Çalışmanın amacı Hastane ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği yüksek lisans programı öğrencilerinin Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) doğrultusunda belirlenen çıktılara göre, kendi görüşleri alınarak, aldıkları eğitimden kazanımlarının belirlenmesi ve programın değerlendirilmesidir.
Çalışmanın amacı doğrultusunda hazırlanan Öz Değerlendirme Formu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi bölümünde aktif olarak devam eden 90 yüksek lisans öğrencisine uygulanmıştır. Yapılan uygulama sonucunda öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar nitel veri değerlendirme desenlerinden fenomenolojik çalışma deseni ile değerlendirilmiştir.
Çalışma sonucunda yüksek lisans eğitimi alan öğrencilerde yabancı dil bilme becerisinin düşük olduğu görülmüştür. Eğitim programı dahilinde öğrencilerin yabancı dil öğrenme motivasyonlarını arttıracak çalışmaların yapılması önerilmektedir. Katılımcıların büyük çoğunluğunun yüksek lisans yapmaktaki amaçlarının sağlık kuruluşlarında yöneticilik alanında kariyer yapmak olduğu tespit edilmiştir. Farklı alanlarda lisans eğitimi almış öğrencilerin sağlık hizmetleri terimlerine hakim olabilmeleri ve sağlık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için ilgili dersleri kapsayacak bir Hastane ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği Yüksek Lisans Programı politikasının gerekliliği öngörülmektedir.
Sağlık Yönetimi Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi Sağlık Yöneticiliği Eğitimi
Purpose of this research, is determination of benefits from their education and evaluation of programs[ in graduate students in Turkey Hospitals and Health Institutions of National Qualifications Framework For Higher Education In Turkey (NQF-HETR) determined in accordance with the output line, based on their own opinions.
The self-assesment form prepared in line with the purpose of the study was applied to the 90 graduate students who are actively in Beykent University Institute of Social Sciences Hospital and Health Institutions Administration in the academic year of 2017-2018. As a result of the application made, the answers given by the students were evaluated by the phenomenological study design from the qualitative data evaluation designs.
As a result of the study, it was seen that foreign language skills were low in the graduate students. It is suggested that studies should be made that will increase the motivation of foreign language learning for the students within the education program. It has been determined that the vast majority of participants’ postgraduate goal is to have a career in managerial positions. It is foreseen that a policy of the Postgraduate Program of Hospitals
and Health Institutions Management is required for the students who have undergraduate education in different fields to be able to master the terms of health services and to have knowledge about the health legislation.
Health Management Qualifications Framework For Higher Education Education of Health Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: Geybulla Ramazanoğlu Özel Sayısı |