Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE SAĞLIK YÖNETİCİLİĞİ EĞİTİMİ ve YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ

Year 2018, Volume: 23 Issue: Geybulla Ramazanoğlu Özel Sayısı, 887 - 903, 30.06.2018

Abstract

Çalışmanın amacı Hastane ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği yüksek lisans programı öğrencilerinin Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) doğrultusunda belirlenen çıktılara göre, kendi görüşleri alınarak, aldıkları eğitimden kazanımlarının belirlenmesi ve programın değerlendirilmesidir.
Çalışmanın amacı doğrultusunda hazırlanan Öz Değerlendirme Formu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi bölümünde aktif olarak devam eden 90 yüksek lisans öğrencisine uygulanmıştır. Yapılan uygulama sonucunda öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar nitel veri değerlendirme desenlerinden fenomenolojik çalışma deseni ile değerlendirilmiştir.
Çalışma sonucunda yüksek lisans eğitimi alan öğrencilerde yabancı dil bilme becerisinin düşük olduğu görülmüştür. Eğitim programı dahilinde öğrencilerin yabancı dil öğrenme motivasyonlarını arttıracak çalışmaların yapılması önerilmektedir. Katılımcıların büyük çoğunluğunun yüksek lisans yapmaktaki amaçlarının sağlık kuruluşlarında yöneticilik alanında kariyer yapmak olduğu tespit edilmiştir. Farklı alanlarda lisans eğitimi almış öğrencilerin sağlık hizmetleri terimlerine hakim olabilmeleri ve sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için ilgili dersleri kapsayacak bir Hastane ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği Yüksek Lisans Programı politikasının gerekliliği öngörülmektedir.

References

  • A Brief History of Healtcare Management http://www.ache.org/healthmanagementcareers/haddock_ch01.pdf (08.09.2017)
  • CİHAN, A. Cihan, F. Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 2015
  • ÇİMEN, M. Sağlık Yönetimi ve Sağlık Yönetim Eğitimi, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, Cilt:1, Sayı:3, Temmuz 2010, s.136-139
  • HILSENRATH, P. Healtcare Management Education Settings in the United States: History and Perspective, Journal of Managemenet History, 2012, Cilt:18, Sayı:4 s.386-401
  • KAHYAOĞLU, F. Yanık, A. Tengilimoğlu, D. Batı Akdeniz Bölgesi Sağlık Kurumları Yöneticilerinde Mesleki Yeterliliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma, Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2013
  • SEZGİN, F. Kavgacı, H. Kılınç, A.Ç. Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi Lisansüstü Öğrencilerinin Öz Değerlendirmeleri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt:1, Sayı:3, 2011, s. 161-169
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Kurumları ve Personel Yönetimi, http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Kurumlar%C4%B1%20Ve%20Personel%20Y%C3%B6netimi.pdf (03.02.2017)
  • TANRIÖĞEN, Abdurrahman (Ed.) 2011, Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2. Baskı), Karakaya, İ. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayınları: Ankara, 2011, s.59.
  • TATAR, Mehtap (Ed.), (2012), Sağlık Kurumları Yönetimi 1 (1. Baskı). Tengilimoğlu, D. “Hastane Yönetimi ve Organizasyonu” Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2012, s.53
  • TENGİLİMOĞLU, D. Işık, O. Akbolat, M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Kitabevi, 2015, Ankara, Yayın No:282
  • ZEYTİNOĞLU, Güneş Nazire (Ed.), (2009), Genel İşletme (11.Baskı). Maviş, F. “Yönetim Kavramı”, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2009, s. 97-98

HEALTH MANAGEMENT EDUCATION IN TURKEY AND SELF ASSESSMENT OF GRADUATE STUDENTS

Year 2018, Volume: 23 Issue: Geybulla Ramazanoğlu Özel Sayısı, 887 - 903, 30.06.2018

Abstract

Purpose of this research, is determination of benefits from their education and evaluation of programs[ in graduate students in Turkey Hospitals and Health Institutions of National Qualifications Framework For Higher Education In Turkey (NQF-HETR) determined in accordance with the output line, based on their own opinions.
The self-assesment form prepared in line with the purpose of the study was applied to the 90 graduate students who are actively in Beykent University Institute of Social Sciences Hospital and Health Institutions Administration in the academic year of 2017-2018. As a result of the application made, the answers given by the students were evaluated by the phenomenological study design from the qualitative data evaluation designs.
As a result of the study, it was seen that foreign language skills were low in the graduate students. It is suggested that studies should be made that will increase the motivation of foreign language learning for the students within the education program. It has been determined that the vast majority of participants’ postgraduate goal is to have a career in managerial positions. It is foreseen that a policy of the Postgraduate Program of Hospitals
and Health Institutions Management is required for the students who have undergraduate education in different fields to be able to master the terms of health services and to have knowledge about the health legislation.

References

  • A Brief History of Healtcare Management http://www.ache.org/healthmanagementcareers/haddock_ch01.pdf (08.09.2017)
  • CİHAN, A. Cihan, F. Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 2015
  • ÇİMEN, M. Sağlık Yönetimi ve Sağlık Yönetim Eğitimi, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, Cilt:1, Sayı:3, Temmuz 2010, s.136-139
  • HILSENRATH, P. Healtcare Management Education Settings in the United States: History and Perspective, Journal of Managemenet History, 2012, Cilt:18, Sayı:4 s.386-401
  • KAHYAOĞLU, F. Yanık, A. Tengilimoğlu, D. Batı Akdeniz Bölgesi Sağlık Kurumları Yöneticilerinde Mesleki Yeterliliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma, Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2013
  • SEZGİN, F. Kavgacı, H. Kılınç, A.Ç. Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi Lisansüstü Öğrencilerinin Öz Değerlendirmeleri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt:1, Sayı:3, 2011, s. 161-169
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Kurumları ve Personel Yönetimi, http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Kurumlar%C4%B1%20Ve%20Personel%20Y%C3%B6netimi.pdf (03.02.2017)
  • TANRIÖĞEN, Abdurrahman (Ed.) 2011, Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2. Baskı), Karakaya, İ. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayınları: Ankara, 2011, s.59.
  • TATAR, Mehtap (Ed.), (2012), Sağlık Kurumları Yönetimi 1 (1. Baskı). Tengilimoğlu, D. “Hastane Yönetimi ve Organizasyonu” Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2012, s.53
  • TENGİLİMOĞLU, D. Işık, O. Akbolat, M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Kitabevi, 2015, Ankara, Yayın No:282
  • ZEYTİNOĞLU, Güneş Nazire (Ed.), (2009), Genel İşletme (11.Baskı). Maviş, F. “Yönetim Kavramı”, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2009, s. 97-98
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Burcu Önlen This is me 0000-0002-0010-0752

Volkan Öngel This is me 0000-0001-8881-2465

Publication Date June 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 23 Issue: Geybulla Ramazanoğlu Özel Sayısı

Cite

APA Önlen, B., & Öngel, V. (2018). TÜRKİYE’DE SAĞLIK YÖNETİCİLİĞİ EĞİTİMİ ve YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(Geybulla Ramazanoğlu Özel Sayısı), 887-903.