Today, hospitality industry greater emphasis on meeting customer requirements with the everincreasing
competition in the global economy. Because while hotels are trying to offer superior
service quality to their competitors by making a difference, they also want to increase their
reputation. The purpose of this manuscript is to investigate the effect of the quality of service of hotels
on the satisfaction of Tourism customers. In this research, data was collected from tourism
customers, including guests of various hotels in Antalya province. The survey, which was prepared by
incorporating the materials adapted from the literature survey, was applied to a total of 390
customers who stayed in any hotel in Antalya province. A research model based on hypotheses was
put forward and hypotheses were tested while the satisfaction of the tourism customers was affected
by the quality of the service of the hotel. Statistical analyses of survey data were conducted using
SPSS Statistics 22 Program. The study findings show that the satisfaction of hotel customers is
influenced by the quality of the service they receive.
Günümüzde otelcilik işletmeleri, küresel ekonomi şartlarında sürekli artmakta olan rekabetle birlikte
müşteri gereksinimlerini karşılamaya daha fazla önem vermektedir. Çünkü, oteller bir yandan
rakiplerine fark yaratarak üstün hizmet kalitesi sunmaya çalışırken, diğer yandan da itibarlarını
arttırmak istemektedirler. Bu makalenin amacı; otellerin hizmet kalitesinin turizm müşterilerinin
memnuniyeti üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu doğrultuda hazırlanmış olan araştırmada veriler,
Antalya ilindeki çeşitli otellerin konuklarını içeren turizm müşterilerinden toplanmıştır. Yazın
taramasından uyarlanmış olan maddeler araştırmaya dahil edilerek hazırlanmış olan anket, Antalya
ilindeki herhangi bir otelde kalmış olan toplam 390 adet otel müşterisine uygulanmıştır. Turizm
müşterilerinin memnuniyetinin otelin hizmetin kalitesinden etkilenmeleri test edilirken; hipotezlere
dayalı bir araştırma modeli ortaya konulmuş ve hipotezler test edilmiştir. Anket verilerinin istatistikî
analizleri SPSS Statistics 22 Programı kullanılarak yapılmıştır. Çalışma bulguları otel müşterilerinin
memnuniyetinin almış oldukları hizmetin kalitesinden etkilendiğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 4 |