Perakendeciler büyük ölçekli kuruluşlar haline gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin sebeplerini ve sonuçlarını ele almaktır. Perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin iki temel sebebi vardır. Bunlardan biri ölçek ve alan ekonomilerinden yararlanmaktır. Diğeri ise tek duraklı alışveriş biçiminin artan önemidir. Perakendecilik teknolojisinde ölçek ekonomilerinden elde edilen kazanımları artıran gelişmeler olmuştur. Özel markalı ürünler, büyük ölçekli perakendecilerin tedarikçileri karşındaki pazarlık gücünü yükseltmiştir. Perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin ekonomik açıdan en önemli sonucu ise perakendecilerin piyasa gücünün yükselmesidir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 14 Issue: 2 |