Görsel sanatlar
alanında 2011-2016 yılları arasında yapılan yüksek lisans ve doktora/sanatta yeterlik
tezlerinin ele alındığı bu çalışmada tezler; yapıldıkları yıllar, tezlerin düzeyleri,
tezin yapıldığı üniversite ve enstitü, tezin yapıldığı anabilim dalı, tez
danışmanlarının ünvanı, tezi yapan kişinin cinsiyeti, çalışma grubu, tezin
konusu, anahtar kelimeler, tezde kullanılan yöntem, örnekleme yöntemi ve tezde
kullanılan veri toplama araçları değişkenlerine göre incelenmiştir. Çalışma,
nitel ve betimsel özellik taşımaktadır. Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez
Merkezi veri tabanından 10.11.2016 tarihinde elde dilen tezler çalışmanın
evrenini oluşturmaktadır. 27’si doktora, 110’u yüksek lisans ve 1’i de sanatta
yeterlik olmak üzere 138 lisansüstü eğitim tezine ulaşılmış, erişime açık olan
108 tez belirlenen ölçütler doğrultusunda incelenerek mevcut durum ortaya
konulmuştur. Araştırma sonuçlarından elde edilen verilerin, gelecekte
yapılabilecek çalışmalara ışık tutacağı umulmaktadır.
In this workout
that examines post graduate and PhD/profiency in art dissertations written in
visual arts field between 2011-2016 years; dissertations, their years, levels,
university, institute and department, thesis supervisor, sex, working group of
the person who do dissertation, key words, method, exemplifying method, data
collection tools that are used in dissertation are studied according to their
factors. The workout has characteristic of being scientific and qualitative.
Dissertations that are taken from database of High Education Board Dissertation
Center in date of 11.10.2016 form nature of workout. 138 post graduate
education dissertations that 27 of them are PhD, 110 are post graduate and 1 is
proficiency in art are reached. 108
dissertations which are open to access are investigated based on determined
criteria and current situation is formed. It is hoped that data which are
obtained from result of researches will flash to new researches in future.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2016 |
Submission Date | January 11, 2017 |
Acceptance Date | December 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |