The purpose of this
research is to suggest how to be a dyscalculic student and how to learn the
difficulty of learning mathematics by means of dyscalculia. For this purpose,
the answer was searched firstly for the question of dyscalculia and then the
characteristic features of dyscalculic students were described. In accordance with the
main purpose of the study, recommendations are given to the teachers in the
following sections. Given the low mathematical success of any exam in Turkey,
the dyscalculia is a learning difficulty that is very unknown to the country
but is very important. It is important that teachers know how to deal with this
difficulty. This analytical study based on the rewiev of the literature has
made to address dyscalculia. Another goal is to ensure that the study
is the premise for future research. The article concludes with a short review of the
activities, books, materials and games available on the internet, which can
help a dyscalculic student.
Bu araştırmanın
amacı, diskalkuli diğer bir ifade ile matematik öğrenme güçlüğünün ne olduğu ve nasıl farkedileceği ile
diskalkulik bir öğrenciye nasıl yardım edileceğine dair önerilerde bulunmaktır.
Bu amaç doğrultusunda öncelilkle diskalkuli nedir sorusuna cevap aranmış ve
ardından diskalkulik öğrencilerin karakteristik özellikleri betimlenmiştir.
Araştırmanın temel amacına uygun olarak sonraki bölümlerde öğretmenlere
öneriler yer almaktadır. Türkiye’de hangi sınav olursa olsun matematik
başarısının düşük olduğu göz önünde bulundurulduğunda, diskalkuli ülkemizde pek
de bilinmeyen ancak oldukça önemli olan öğrenme güçlüklerinden biridir.
Öğretmenlerin bu güçlükle nasıl başa çıkabileceğini bilmesi önemlidir.
Alanyazın taramasına dayalı bu analitik çalışma diskalkuliyi ele almak amacıyla
yapılmıştır. Çalışmanın ileride yapılacak olan araştırmalar için öncül niteliğinde olması bir diğer amaçtır.
Makale, diskalkulik bir öğrenciye yardımcı olabilecek internettte bulunan etkinlik,
kitap, materyaller ve oyunların kısa bir
derlemesi ile sonuçlandırılmaktadır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2017 |
Submission Date | September 8, 2017 |
Acceptance Date | November 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |