BibTex RIS Cite

NECİP FAZIL KISAKÜREK'İN PARA PİYESİ VE ETRAFINDAKİ TARTIŞMALAR

Year 2008, Issue: 19, 179 - 214, 01.06.2008

References

  • ALP, Gündüz. (19420307), “Şehir Tiyatrosunda Para", İnkılapçı Gençlik, Sayı: 56-36, 52.
  • (1942.03. 26), “Artist Köpeği Başka Bir Artist Köpek İstihlâf Etti", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 5003- 646, 5.1/3.
  • ARCAN, İ. Galip, (Nisan 1942) , “İstanbul’ da Tiyatro”, Perde ve Sahne, Sayı: 13,5 18.
  • ATAY, Neşet Halil, (1942. 03. 25), )“Şehir Tiyatrosunda Para”, Ulus, Sayı (yok), 5.2/4.
  • AVCI, Sadun Galip, (19420303), "Kelimelerle Mülâkat: Para", Vatan, Sayı: 503, 5.2.
  • Server Bedii, (19420301), "Basın Balosu",Tasuir-i Efkâr, Sayı: 4978 -621, 3.2 .
  • (19420305), "Bizim Rin- Tin Tin'in Maceraları", Vatan, Sayı: 505, 5.1.
  • CEBİ, Hasan, (1981), Madde ve Manada Necip Fazıl, istanbul: Veli Yayınları.
  • COŞKUN, Nusret Sala, (1942. 02. 26), “Şehir Dram Tiyatrosunda: Para” ,Son Posta, Sayı: 4151, 3.3/7.
  • COŞKUN, Sezai, (Ocak 2005), “Necip Fazıl'ın Tiyatroları Üzerine Bir inceleme”, Hece Aylık Edebiyat Dergisi, Düşünce, Tarih ve Bir Coğrafya Tasarımı Olarak Büyük Doğu ve Necip Fazıl, (Özel) Sayı: 97, 5.382.401.
  • ÇALIŞLAR, Aziz, (1995), Tiyatro Ansiklopedisi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 5.362.
  • ES_Kİ, Salim, (1942.03.21), "Para”nm'Temsili", İnkılapçı Gençlik, Sayı: 56- 38, 5.2/7.
  • EZINE, Celalettin, (19420310), “Bir lntihale Dair", Cumhuriyet, Sayı: 6307, 5.2.
  • GERÇEK, Selim Nüzhet, (1942.02.28), “Para”, Akşam, Sayı: 8388, 5.3.
  • GUNGOR, Selâhaddin, (19420301), “Para Etrafında Gürültü", Cumhuriyet, Sayı: 6292 5.2
  • lnkılâpçı Gençlik, (1942. 03. 07), "Bir İntihal Davası", İnkılâpçı Gençlik, Sayı: 56 -36, 5.1 2.
  • KAYGILI, Osman Cemal, (17 Şubat 1942. 02. 17), "Necip Fazıl’ ın Parası ve Asrîleşen Ba- ba”, İkdam, Sayı. 921, 5.3.
  • , (1942. 03. 01), “Mahkemelik Piyesler. Hamlet- Para", İkdam, Sayı. 933, 5.3.
  • , (1942. 03. 27), “Hayvanlar Sahneye Çıkmaz mı?", İkdam, Sayı: 958, s 3.
  • KISAKÜREK, Necip Fazıl, (19420309), “Efendice...", Son Telgraf, Sayı: 1794, 5.1/3.
  • , (19420302), “Gherardo Gherardi'ye Açık Mektup”, Son Telgraf, Sayı: 1786, 5.1/3.
  • (1942.03.08), “Kısakürek Dava Açıyor”, Vatan, Sayı: 508, 5.1.
  • Kör Kadı, (1942.03.04), "Sanatkar Köpek", Vatan, Sayı:504, 5.2.
  • OKAY, M. Orhan, (1987) Necip Fazıl Kısakürek, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 5.5— 6.
  • (19420524), “Oro Puro" Tercümesi ve "Para", Son Telgraf, Sayı: 1869, 5.1/3.
  • (1942.03.11), “Para Piyesi Davası Açılmadı“, Vatan, Sayı: 513, 5.3.
  • (1942.02.27), “Para Piyesi Hakkında Bir iddia", Vatan, Sayı: 499, 5.1/3.
  • (1942.04.12), “Para Davasından Doğan Peyami Safa- Necip Fazıl Davasına Dün Başlanıl- dı", Son Posta, Sayı: 4196, 5.1/6.
  • (1942.04.12), “Para Piyesinden Çıkan Davaya Dün Başlandı", Vatan, Sayı. 543, 5.1/3.
  • (1942.04.12), “Para Davasından Doğan Peyami Safa- Necip Fazıl Davasına Dün Başlanıl- dı", Son Posta, Sayı: 4196, s.1/6.
  • (1942.04.21), “Para Davası: Mahkemeye Yarın Sabah da Devam Edilecek", Son Telgraf, Sayı: 1836, 5.1/4.
  • (1942.04.23), “Para" Piyesinden Çıkan Davalar", Yeni Sabah, Sayı: 1423, 5.2.
  • (1942.04.19), “Para" Piyesinden Çıkan Davada Dünkü Şayanı Dikkat Celse”, Son Posta, Sayı: 4203, 5.1.
  • 4 ‘ Mustafa ÖZCAN
  • (1942.04.29), “Para Piyesinden Çıkan Dava Aynı Hararetle Devam Ediyor", Son Posta, Sayı: 4213, 5.1/6.
  • (1942.05.06), "Peyami Safa- Necip Fazıl Davası Dünkü Celsede Sukut Etti”, Yeni Sabah, Sayı: 1436, 5.2.
  • (19420507), Peyami Safa’nın Bir Mektubu", Akşam, Sayı: 8456, 5.3.
  • SAFA, Peyami, (1942.03.16), “Bir Piyes ve Bir İddia", Tasvir—i Efkâr, Sayı: 4993-636, 5.2.
  • , (1942.03.17), “Şehir Tiyatrosunda ‘Para’ Piyesi", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 4994— 637, 5.2.
  • SAĞLIK, Şaban, (Ocak 2005), "Tiyatro Yazarı Olarak Necip Fazıl”, Hece A yiık Edebiyat Dergisi, Düşünce, Tarih ve Bir Coğrafya Tasarımı Olarak Büyük Doğu ve Necip Fazıl, (Özel) Sayı: 97,3.3434331.
  • (1942.03.08), “Sahneden Mahkemeye”, Cumhuriyet, Sayı: 6305, 5.2.
  • (1942.05.14), "Sanatkar Köpek Yüzünden Çıkan Dava", Yeni Sabah, Sayı:1444, 5.3.
  • (1942.06.06 ), “Sahneye Çıkan Köpek”, Akşam, Sayı: 8486, 5.3.
  • SAVCI, Sadın G., (1942.02.26), “Şehir Tiyatrosu’nda: Para“, Vatan, Sayı: 498, 5.2.
  • SEDES, Selâmi İzzet, (1942.02.28), Para, Akşam, Sayı:8388, 5.3.
  • , (1942.02.25), “Bir İntihal İddiasında Asıl Dikkate Sayan Nokta", İkdam, Sayı:932, 5.1/5.
  • S., Semih Mümtaz, (1942.03.14), “Paranın Kime Çaldırdınız?", inkıiapçı Gençlik, Sayı: 56- 57, 5.2.
  • (19420304), "Şehir Tiyatrosu ve Sanatkâı' Köpek", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 4981- 624, s. 1/3.
  • (1942. 03. 24), “Şehir Tiyatrosu Köpeksiz Kaldı", Tasvir—ı“ Efkâr, Sayı: 5001 644, 5. 3.
  • (19420303), “Talihsizlik 'Para Piyesinin Yakasını Koyuveı'miyor”, Tasair- i Efkâr, Sayı: 4980- 623, 5.1-2
  • (1942.03.15), Türk Tiyatrgsu, Sayı:143, 5.8.
  • ULUNAY, Rafi Cevad, (1942. 03. 01), “Mecbu'i'î Bir Cevap", Tarı, Sayı: 2345, 53.
  • ,(1942. 02. 26) “Şehir Tiyatrosu Temsilleri: Dram Kısmında Para", Tarı, Sa- yı:2342, s. 3.
  • ,(1942. 03. 07), “Para PiyesiMünakaşası", Tan, Sayı: 2351, 5.3.
  • ,(1.942 04.14), “Para Piyesinden Çıkan Davalar" ,Akşam, Sayı: 8433, 5. 2.
  • UNSAL, Harun, (2007) Necip Fazıl Kısakürek’in İlk Dönem Oyunları Üzerine Bir İnceleme, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü ( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
Year 2008, Issue: 19, 179 - 214, 01.06.2008

References

  • ALP, Gündüz. (19420307), “Şehir Tiyatrosunda Para", İnkılapçı Gençlik, Sayı: 56-36, 52.
  • (1942.03. 26), “Artist Köpeği Başka Bir Artist Köpek İstihlâf Etti", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 5003- 646, 5.1/3.
  • ARCAN, İ. Galip, (Nisan 1942) , “İstanbul’ da Tiyatro”, Perde ve Sahne, Sayı: 13,5 18.
  • ATAY, Neşet Halil, (1942. 03. 25), )“Şehir Tiyatrosunda Para”, Ulus, Sayı (yok), 5.2/4.
  • AVCI, Sadun Galip, (19420303), "Kelimelerle Mülâkat: Para", Vatan, Sayı: 503, 5.2.
  • Server Bedii, (19420301), "Basın Balosu",Tasuir-i Efkâr, Sayı: 4978 -621, 3.2 .
  • (19420305), "Bizim Rin- Tin Tin'in Maceraları", Vatan, Sayı: 505, 5.1.
  • CEBİ, Hasan, (1981), Madde ve Manada Necip Fazıl, istanbul: Veli Yayınları.
  • COŞKUN, Nusret Sala, (1942. 02. 26), “Şehir Dram Tiyatrosunda: Para” ,Son Posta, Sayı: 4151, 3.3/7.
  • COŞKUN, Sezai, (Ocak 2005), “Necip Fazıl'ın Tiyatroları Üzerine Bir inceleme”, Hece Aylık Edebiyat Dergisi, Düşünce, Tarih ve Bir Coğrafya Tasarımı Olarak Büyük Doğu ve Necip Fazıl, (Özel) Sayı: 97, 5.382.401.
  • ÇALIŞLAR, Aziz, (1995), Tiyatro Ansiklopedisi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 5.362.
  • ES_Kİ, Salim, (1942.03.21), "Para”nm'Temsili", İnkılapçı Gençlik, Sayı: 56- 38, 5.2/7.
  • EZINE, Celalettin, (19420310), “Bir lntihale Dair", Cumhuriyet, Sayı: 6307, 5.2.
  • GERÇEK, Selim Nüzhet, (1942.02.28), “Para”, Akşam, Sayı: 8388, 5.3.
  • GUNGOR, Selâhaddin, (19420301), “Para Etrafında Gürültü", Cumhuriyet, Sayı: 6292 5.2
  • lnkılâpçı Gençlik, (1942. 03. 07), "Bir İntihal Davası", İnkılâpçı Gençlik, Sayı: 56 -36, 5.1 2.
  • KAYGILI, Osman Cemal, (17 Şubat 1942. 02. 17), "Necip Fazıl’ ın Parası ve Asrîleşen Ba- ba”, İkdam, Sayı. 921, 5.3.
  • , (1942. 03. 01), “Mahkemelik Piyesler. Hamlet- Para", İkdam, Sayı. 933, 5.3.
  • , (1942. 03. 27), “Hayvanlar Sahneye Çıkmaz mı?", İkdam, Sayı: 958, s 3.
  • KISAKÜREK, Necip Fazıl, (19420309), “Efendice...", Son Telgraf, Sayı: 1794, 5.1/3.
  • , (19420302), “Gherardo Gherardi'ye Açık Mektup”, Son Telgraf, Sayı: 1786, 5.1/3.
  • (1942.03.08), “Kısakürek Dava Açıyor”, Vatan, Sayı: 508, 5.1.
  • Kör Kadı, (1942.03.04), "Sanatkar Köpek", Vatan, Sayı:504, 5.2.
  • OKAY, M. Orhan, (1987) Necip Fazıl Kısakürek, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 5.5— 6.
  • (19420524), “Oro Puro" Tercümesi ve "Para", Son Telgraf, Sayı: 1869, 5.1/3.
  • (1942.03.11), “Para Piyesi Davası Açılmadı“, Vatan, Sayı: 513, 5.3.
  • (1942.02.27), “Para Piyesi Hakkında Bir iddia", Vatan, Sayı: 499, 5.1/3.
  • (1942.04.12), “Para Davasından Doğan Peyami Safa- Necip Fazıl Davasına Dün Başlanıl- dı", Son Posta, Sayı: 4196, 5.1/6.
  • (1942.04.12), “Para Piyesinden Çıkan Davaya Dün Başlandı", Vatan, Sayı. 543, 5.1/3.
  • (1942.04.12), “Para Davasından Doğan Peyami Safa- Necip Fazıl Davasına Dün Başlanıl- dı", Son Posta, Sayı: 4196, s.1/6.
  • (1942.04.21), “Para Davası: Mahkemeye Yarın Sabah da Devam Edilecek", Son Telgraf, Sayı: 1836, 5.1/4.
  • (1942.04.23), “Para" Piyesinden Çıkan Davalar", Yeni Sabah, Sayı: 1423, 5.2.
  • (1942.04.19), “Para" Piyesinden Çıkan Davada Dünkü Şayanı Dikkat Celse”, Son Posta, Sayı: 4203, 5.1.
  • 4 ‘ Mustafa ÖZCAN
  • (1942.04.29), “Para Piyesinden Çıkan Dava Aynı Hararetle Devam Ediyor", Son Posta, Sayı: 4213, 5.1/6.
  • (1942.05.06), "Peyami Safa- Necip Fazıl Davası Dünkü Celsede Sukut Etti”, Yeni Sabah, Sayı: 1436, 5.2.
  • (19420507), Peyami Safa’nın Bir Mektubu", Akşam, Sayı: 8456, 5.3.
  • SAFA, Peyami, (1942.03.16), “Bir Piyes ve Bir İddia", Tasvir—i Efkâr, Sayı: 4993-636, 5.2.
  • , (1942.03.17), “Şehir Tiyatrosunda ‘Para’ Piyesi", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 4994— 637, 5.2.
  • SAĞLIK, Şaban, (Ocak 2005), "Tiyatro Yazarı Olarak Necip Fazıl”, Hece A yiık Edebiyat Dergisi, Düşünce, Tarih ve Bir Coğrafya Tasarımı Olarak Büyük Doğu ve Necip Fazıl, (Özel) Sayı: 97,3.3434331.
  • (1942.03.08), “Sahneden Mahkemeye”, Cumhuriyet, Sayı: 6305, 5.2.
  • (1942.05.14), "Sanatkar Köpek Yüzünden Çıkan Dava", Yeni Sabah, Sayı:1444, 5.3.
  • (1942.06.06 ), “Sahneye Çıkan Köpek”, Akşam, Sayı: 8486, 5.3.
  • SAVCI, Sadın G., (1942.02.26), “Şehir Tiyatrosu’nda: Para“, Vatan, Sayı: 498, 5.2.
  • SEDES, Selâmi İzzet, (1942.02.28), Para, Akşam, Sayı:8388, 5.3.
  • , (1942.02.25), “Bir İntihal İddiasında Asıl Dikkate Sayan Nokta", İkdam, Sayı:932, 5.1/5.
  • S., Semih Mümtaz, (1942.03.14), “Paranın Kime Çaldırdınız?", inkıiapçı Gençlik, Sayı: 56- 57, 5.2.
  • (19420304), "Şehir Tiyatrosu ve Sanatkâı' Köpek", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 4981- 624, s. 1/3.
  • (1942. 03. 24), “Şehir Tiyatrosu Köpeksiz Kaldı", Tasvir—ı“ Efkâr, Sayı: 5001 644, 5. 3.
  • (19420303), “Talihsizlik 'Para Piyesinin Yakasını Koyuveı'miyor”, Tasair- i Efkâr, Sayı: 4980- 623, 5.1-2
  • (1942.03.15), Türk Tiyatrgsu, Sayı:143, 5.8.
  • ULUNAY, Rafi Cevad, (1942. 03. 01), “Mecbu'i'î Bir Cevap", Tarı, Sayı: 2345, 53.
  • ,(1942. 02. 26) “Şehir Tiyatrosu Temsilleri: Dram Kısmında Para", Tarı, Sa- yı:2342, s. 3.
  • ,(1942. 03. 07), “Para PiyesiMünakaşası", Tan, Sayı: 2351, 5.3.
  • ,(1.942 04.14), “Para Piyesinden Çıkan Davalar" ,Akşam, Sayı: 8433, 5. 2.
  • UNSAL, Harun, (2007) Necip Fazıl Kısakürek’in İlk Dönem Oyunları Üzerine Bir İnceleme, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü ( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Özcan This is me

Publication Date June 1, 2008
Submission Date February 13, 2016
Published in Issue Year 2008 Issue: 19

Cite

APA Özcan, M. (2008). NECİP FAZIL KISAKÜREK’İN PARA PİYESİ VE ETRAFINDAKİ TARTIŞMALAR. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(19), 179-214.

Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.