BibTex RIS Kaynak Göster

Perakendecilerin Ölçeğindeki Büyümenin Sebepleri Ve Ekonomik Sonuçları

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 2, 407 - 423, 01.06.2009

Öz

PERAKENDECİLERİN ÖLÇEĞİNDEKİ BÜYÜMENİN SEBEPLERİ VE EKONOMİK SONUÇLARI

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 2, 407 - 423, 01.06.2009

Öz

Perakendeciler büyük ölçekli kuruluşlar haline gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin sebeplerini ve sonuçlarını ele almaktır. Perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin iki temel sebebi vardır. Bunlardan biri ölçek ve alan ekonomilerinden yararlanmaktır. Diğeri ise tek duraklı alışveriş biçiminin artan önemidir. Perakendecilik teknolojisinde ölçek ekonomilerinden elde edilen kazanımları artıran gelişmeler olmuştur. Özel markalı ürünler, büyük ölçekli perakendecilerin tedarikçileri karşındaki pazarlık gücünü yükseltmiştir. Perakendecilerin ölçeğindeki büyümenin ekonomik açıdan en önemli sonucu ise perakendecilerin piyasa gücünün yükselmesidir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Arş.Gör.Volkan Gürsel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürsel, .A. (2009). PERAKENDECİLERİN ÖLÇEĞİNDEKİ BÜYÜMENİN SEBEPLERİ VE EKONOMİK SONUÇLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 407-423.