BibTex RIS Kaynak Göster

Karaman İli Turizm Yatırım Analizleri ve Turizm Yatırım Haritası

Yıl 2014, Cilt: 19 Sayı: 3, 39 - 54, 01.09.2014

Öz

Touristic investments are very important For marketing Karaman Province’s tourism. The main reason to work in the region which has tourism potential is that: there aren’t anytourism investment analysis in Karaman Province. In this stury tourism supply and demand is evaluated, tourism SWOT analysis is made, Tourist estimation is calculated for following years, investment places and regions are defined, tourism investment map is formed with CBS in ArcGIS 10

Kaynakça

  • AKDENİZ, H.A. (1998). “Uygulamalı İstatistik II”, Dokuz Eylül Üniversitesi, İİBF, İzmir.
  • GÖÇMENÇELEBİ, K. (1976). İstatistik Metodları, Ongun kardeşler Yay, Ankara.
  • http://www.karamankulturturizm.gov.tr, 2013.
  • http://www.tursab.org.tr/tr, 2013.
  • KAHRAMAN, N. (2010). Turizm Yatırım Projeleri Analizi, Desen Ofset, Ankara.
  • Karaman Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Verileri, (2013).
  • Karaman Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayınları, (2012).
  • MANN, S.P. (1995). Statistics For Business and Economics, Wiley, USA.
  • Resmi Gazete Tarihi: 21.06.2005 Resmi Gazete Sayısı: 25852
  • SEZGİN, M. (2000). Turistik Yatırımlar Açısından Konya Yöresinin Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi, G.Ü, SBE, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Türkiye Kalkınma Bankası Kredi Değerlendirme Müdürlüğü Ocak (2009).
  • UYSAL, M. (1985). Turizmde Talep Projeksiyon Modelleri ve Özellikleri, Turizm Yıllığı 1985, T.C. Turizm Bankası.
  • World Tourism Organization, (1999). Collection and Analysis For Tourism Management and Planning, Spain.

KARAMAN İLİ TURİZM YATIRIM ANALİZLERİ VE TURİZM YATIRIM HARİTASI

Yıl 2014, Cilt: 19 Sayı: 3, 39 - 54, 01.09.2014

Öz

Karaman ili turizminin pazarlanması için turistik yatırımlar önem taşımaktadır. Turizm potansiyeli olan bölgede çalışmanın temel gerekçesi; Karaman ilinde bugüne kadar yapılmış herhangi bir turizm yatırım analizlerinin olmamasıdır. Çalışmada turizm arzı ve talebi değerlendirilmiş, turizm SWOT analizi yapılmış, gelecek yıllar için turist tahminlemesi hesaplanmış, yatırım bölgeleri ve yerleri tespit edilmiş, ArcGIS 10’da CBS ile turizm yatırım haritası oluşturulmuştur

Kaynakça

  • AKDENİZ, H.A. (1998). “Uygulamalı İstatistik II”, Dokuz Eylül Üniversitesi, İİBF, İzmir.
  • GÖÇMENÇELEBİ, K. (1976). İstatistik Metodları, Ongun kardeşler Yay, Ankara.
  • http://www.karamankulturturizm.gov.tr, 2013.
  • http://www.tursab.org.tr/tr, 2013.
  • KAHRAMAN, N. (2010). Turizm Yatırım Projeleri Analizi, Desen Ofset, Ankara.
  • Karaman Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Verileri, (2013).
  • Karaman Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayınları, (2012).
  • MANN, S.P. (1995). Statistics For Business and Economics, Wiley, USA.
  • Resmi Gazete Tarihi: 21.06.2005 Resmi Gazete Sayısı: 25852
  • SEZGİN, M. (2000). Turistik Yatırımlar Açısından Konya Yöresinin Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi, G.Ü, SBE, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Türkiye Kalkınma Bankası Kredi Değerlendirme Müdürlüğü Ocak (2009).
  • UYSAL, M. (1985). Turizmde Talep Projeksiyon Modelleri ve Özellikleri, Turizm Yıllığı 1985, T.C. Turizm Bankası.
  • World Tourism Organization, (1999). Collection and Analysis For Tourism Management and Planning, Spain.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Doç.Dr.Mete Sezgin Bu kişi benim

Yrd.Doç.Dr.Semih Büyükipekci Bu kişi benim

Murat Gümüş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sezgin, ., Büyükipekci, Y., & Gümüş, M. (2014). KARAMAN İLİ TURİZM YATIRIM ANALİZLERİ VE TURİZM YATIRIM HARİTASI. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 39-54.