Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

JANDARMA PERSONELİNİN EĞİTİMİNDE AKADEMİK GÜDÜLENME DÜZEYLERİ VE EĞİTİME YATKINLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 24 Sayı: 1, 147 - 158, 30.01.2019

Öz

İç güvenlik hizmetlerinde önemli görevi olan jandarma personelinin eğitimi gerek kamu kaynaklarının verimli kullanımında, gerekse daha modern bir iç güvenlik yapısının kazanılmasında büyük önem taşımaktadır. Bunun için eğitim verilen personelin eğitime karşı yatkınlıkları ve akademik anlamda güdülenme düzeyleri ön plana çıkmaktadır. Yapılan bu araştırmada, jandarma personelinin akademik güdülenme düzeyleri ve eğitime yatkınlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada bu çerçevede, 2018 yılının Ocak-Mayıs ayları arasında Tunceli Jandarma Komutanlığı bünyesinde görevli n=397 jandarma personeli üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre akademik güdülenme düzeyi demografik özelliklere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir (p>0.05). Öte yandan eğitime eğilim eğitim durumu ve rütbeye göre istatistiksel olarak anlamlı derecede farklılık göstermektedir (p<0.05). Korelasyon analizi sonuçlarından da görüleceği gibi, akademik güdülenme düzeyleri ile eğitime eğilim arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p>0.05).

Kaynakça

  • Aktaş, H. (2017). “Akademik Güdülenme İle Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(3), 1376-1398.
  • Akyüz, B. (2015). “Türkiye’de İç Güvenlik Algısının Değiştirilmesi: İç Güvenlik Teşkilatı’na Yönelik Yeni Yapılanma Modeli”. Savunma Bilimleri Dergisi, 14(1), 65-87.
  • Aydın, A. H. ve Özel, M. (2016). “Türkiye’de İç Güvenlik Aktörlerinin İç Güvenlik Yönetiminde Halka Hesap Verebilirlik Sorununa İlişkin Algıları ve Çözüm Önerileri”. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18(31), 46-59.
  • Bedel, A. ve Hamarta, E. (2014). “The Relationship between Interpersonal Problem Solving and Academic Motivation”. Elementary Education Online, 13(2), 674‐681.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). “Akademik Güdülenme Ölçeği: Geliştirmesi, Geçerliği, Güvenirliği”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98.
  • Buyruk, H. (2018). “Gelişen Teknolojiler, Değişen İşgücü Nitelikleri ve Eğitim”. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 600-632.
  • Demir, M. K. ve Arı, E. (2013). “Öğretmen Adaylarının Akademik Güdülenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Journal of Theory and Practice in Education, 9(3), 265-279.
  • Derdiman, C. (2013). “Özel Güvenlik Hizmetlerinin Niteliği ve Etkin Bir Şekilde Yürütülmesi İçin Yapılması Gereken Düzenlemeler”. 3. Ulusal Özel Güvenlik Sempozyumu, 1-2 Mart 2013 Gaziantep.
  • Ergül, H. (2006). “Çevrimiçi Eğitimde Akademik Başarıyı Etkileyen Güdülenme Yapıları”. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 5(1), 124-128.
  • Keskin, N., Öncü, E. ve Küçük Kılıç, S. (2016). “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Öz-Yeterlikleri”. Ankara Üniv Spor Bil Fak, 14 (1), 93-107.
  • Mil, H. İ. (2014). “Türkiye’de İç Güvenlik Teşkilatları ve Özellikleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5(11), 40-61.
  • Nartgün, Ş. ve Çakır, M. (2014). “Lise öğrencilerinin akademik başarılarının akademik güdülenme ve akademik erteleme eğilimleri açısından incelenmesi”. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 379-391.
  • Özgür, E. ve Erciyes, E. (2017). “Kamu Yönetiminde Yaşanan Dönüşümlerin İç Güvenlik Sektörüne Yansımaları”. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 6(1), 79 – 110.
  • Seçer, İ. (2015). “Okul Tükenmişliği İle Akademik Güdülenme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi”. Journal of Research in Education and Teaching, 4(1), 424-433.
  • Şen, M. (2016). “Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Kapsamında Türkiye’de Mesleki Eğitim Kurslarının Analizi”. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 2(1), 67-89.
  • Tavas, B. ve Öztürk, C., (2016). “İç Güvenlik Hizmetlerinde Çalışanların örgütsel bağlılık ile benlik saygısı arasındaki ilişki: Türk Polis Teşkilatı Örneklemi”, International Journal of Human Sciences, 13(1), 1532-1542.
  • Uygun, S. (2016). “Pedagojik Formasyon ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlıklarının Karşılaştırılması”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(1), 313-330.
  • Yılmaz, S. (2012). “Türkiye’nin İç Güvenlik Yapılanmasında Değişim İhtiyacı”. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(3), 17-40.

A CASE STUDY ON THE LEVEL OF ACADEMIC MOTIVATION AND EDUCATIONAL TENDENCIES IN THE EDUCATION OF GENDARMERIE PERSONNEL

Yıl 2019, Cilt: 24 Sayı: 1, 147 - 158, 30.01.2019

Öz

The training of gendarmerie personnel, which is an important task in internal security services, is of great importance for the efficient use of public resources and for the acquisition of a more modern internal security structure. Personnel trained for this are predisposed to educational attitudes and academic motivations. In this research, it is aimed to investigate the relationship between gendarmerie staff's academic motivation levels and educational attitudes. Survey was conducted on n = 397 gendarmerie personnel in charge of Tunceli Gendarmerie Command between January and May 2018 in this framework. According to the findings of the research, the level of academic motivation did not show a statistically significant difference according to the demographic characteristics (p> 0.05). On the other hand, the educational attainment differs statistically by educational status and rank (p <0.05). As can be seen from the correlation analysis results, there was no statistically significant relationship between academic motivation levels and educational attitudes (p> 0.05).

Kaynakça

  • Aktaş, H. (2017). “Akademik Güdülenme İle Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki: İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Üzerine Ampirik Bir Araştırma”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(3), 1376-1398.
  • Akyüz, B. (2015). “Türkiye’de İç Güvenlik Algısının Değiştirilmesi: İç Güvenlik Teşkilatı’na Yönelik Yeni Yapılanma Modeli”. Savunma Bilimleri Dergisi, 14(1), 65-87.
  • Aydın, A. H. ve Özel, M. (2016). “Türkiye’de İç Güvenlik Aktörlerinin İç Güvenlik Yönetiminde Halka Hesap Verebilirlik Sorununa İlişkin Algıları ve Çözüm Önerileri”. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18(31), 46-59.
  • Bedel, A. ve Hamarta, E. (2014). “The Relationship between Interpersonal Problem Solving and Academic Motivation”. Elementary Education Online, 13(2), 674‐681.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). “Akademik Güdülenme Ölçeği: Geliştirmesi, Geçerliği, Güvenirliği”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 83-98.
  • Buyruk, H. (2018). “Gelişen Teknolojiler, Değişen İşgücü Nitelikleri ve Eğitim”. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 600-632.
  • Demir, M. K. ve Arı, E. (2013). “Öğretmen Adaylarının Akademik Güdülenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Journal of Theory and Practice in Education, 9(3), 265-279.
  • Derdiman, C. (2013). “Özel Güvenlik Hizmetlerinin Niteliği ve Etkin Bir Şekilde Yürütülmesi İçin Yapılması Gereken Düzenlemeler”. 3. Ulusal Özel Güvenlik Sempozyumu, 1-2 Mart 2013 Gaziantep.
  • Ergül, H. (2006). “Çevrimiçi Eğitimde Akademik Başarıyı Etkileyen Güdülenme Yapıları”. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 5(1), 124-128.
  • Keskin, N., Öncü, E. ve Küçük Kılıç, S. (2016). “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Öz-Yeterlikleri”. Ankara Üniv Spor Bil Fak, 14 (1), 93-107.
  • Mil, H. İ. (2014). “Türkiye’de İç Güvenlik Teşkilatları ve Özellikleri”. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5(11), 40-61.
  • Nartgün, Ş. ve Çakır, M. (2014). “Lise öğrencilerinin akademik başarılarının akademik güdülenme ve akademik erteleme eğilimleri açısından incelenmesi”. Journal of Research in Education and Teaching, 3(3), 379-391.
  • Özgür, E. ve Erciyes, E. (2017). “Kamu Yönetiminde Yaşanan Dönüşümlerin İç Güvenlik Sektörüne Yansımaları”. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 6(1), 79 – 110.
  • Seçer, İ. (2015). “Okul Tükenmişliği İle Akademik Güdülenme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi”. Journal of Research in Education and Teaching, 4(1), 424-433.
  • Şen, M. (2016). “Aktif İşgücü Piyasası Politikaları Kapsamında Türkiye’de Mesleki Eğitim Kurslarının Analizi”. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 2(1), 67-89.
  • Tavas, B. ve Öztürk, C., (2016). “İç Güvenlik Hizmetlerinde Çalışanların örgütsel bağlılık ile benlik saygısı arasındaki ilişki: Türk Polis Teşkilatı Örneklemi”, International Journal of Human Sciences, 13(1), 1532-1542.
  • Uygun, S. (2016). “Pedagojik Formasyon ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlıklarının Karşılaştırılması”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(1), 313-330.
  • Yılmaz, S. (2012). “Türkiye’nin İç Güvenlik Yapılanmasında Değişim İhtiyacı”. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(3), 17-40.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Haydar Pekdoğan Bu kişi benim 0000-0001-9071-0943

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pekdoğan, H. (2019). JANDARMA PERSONELİNİN EĞİTİMİNDE AKADEMİK GÜDÜLENME DÜZEYLERİ VE EĞİTİME YATKINLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(1), 147-158.