1982 Anayasasına göre denetim ve yargılama olmak üzere iki temel görevi üstlenmiş olan Sayıştay’a, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile birlikte raporlama görev ve yetkisi de verilmiştir. Sayıştay denetimleri sonucunda mevzuata aykırı hareket ettiği iddia edilen sorumluların hesap ve işlemleri, Anayasada “kesin hüküm” olarak adlandırılan nihai karara bağlanmaktadır. Sayıştay tarafından verilen söz konusu kesin hükümler hakkında başka bir mercie başvurulamamaktadır. Sayıştay’ın “hesap yargısı” olarak nitelendirilen yargı fonksiyonu ise gerek 1982 Anayasasında ve gerekse de 5018 ve 6085 sayılı Kanunlar çerçevesinde tanımlanmıştır. Bu kapsamda sorumluların hesap ve işlemleri üzerinde yargılama gerçekleştirilmekte, verilen kararlar sorumlular hakkında hüküm ifade etmekte ve hukuki sonuç doğurmaktadır. Bu anlamda Sayıştay hesap yargısı açısından “sorumluluk”, “sorumlular” ve “sorumluluk halleri” konuları önem arz etmektedir. Sayıştay hesap yargısı da bu kavramlara yüklenen anlamlar çerçevesinde işlemektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de mali alanın önemli bir parçası olarak görev ifa eden Sayıştay’ın yargı fonksiyonu açısından sorumluluk kavramı ile uygulanan müeyyideleri Anayasa ve ilgili Kanunlar açısından inceleyip değerlendirmektir
Sayıştay Denetimi Sorumluluk Hesap Yargılaması Hesapların Sorumluluğu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 2 |