BibTex RIS Cite

Perakendecilerin Ölçeğindeki Büyümenin Sebepleri Ve Ekonomik Sonuçları

Year 2009, Volume: 14 Issue: 2, 407 - 423, 01.06.2009

Abstract

PERAKENDECİLERİN ÖLÇEĞİNDEKİ BÜYÜMENİN SEBEPLERİ VE EKONOMİK SONUÇLARI

Year 2009, Volume: 14 Issue: 2, 407 - 423, 01.06.2009

Abstract

Perakendeciler büyük ölçekli kuruluşlar haline gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin sebeplerini ve sonuçlarını ele almaktır. Perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin iki temel sebebi vardır. Bunlardan biri ölçek ve alan ekonomilerinden yararlanmaktır. Diğeri ise tek duraklı alışveriş biçiminin artan önemidir. Perakendecilik teknolojisinde ölçek ekonomilerinden elde edilen kazanımları artıran gelişmeler olmuştur. Özel markalı ürünler, büyük ölçekli perakendecilerin tedarikçileri karşındaki pazarlık gücünü yükseltmiştir. Perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin ekonomik açıdan en önemli sonucu ise perakendecilerin piyasa gücünün yükselmesidir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

  Arş.Gör.Volkan Gürsel This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Gürsel, .A. (2009). PERAKENDECİLERİN ÖLÇEĞİNDEKİ BÜYÜMENİN SEBEPLERİ VE EKONOMİK SONUÇLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 407-423.