Research Article
BibTex RIS Cite

DETERMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN URBAN IDENTITY AND INTERNET USAGE: A FIELD SURVEY ON UNIVERSITY STUDENTS

Year 2017, Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı, 1673 - 1688, 30.12.2017

Abstract

With the developments in technology, the formation and change of urban identity has been accelerated. Previously the city's historical, cultural, sociological was unfamiliar for individuals with the internet technology and social media features with the help of urban identity and being an idea about changing identity for the city and evolving. This change in information and communication technologies manifests itself not only in urban identity, but in all social, political, economic and cultural spheres affecting human life. People who have reached a fast pace of knowledge can follow the speed of change in the world and are influential on this change. University students are more advantageous than other individuals at the point of accessing information and using internet technology. Particularly students who use social media very intensively share photographs and travel notes related to the historical and cultural places of the city. Thus, other individuals and university students are made aware of urban identity. In this research, it was aimed to determine the level of university students' adoption of urban identity and to determine the relationship between urban identity and using internet. The theoretical framework of the research will be prepared from the data obtained from domestic and foreign sources. Within the scope of the field survey, Kahramanmaraş Sütçü İmam University will apply a questionnaire on the using internet of the students of the Faculty of Economics and Administrative Sciences and the adoption of urban identity. Factor analysis will first be conducted on the questionnaires, and the relationship between the hypothesis of meaningful differences in the new variables and the adoption of internet use-city identity will be tested. When hypotheses are tested, they will benefit from the SPSS program.

References

  • ADIYAMAN, K. (2008) Kentleşme Sürecinde Türkiye ve Kent Kimliği, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Konya.
  • ASLANOĞLU A.R. (2000) Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • BAL, H. (2003) Kentsel Yapı ve Kentlileşme Süreci, Isparta: Fakülte Kitabevi.
  • BALCI, Ş. ve AYHAN, B. (2007) “Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım ve Doyumları Üzerine Bir Saha Araştırması”, Selçuk İletişim, 5 (1): 174-197.
  • BELLİ, A., KARAKAYA, E., AYDIN, A. (2016) “Kent Kimliği-Mekan Tercihi İlişkisi: Kahramanmaraş İli Örneği”, içinde G. ATANUR, M. YAMAN (Ed.), Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci Sempozyumu, Bursa, s. 165-183.
  • BERTAUD, A. (2010) Brasilia Spatial Structure:Between the Cult of Design and Markets, http://alainbertaud.com/wp-content/uploads/2013/06/AB_Brasilia_2010_20_August_1.pdf. (Erişim Tarihi: 10.09.2017).
  • COŞKUN, R.; ALTUNIŞIK R.; BAYRAKTAROĞLU, S., YILDIRIM, E. (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık.
  • ÇAKIR, V. (2000) “Yeni İletişim Teknolojilerinin Reklam Üzerine Etkileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • DURMUŞ, B., YURTKORU, S.E., ÇİNKO, M. (2013) Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • ERKAN, R. (2004) Kentleşme ve Sosyal Değişme, Ankara: Bilimadamı Yayınları.
  • ES, M. (2007) Kent Üzerine Düşünceler, İstanbul: Plato Danışmanlık.
  • GÜLER, T., ŞAHNAGİL, S., GÜLER, H. (2016) “Kent Kimliğinin Oluşturulmasında Kültürel unsurların Önemi: Balıkesir Üzerine Bir İnceleme”, içinde G. ATANUR, M. YAMAN (Ed.), Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci Sempozyumu, Bursa, s.131-148.
  • IŞIK, O., AKBOLAT, M. (2010) “Bilgi Teknolojileri ve Hastane Bilgi Sistemleri Kullanımı: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Bilgi Dünyası, 10 (2): 365-389.
  • OĞURLU, İ. (2014) “Çevre-Kent İmajı-Kent Kimliği-Kent Kültürü Etkileşimleri Bir Bakış”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 26: 275-293.
  • ÖZALP, D. (2008) Tarihi Kent İmajının Korunmasında Kentsel Tasarım – Antakya Örneği, Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Ankara http://www.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/30989,tez---defne-ozalppdf.pdf?0 (Erişim Tarihi: 10.09.2017).
  • TOPÇU, K. D. (2011) “Kent Kimliği Üzerine Bir Araştırma: Konya Örneği”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2): 1048-1072.
  • ÜNİVAR, Ş. (2008) “Turizm Sektöründe Bilgi İletişim Teknolojileri Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 10 (1-2): 597-618.
  • VURAL, Z. B. A., BAT, M. (2010), “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Yasar University, 20 (5): 3348‐3382.
  • ZORLU, T.; AYDINTAN, E.; ENGİN, E. (2010), “Kent Kimliği: Tanjant ve Karadeniz Sahil Yollarının Trabzon Kent Kimliğine Etkileri”, Mimarlık Dergisi, Sayı: 352.

KENT KİMLİĞİ İLE İNTERNET KULLANIMI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Year 2017, Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı, 1673 - 1688, 30.12.2017

Abstract

Teknolojideki gelişmeler ile birlikte kent kimliğinin oluşumu ve değişimi hızlanmıştır. Daha önce kentin tarihi, kültürel, sosyolojik özelliklerini bilmeyen bireyler internet teknolojisi ve sosyal medya yardımı ile kent kimliği ile ilgili fikir sahibi olmakta ve kentte ilişkin kimlik değişmekte ve gelişmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan bu değişim sadece kent kimliğinde değil insan yaşamına etki eden tüm sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel alanlarda kendini göstermektedir. Bilgiye hızlı bir şekilde ulaşan insanlar dünyadaki değişimin hızını takip edebilmekte ve bu değişim üzerinde etkide bulunmaktadır. Üniversite öğrencileri bilgiye ulaşma ve internet teknolojisini kullanma noktasında diğer bireylerden daha avantajlı durumdadır. Özellikle sosyal medyayı çok yoğun kullanan öğrenciler kentin tarihi ve kültürel yerleri ile ilgili fotoğraf ve gezi notlarını paylaşmaktadır. Böylece diğer bireylerin ve üniversite öğrencilerinin kent kimliği konusunda bilinçlenmesi sağlanmaktadır. Bu araştırma ile üniversite öğrencilerinin kent kimliğini benimseme düzeyinin tespit edilmesi ve kent kimliği ile internet kullanımı arasındaki ilişkiyi belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın teorik çerçevesi yerli ve yabancı kaynaklardan elde edilen veriler ile hazırlanacaktır. Alan araştırması kapsamında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine internet kullanımı ve kent kimliğinin benimsenmesi ile ilgili bir anket uygulanacaktır. Anket soruları ile ilgili öncelikle faktör analizi yapılacak ve sonrasında elde edilen yeni değişkenlerde anlamlı farklılık hipotezleri ve internet kullanımı-kent kimliğinin
benimsenmesi ilişkisi test edilecektir. Hipotezler test edilirken SPSS programından faydalanılacaktır.

References

  • ADIYAMAN, K. (2008) Kentleşme Sürecinde Türkiye ve Kent Kimliği, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Konya.
  • ASLANOĞLU A.R. (2000) Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • BAL, H. (2003) Kentsel Yapı ve Kentlileşme Süreci, Isparta: Fakülte Kitabevi.
  • BALCI, Ş. ve AYHAN, B. (2007) “Üniversite Öğrencilerinin İnternet Kullanım ve Doyumları Üzerine Bir Saha Araştırması”, Selçuk İletişim, 5 (1): 174-197.
  • BELLİ, A., KARAKAYA, E., AYDIN, A. (2016) “Kent Kimliği-Mekan Tercihi İlişkisi: Kahramanmaraş İli Örneği”, içinde G. ATANUR, M. YAMAN (Ed.), Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci Sempozyumu, Bursa, s. 165-183.
  • BERTAUD, A. (2010) Brasilia Spatial Structure:Between the Cult of Design and Markets, http://alainbertaud.com/wp-content/uploads/2013/06/AB_Brasilia_2010_20_August_1.pdf. (Erişim Tarihi: 10.09.2017).
  • COŞKUN, R.; ALTUNIŞIK R.; BAYRAKTAROĞLU, S., YILDIRIM, E. (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık.
  • ÇAKIR, V. (2000) “Yeni İletişim Teknolojilerinin Reklam Üzerine Etkileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, yayımlanmamış yüksek lisans tezi.
  • DURMUŞ, B., YURTKORU, S.E., ÇİNKO, M. (2013) Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • ERKAN, R. (2004) Kentleşme ve Sosyal Değişme, Ankara: Bilimadamı Yayınları.
  • ES, M. (2007) Kent Üzerine Düşünceler, İstanbul: Plato Danışmanlık.
  • GÜLER, T., ŞAHNAGİL, S., GÜLER, H. (2016) “Kent Kimliğinin Oluşturulmasında Kültürel unsurların Önemi: Balıkesir Üzerine Bir İnceleme”, içinde G. ATANUR, M. YAMAN (Ed.), Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci Sempozyumu, Bursa, s.131-148.
  • IŞIK, O., AKBOLAT, M. (2010) “Bilgi Teknolojileri ve Hastane Bilgi Sistemleri Kullanımı: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Bilgi Dünyası, 10 (2): 365-389.
  • OĞURLU, İ. (2014) “Çevre-Kent İmajı-Kent Kimliği-Kent Kültürü Etkileşimleri Bir Bakış”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 26: 275-293.
  • ÖZALP, D. (2008) Tarihi Kent İmajının Korunmasında Kentsel Tasarım – Antakya Örneği, Uzmanlık Tezi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Ankara http://www.kulturturizm.gov.tr/Eklenti/30989,tez---defne-ozalppdf.pdf?0 (Erişim Tarihi: 10.09.2017).
  • TOPÇU, K. D. (2011) “Kent Kimliği Üzerine Bir Araştırma: Konya Örneği”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2): 1048-1072.
  • ÜNİVAR, Ş. (2008) “Turizm Sektöründe Bilgi İletişim Teknolojileri Kullanımı”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 10 (1-2): 597-618.
  • VURAL, Z. B. A., BAT, M. (2010), “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Yasar University, 20 (5): 3348‐3382.
  • ZORLU, T.; AYDINTAN, E.; ENGİN, E. (2010), “Kent Kimliği: Tanjant ve Karadeniz Sahil Yollarının Trabzon Kent Kimliğine Etkileri”, Mimarlık Dergisi, Sayı: 352.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Tunç This is me

Aziz Belli This is me

Abdullah Aydın This is me

Publication Date December 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı

Cite

APA Tunç, A., Belli, A., & Aydın, A. (2017). KENT KİMLİĞİ İLE İNTERNET KULLANIMI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1673-1688.