Volume: 4 Issue: 1, 6/30/22

Year: 2022

Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi İfade Dergisi araştırmacıların bilimsel nitelikli yeni ve özgün çalışmalarını yayınlayarak sosyal bilimler alanına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi İfade Dergisi, hakemli ve yılda iki kere Haziran ve Aralık aylarında yayınlanmakta olan bilimsel bir dergidir. Ulusal hakemli bir dergi olan İfade, Türkçe ve İngilizce bilimsel makaleleri yayınlamaktadır. 2018 yılında yayın hayatına başlayan İfade Dergisi, halkla ilişkiler, reklamcılık, gazetecilik, görsel iletişim, radyo, sinema ve televizyon alanlarını kapsayan araştırma makaleleri, derlemeler ve kitap incelemeleri yayınlamaktadır.

Yazı Teslim Kuralları
1. Yayımlanmak üzere İFADE dergisine gönderilen yazılar ilk olarak dergi editörü tarafından amaç, konu, içerik ve yazım kuralları açısından incelenerek uygunluğu değerlendirilir. Editör tarafından uygun bulunan yazılar yazar adları gizlenerek bilimsel açıdan değerlendirilmek üzere, alanında kabul görmüş iki hakeme gönderilir. Bu süreçte kör hakem politikası uygulanır. Hakem raporlarının ikisi de olumlu olduğu takdirde yazı dergide yayınlanır. Hakem raporlarından biri olumlu diğeri olumsuz olduğunda ise yazı üçüncü bir hakeme gönderilir. Yazarlar hakemlerin eleştiri, öneri ve düzeltme taleplerini dikkate almakla yükümlüdürler. Yazıların dergide yayınlanmasına ilişkin son karar yayın kuruluna aittir.
2. Yazıların başka yerde yayınlanmamış orijinal çalışmalar olması gerekmektedir. Bunların dışında dergi kitap eleştirisi, bildiri, çeviri vb. yazılar da kabul edilmektedir. Dergiye gönderilen yazılar Türkçe ya da İngilizce dillerinde olabilir.
3. Dergiye gönderilen bildiriler için bildirinin hangi toplantıda, nerede ve ne zaman sunulduğu belirtilmelidir.
4. Dergiye gönderilecek çeviri metinler için yazının yayınlandığı derginin editöründen izin alınmalıdır ve orijinal metin dergiye çeviri ile birlikte gönderilmelidir.
5. Dergiye gönderilecek çalışmalar için detaylı yazım kuralları dergi yazım şablonu içerisinde yer almaktadır. Gönderilen metinler dergi yazım şablonu dikkate alınarak düzenlenmelidir.
6. Dergiye gönderilen tüm çalışmalar için kapak sayfası ve telif hakkı anlaşması formu doldurulmalıdır.
7. Değerlendirilmek üzere gönderilen makale dosyalarında yazar bilgilerine yer verilmemesi gerekmektedir
8. Çalışmalar Microsoft Word programı kullanılarak hazırlanmış olmalıdır
9. Çalışmalarda başlık, özet, anahtar kelimeler, yabancı dildeki başlık, abstract, keywords, giriş, ana metin (varsa yöntem-bulgular), tartışma ve sonuç sırasının izlenmesi beklenmektedir.
10. Dergiye gönderilen yazılar, dipnotlar ve kaynakça dâhil 8000 kelimeyi aşmamalıdır.
11. Çalışmanın özet kısmı 200 kelimeyi geçmemelidir.
12. Metin içinde yer alan tüm yazılar; Times New Roman 12 punto, iki yana yaslanmış, 1.5 satır aralığı kullanılarak yazılmalıdır.
13. Yazının ana başlığı kalın ve büyük harflerle yazılmalıdır. Ara başlıklar ise kalın ve sözcüklerin ilk harfi büyük yazılmalıdır.
14. 40 sözcüğü geçen alıntılar bir santim içerden, blok halinde, tek satır aralığında ve 11 punto ile yazılmalıdır.
15. Yazıda yer alan tablo, figür, fotoğraf, illüstrasyon ve başka yerde yayınlanmış uzun alıntıların telif hakları ile ilgili olarak yazarlar sorumludurlar.
16. Çalışmaların değerlendirilmeye alınabilmesi için iThenticate intihal raporunun, (Kaynakça hariç, 5 kelimeden az hariç, alıntılar dahil) %20 ve altında olması gerekmektedir. Aynı çalışmadan yararlanma oranının ise en fazla %3 olması gerekmektedir. Benzerlik oranı bu oranların üzerinde olan çalışmalar ön değerlendirme sürecinde reddedilecektir.
17. Yukarıda belirtilen kurallara uygun olmayan yazılar, gerekli düzenlemelerin yapılmasının ardından değerlendirme sürecine kabul edilir.


Kaynak Gösterme Kuralları

Metin İçinde Kaynak Gösterme
Tüm referanslar ana metinde parantez içinde yazarın adı, basım yılı ve sayfa numaraları ile belirtilmelidir.

• Metin içinde 40 kelimeden uzun alıntılar tırnak kullanılmadan girintili paragraf olarak verilmelidir.
• Metin içinde 40 kelimeyi geçmeyen doğrudan alıntılar için çift tırnak kullanılmalıdır.
• Referans verirken yazar ismi metinde geçmiyorsa parantez içinde yazarın soyadı ve yayın tarihi belirtilmelidir: (Turner, 2015).
• Yazar ismi metinde geçmiyorsa ve belli bir sayfa söz konusu ise: (Jay, 2005: 161).
• Metinde birbirini takip etmeyen sayfalar varsa: (Kejanlıoğlu, 2005: 20-8, 65-9).
• İki yazarlı kaynaklarda her iki yazar soyadı da kullanılmalıdır: (Herman ve Chomsky, 2012).
• İkiden fazla yazar varsa “vd.” şeklinde yazılmalıdır: (Lee vd., 2008).
• Aynı yazarın, aynı yıl yayınlanmış birden fazla eseri kullanılmışsa, basım yılına a, b, c gibi harfler eklenmelidir: (Hall, 1998a), (Hall, 1998b).
• Aynı konuda birden çok kaynağa başvurulmuşsa kaynaklar birbirinden noktalı virgül ile ayrılmalıdır: (Jay, 2005: 149 Therborn, 2015: 21).
• Kaynaklar listesinde sadece metinde göndermede bulunulan kaynaklara yer verilmelidir. Bu kaynaklar alfabetik olarak sıralanmalıdır. Bir yazarın birden çok çalışması listede yer alacaksa yayın tarihi geçmişten günümüze doğru sıralanmalıdır.

Kaynakça Kısmında Kaynak Gösterme


1. Kitap (E-kitaplar için kitap kaynak gösterme kuralları kullanılmalıdır.)

Koca, N. (2021). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (8th ed.). Nobel Yayınevi.
Sapo, R. M. (2017). Research methods in social sciences. Penguin Books.


2. İki Yazarlı Kitap
Koç, N. ve Arı, B. (2021). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (6th ed.). Nobel Yayınevi.
Kow, A. and Johnson, B. (2021). Research methods in social sciences (5th ed.). Nobel Academic Publishing.


3. İkiden Fazla Yazarlı Kitap
Burç, N., Kovan, C., Nur, F., ve Tos, B. (2022). İletişim araştırmaları tarihi. ABC Yayınları.
Lee, N., Kov, T., Nyu, F., and Chen, B. (2022). Communication researches. SAGE Publishing.


4. Çeviri Kitap
Gladwell, A. (1999). Nicel araştırma yöntemleri (B. Kula, Çev.). İletişim Yayınları.


5. Editörlü Kitap

Osman, T., Geyik, T., ve Çöl, R. (Ed.). (2018). Türkiye’nin tarihi. İfade Yayıncılık.
Harwani, P. (Ed.). (2017). Public relations and publicity. Academic Press.


6. Kitap Bölümü
Gürden, F. (2001). Kurum kültürü ve önemi. C. Kocaömer (Ed.). Kurumsal İletişim (ss. 213–247) içinde. Koca Yayıncılık.
Lard, K. P. (2000). Mixed research in social sciences. In M. Jolie, A. A. Kramer, & J. James (Eds.), Research Methods (2th ed., pp. 15–19). Routledge.


7. Makale
Barış, B. ve Savaş, S. (2007). Yeni teknolojiler ve sponsorluk ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İFADE Dergisi, 10(32), 17–35.
Peace, B. and War, S. (2007). The effect of new technologies on sponsorship. Technology and Sponsorship, 10(32), 17–35.


8. DOI’li Makale
Arklan, Ü. ve Tuzcu, N. (2021). Doğal reklamların marka farkındalığı oluşturma rollerinin takip edilme motivasyonlarına etkisi üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 12(32), 1016-1039. https://doi.org/10.21076/vizyoner.906706
Pez, T., & Zagitova, J. (2014). A comparions of communication methods, New World and Society, 8(3), 207–217. https://doi.org/13.1336/ppm0004185


9. Gazete Yazısı

Bro, R. (2000, 19 Mart). Metaverse ve iletişim. Cumhuriyet, s.13.
Obbe, T. (2010, January 8). New media and culture. Chicago Tribune.


10. Çevrimiçi gazete yazısı

Kar, M. (2012, 21 Temmuz). E-ticaret neden gelişiyor? Hürriyet. Erişim adresi:
http://www.hürriyet.com.tr/
Yer, T. (2016, March 2). Don’t forget to be there. The New York Times. Access address: https://www.nytimes.com


11. Yayınlanmamış Konferans Bildirisi

Ayça, G. ve Erk, T. (2008, Aralık). Kurumsal iletişim ve sosyal medya ilişkisi. 4. Uluslararası Medya ve İletişim Konferansı’nda sunulan bildiri, Isparta, Türkiye. https://bit.ly/dfsgsh
Kworth, A. and Wesleys, M. (2017, December). Predictors of successful communication. Paper presented at the International Media and Communication Conference, Isparta, Türkiye. https://bit.ly/fhsdhdR


12. Yayınlanmamış Tez

Kocaömer, C. (2019). Elektronik spor faaliyetlerinde sponsorluğun marka değerine etkisi: League of Legends örneği (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ege Üniversitesi.
Kocaömer, L. (2004). The effects of sponsorship on brand equity [Unpublished doctoral dissertation]. Ege University.


13. Sözlük

Diyalog. (t.y.). Türk Dil Kurumu Sözlükleri içinde. https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı. Erişim Tarihi: 13.04.2021
Merriam-Webster. (n.d.). Meta. In Merriam-Webster.com dictionary. Retrieved January 8, 2022, from https://www.merriam-webster.com/dictionary/meta


14. Kurumlar Tarafından Yayınlanan Çevrimiçi Raporlar

We Are Social ve Hootsuite. (2019, January). Digital in 2018 in Western Asia essential insights into internet, social media, mobile, and ecommerce use across the region. www.wearesocial.com  

15. Web Sitesinde Yazı

Turkcell. (2010, Ocak 12). Metaverse ve iletişim. 27 Mayıs 2022 tarihinde  https://www.turkcell.com adresinden alındı

Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi İfade Dergisi’ne gönderilen tüm makalelelerin daha önce başka bir yerde yayınlanmamış ve başka bir dergide değerlendirme sürecinde olmayan orjinal makaleler olması gerekmektedir.

Dergiye gönderilen her makale dergi editörleri tarafıdan amaç, kapsam, yazım kuralları ve intihal oranları bakımından değerlendirilmektedir.

Çalışmaların değerlendirilmeye alınabilmesi için iThenticate intihal raporunun, (Kaynakça hariç, 5 kelimeden az hariç, alıntılar dahil) %20 ve altında olması gerekmektedir. Aynı çalışmadan yararlanma oranının ise en fazla %3 olması gerekmektedir. Benzerlik oranı bu oranların üzerinde olan çalışmalar ön değerlendirme sürecinde reddedilecektir.

Dergiye gönderilen makalelerin içeriği derginin amaç ve kapsamı ile uyumlu olmalıdır.

Editörler tarafından yapılan ön değerlendirme sonucunda uygun bulunan makaleler yazar adları gizlenerek bilimsel açıdan değerlendirilmek üzere en az iki hakeme gönderilmektedir. Bu süreçte çift kör hakem politikası uygulanmaktadır. Hakemlerin ve yazarın kimlikleri değerlendirme süreci boyunca birbirinden gizlenir.

Hakem raporlarının ikisi de olumlu olduğu takdirde yazı dergide yayınlanır. Hakem raporlarından biri olumlu diğeri olumsuz olduğunda ise yazı üçüncü bir hakeme gönderilir. Yazarlar hakemlerin eleştiri, öneri ve düzeltme taleplerini dikkate almakla yükümlüdürler.

Yazıların dergide yayınlanmasına ilişkin son karar yayın kuruluna aittir.
Etik standartlara uymayan makaleler değerlendirme sürecine dahil edilmemektedir.

Bilimsel makalelerin etik standartlara uyması yazarların sorumluluğundadır.

Yazarlar makalenin daha önce başka bir yerde yayınlanmadığı, başka bir dergide değerlendirme sürecinde olmadığı ve orjinal olduğu konusunda güvence vermelidir.


Özet bildiriler, yüksek lisans ve doktora tezlerinden üretilen yayınlar makale içerisinde belirtilmesi koşulu ile kabul edilmektedir.


Dergi kapsamında değerlendirilen bilimsel çalışmalarının yayını ve süreçlerinin yürütülmesi için herhangi bir ücret talep edilmemektedir. 

SDÜ İFADE Dergisi ücret politikasına göre makale gönderim ya da süreç işletiminde herhangi bir ücret talep edilmemektedir.