklarda trafigin kontrolü de sinyalizasyon sistemleri ile saglanır. Bir kavsagın kontrol sürecinde gecikme ve durusların yaratacagı performans kayıplarının en aza indirilmesi ve tüm yol kullanıcılara saglanan faydaların maksimize edilmesi amaçlanır. Sinyalize kavsaklarda bu amaçla kullanılan temel kontrol mekanizması, sinyal zamanlamasıdır. Bu çalısmada, Ankara'da yapılan trafik sayımlarını esas alan bir sinyal zamanlaması modeli gelistirilmis ve bu model kullanılarak Besevler kavsagının devre süresi hesaplanmıs, mevcut durumda kullanılan süre ile bu yeni süre karsılastırılmıstır. Ayrıca, yine bu model kullanılarak hesaplanan Besevler kavsagının devre süresi, yesil süreleri ve ortalama tasıt gecikmeleri Webster modeli ile bulunan sonuçlarla karsılastırılmıstır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 12 Sayı: 1 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.