NECİP FAZIL KISAKÜREK'İN PARA PİYESİ VE ETRAFINDAKİ TARTIŞMALAR
Year 2008 ,
Issue: 19, 179 - 214, 01.06.2008
Mustafa Özcan
References
ALP, Gündüz. (19420307), “Şehir Tiyatrosunda Para", İnkılapçı Gençlik, Sayı: 56-36, 52.
(1942.03. 26), “Artist Köpeği Başka Bir Artist Köpek İstihlâf Etti", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 5003- 646, 5.1/3.
ARCAN, İ. Galip, (Nisan 1942) , “İstanbul’ da Tiyatro”, Perde ve Sahne, Sayı: 13,5 18.
ATAY, Neşet Halil, (1942. 03. 25), )“Şehir Tiyatrosunda Para”, Ulus, Sayı (yok), 5.2/4.
AVCI, Sadun Galip, (19420303), "Kelimelerle Mülâkat: Para", Vatan, Sayı: 503, 5.2.
Server Bedii, (19420301), "Basın Balosu",Tasuir-i Efkâr, Sayı: 4978 -621, 3.2 .
(19420305), "Bizim Rin- Tin Tin'in Maceraları", Vatan, Sayı: 505, 5.1.
CEBİ, Hasan, (1981), Madde ve Manada Necip Fazıl, istanbul: Veli Yayınları.
COŞKUN, Nusret Sala, (1942. 02. 26), “Şehir Dram Tiyatrosunda: Para” ,Son Posta, Sayı: 4151, 3.3/7.
COŞKUN, Sezai, (Ocak 2005), “Necip Fazıl'ın Tiyatroları Üzerine Bir inceleme”, Hece Aylık Edebiyat Dergisi, Düşünce, Tarih ve Bir Coğrafya Tasarımı Olarak Büyük Doğu ve Necip Fazıl, (Özel) Sayı: 97, 5.382.401.
ÇALIŞLAR, Aziz, (1995), Tiyatro Ansiklopedisi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 5.362.
ES_Kİ, Salim, (1942.03.21), "Para”nm'Temsili", İnkılapçı Gençlik, Sayı: 56- 38, 5.2/7.
EZINE, Celalettin, (19420310), “Bir lntihale Dair", Cumhuriyet, Sayı: 6307, 5.2.
GERÇEK, Selim Nüzhet, (1942.02.28), “Para”, Akşam, Sayı: 8388, 5.3.
GUNGOR, Selâhaddin, (19420301), “Para Etrafında Gürültü", Cumhuriyet, Sayı: 6292 5.2
lnkılâpçı Gençlik, (1942. 03. 07), "Bir İntihal Davası", İnkılâpçı Gençlik, Sayı: 56 -36, 5.1 2.
KAYGILI, Osman Cemal, (17 Şubat 1942. 02. 17), "Necip Fazıl’ ın Parası ve Asrîleşen Ba- ba”, İkdam, Sayı. 921, 5.3.
, (1942. 03. 01), “Mahkemelik Piyesler. Hamlet- Para", İkdam, Sayı. 933, 5.3.
, (1942. 03. 27), “Hayvanlar Sahneye Çıkmaz mı?", İkdam, Sayı: 958, s 3.
KISAKÜREK, Necip Fazıl, (19420309), “Efendice...", Son Telgraf, Sayı: 1794, 5.1/3.
, (19420302), “Gherardo Gherardi'ye Açık Mektup”, Son Telgraf, Sayı: 1786, 5.1/3.
(1942.03.08), “Kısakürek Dava Açıyor”, Vatan, Sayı: 508, 5.1.
Kör Kadı, (1942.03.04), "Sanatkar Köpek", Vatan, Sayı:504, 5.2.
OKAY, M. Orhan, (1987) Necip Fazıl Kısakürek, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 5.5— 6.
(19420524), “Oro Puro" Tercümesi ve "Para", Son Telgraf, Sayı: 1869, 5.1/3.
(1942.03.11), “Para Piyesi Davası Açılmadı“, Vatan, Sayı: 513, 5.3.
(1942.02.27), “Para Piyesi Hakkında Bir iddia", Vatan, Sayı: 499, 5.1/3.
(1942.04.12), “Para Davasından Doğan Peyami Safa- Necip Fazıl Davasına Dün Başlanıl- dı", Son Posta, Sayı: 4196, 5.1/6.
(1942.04.12), “Para Piyesinden Çıkan Davaya Dün Başlandı", Vatan, Sayı. 543, 5.1/3.
(1942.04.12), “Para Davasından Doğan Peyami Safa- Necip Fazıl Davasına Dün Başlanıl- dı", Son Posta, Sayı: 4196, s.1/6.
(1942.04.21), “Para Davası: Mahkemeye Yarın Sabah da Devam Edilecek", Son Telgraf, Sayı: 1836, 5.1/4.
(1942.04.23), “Para" Piyesinden Çıkan Davalar", Yeni Sabah, Sayı: 1423, 5.2.
(1942.04.19), “Para" Piyesinden Çıkan Davada Dünkü Şayanı Dikkat Celse”, Son Posta, Sayı: 4203, 5.1.
4 ‘ Mustafa ÖZCAN
(1942.04.29), “Para Piyesinden Çıkan Dava Aynı Hararetle Devam Ediyor", Son Posta, Sayı: 4213, 5.1/6.
(1942.05.06), "Peyami Safa- Necip Fazıl Davası Dünkü Celsede Sukut Etti”, Yeni Sabah, Sayı: 1436, 5.2.
(19420507), Peyami Safa’nın Bir Mektubu", Akşam, Sayı: 8456, 5.3.
SAFA, Peyami, (1942.03.16), “Bir Piyes ve Bir İddia", Tasvir—i Efkâr, Sayı: 4993-636, 5.2.
, (1942.03.17), “Şehir Tiyatrosunda ‘Para’ Piyesi", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 4994— 637, 5.2.
SAĞLIK, Şaban, (Ocak 2005), "Tiyatro Yazarı Olarak Necip Fazıl”, Hece A yiık Edebiyat Dergisi, Düşünce, Tarih ve Bir Coğrafya Tasarımı Olarak Büyük Doğu ve Necip Fazıl, (Özel) Sayı: 97,3.3434331.
(1942.03.08), “Sahneden Mahkemeye”, Cumhuriyet, Sayı: 6305, 5.2.
(1942.05.14), "Sanatkar Köpek Yüzünden Çıkan Dava", Yeni Sabah, Sayı:1444, 5.3.
(1942.06.06 ), “Sahneye Çıkan Köpek”, Akşam, Sayı: 8486, 5.3.
SAVCI, Sadın G., (1942.02.26), “Şehir Tiyatrosu’nda: Para“, Vatan, Sayı: 498, 5.2.
SEDES, Selâmi İzzet, (1942.02.28), Para, Akşam, Sayı:8388, 5.3.
, (1942.02.25), “Bir İntihal İddiasında Asıl Dikkate Sayan Nokta", İkdam, Sayı:932, 5.1/5.
S., Semih Mümtaz, (1942.03.14), “Paranın Kime Çaldırdınız?", inkıiapçı Gençlik, Sayı: 56- 57, 5.2.
(19420304), "Şehir Tiyatrosu ve Sanatkâı' Köpek", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 4981- 624, s. 1/3.
(1942. 03. 24), “Şehir Tiyatrosu Köpeksiz Kaldı", Tasvir—ı“ Efkâr, Sayı: 5001 644, 5. 3.
(19420303), “Talihsizlik 'Para Piyesinin Yakasını Koyuveı'miyor”, Tasair- i Efkâr, Sayı: 4980- 623, 5.1-2
(1942.03.15), Türk Tiyatrgsu, Sayı:143, 5.8.
ULUNAY, Rafi Cevad, (1942. 03. 01), “Mecbu'i'î Bir Cevap", Tarı, Sayı: 2345, 53.
,(1942. 02. 26) “Şehir Tiyatrosu Temsilleri: Dram Kısmında Para", Tarı, Sa- yı:2342, s. 3.
,(1942. 03. 07), “Para PiyesiMünakaşası", Tan, Sayı: 2351, 5.3.
,(1.942 04.14), “Para Piyesinden Çıkan Davalar" ,Akşam, Sayı: 8433, 5. 2.
UNSAL, Harun, (2007) Necip Fazıl Kısakürek’in İlk Dönem Oyunları Üzerine Bir İnceleme, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü ( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
Year 2008 ,
Issue: 19, 179 - 214, 01.06.2008
Mustafa Özcan
References
ALP, Gündüz. (19420307), “Şehir Tiyatrosunda Para", İnkılapçı Gençlik, Sayı: 56-36, 52.
(1942.03. 26), “Artist Köpeği Başka Bir Artist Köpek İstihlâf Etti", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 5003- 646, 5.1/3.
ARCAN, İ. Galip, (Nisan 1942) , “İstanbul’ da Tiyatro”, Perde ve Sahne, Sayı: 13,5 18.
ATAY, Neşet Halil, (1942. 03. 25), )“Şehir Tiyatrosunda Para”, Ulus, Sayı (yok), 5.2/4.
AVCI, Sadun Galip, (19420303), "Kelimelerle Mülâkat: Para", Vatan, Sayı: 503, 5.2.
Server Bedii, (19420301), "Basın Balosu",Tasuir-i Efkâr, Sayı: 4978 -621, 3.2 .
(19420305), "Bizim Rin- Tin Tin'in Maceraları", Vatan, Sayı: 505, 5.1.
CEBİ, Hasan, (1981), Madde ve Manada Necip Fazıl, istanbul: Veli Yayınları.
COŞKUN, Nusret Sala, (1942. 02. 26), “Şehir Dram Tiyatrosunda: Para” ,Son Posta, Sayı: 4151, 3.3/7.
COŞKUN, Sezai, (Ocak 2005), “Necip Fazıl'ın Tiyatroları Üzerine Bir inceleme”, Hece Aylık Edebiyat Dergisi, Düşünce, Tarih ve Bir Coğrafya Tasarımı Olarak Büyük Doğu ve Necip Fazıl, (Özel) Sayı: 97, 5.382.401.
ÇALIŞLAR, Aziz, (1995), Tiyatro Ansiklopedisi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 5.362.
ES_Kİ, Salim, (1942.03.21), "Para”nm'Temsili", İnkılapçı Gençlik, Sayı: 56- 38, 5.2/7.
EZINE, Celalettin, (19420310), “Bir lntihale Dair", Cumhuriyet, Sayı: 6307, 5.2.
GERÇEK, Selim Nüzhet, (1942.02.28), “Para”, Akşam, Sayı: 8388, 5.3.
GUNGOR, Selâhaddin, (19420301), “Para Etrafında Gürültü", Cumhuriyet, Sayı: 6292 5.2
lnkılâpçı Gençlik, (1942. 03. 07), "Bir İntihal Davası", İnkılâpçı Gençlik, Sayı: 56 -36, 5.1 2.
KAYGILI, Osman Cemal, (17 Şubat 1942. 02. 17), "Necip Fazıl’ ın Parası ve Asrîleşen Ba- ba”, İkdam, Sayı. 921, 5.3.
, (1942. 03. 01), “Mahkemelik Piyesler. Hamlet- Para", İkdam, Sayı. 933, 5.3.
, (1942. 03. 27), “Hayvanlar Sahneye Çıkmaz mı?", İkdam, Sayı: 958, s 3.
KISAKÜREK, Necip Fazıl, (19420309), “Efendice...", Son Telgraf, Sayı: 1794, 5.1/3.
, (19420302), “Gherardo Gherardi'ye Açık Mektup”, Son Telgraf, Sayı: 1786, 5.1/3.
(1942.03.08), “Kısakürek Dava Açıyor”, Vatan, Sayı: 508, 5.1.
Kör Kadı, (1942.03.04), "Sanatkar Köpek", Vatan, Sayı:504, 5.2.
OKAY, M. Orhan, (1987) Necip Fazıl Kısakürek, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 5.5— 6.
(19420524), “Oro Puro" Tercümesi ve "Para", Son Telgraf, Sayı: 1869, 5.1/3.
(1942.03.11), “Para Piyesi Davası Açılmadı“, Vatan, Sayı: 513, 5.3.
(1942.02.27), “Para Piyesi Hakkında Bir iddia", Vatan, Sayı: 499, 5.1/3.
(1942.04.12), “Para Davasından Doğan Peyami Safa- Necip Fazıl Davasına Dün Başlanıl- dı", Son Posta, Sayı: 4196, 5.1/6.
(1942.04.12), “Para Piyesinden Çıkan Davaya Dün Başlandı", Vatan, Sayı. 543, 5.1/3.
(1942.04.12), “Para Davasından Doğan Peyami Safa- Necip Fazıl Davasına Dün Başlanıl- dı", Son Posta, Sayı: 4196, s.1/6.
(1942.04.21), “Para Davası: Mahkemeye Yarın Sabah da Devam Edilecek", Son Telgraf, Sayı: 1836, 5.1/4.
(1942.04.23), “Para" Piyesinden Çıkan Davalar", Yeni Sabah, Sayı: 1423, 5.2.
(1942.04.19), “Para" Piyesinden Çıkan Davada Dünkü Şayanı Dikkat Celse”, Son Posta, Sayı: 4203, 5.1.
4 ‘ Mustafa ÖZCAN
(1942.04.29), “Para Piyesinden Çıkan Dava Aynı Hararetle Devam Ediyor", Son Posta, Sayı: 4213, 5.1/6.
(1942.05.06), "Peyami Safa- Necip Fazıl Davası Dünkü Celsede Sukut Etti”, Yeni Sabah, Sayı: 1436, 5.2.
(19420507), Peyami Safa’nın Bir Mektubu", Akşam, Sayı: 8456, 5.3.
SAFA, Peyami, (1942.03.16), “Bir Piyes ve Bir İddia", Tasvir—i Efkâr, Sayı: 4993-636, 5.2.
, (1942.03.17), “Şehir Tiyatrosunda ‘Para’ Piyesi", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 4994— 637, 5.2.
SAĞLIK, Şaban, (Ocak 2005), "Tiyatro Yazarı Olarak Necip Fazıl”, Hece A yiık Edebiyat Dergisi, Düşünce, Tarih ve Bir Coğrafya Tasarımı Olarak Büyük Doğu ve Necip Fazıl, (Özel) Sayı: 97,3.3434331.
(1942.03.08), “Sahneden Mahkemeye”, Cumhuriyet, Sayı: 6305, 5.2.
(1942.05.14), "Sanatkar Köpek Yüzünden Çıkan Dava", Yeni Sabah, Sayı:1444, 5.3.
(1942.06.06 ), “Sahneye Çıkan Köpek”, Akşam, Sayı: 8486, 5.3.
SAVCI, Sadın G., (1942.02.26), “Şehir Tiyatrosu’nda: Para“, Vatan, Sayı: 498, 5.2.
SEDES, Selâmi İzzet, (1942.02.28), Para, Akşam, Sayı:8388, 5.3.
, (1942.02.25), “Bir İntihal İddiasında Asıl Dikkate Sayan Nokta", İkdam, Sayı:932, 5.1/5.
S., Semih Mümtaz, (1942.03.14), “Paranın Kime Çaldırdınız?", inkıiapçı Gençlik, Sayı: 56- 57, 5.2.
(19420304), "Şehir Tiyatrosu ve Sanatkâı' Köpek", Tasvir-i Efkâr, Sayı: 4981- 624, s. 1/3.
(1942. 03. 24), “Şehir Tiyatrosu Köpeksiz Kaldı", Tasvir—ı“ Efkâr, Sayı: 5001 644, 5. 3.
(19420303), “Talihsizlik 'Para Piyesinin Yakasını Koyuveı'miyor”, Tasair- i Efkâr, Sayı: 4980- 623, 5.1-2
(1942.03.15), Türk Tiyatrgsu, Sayı:143, 5.8.
ULUNAY, Rafi Cevad, (1942. 03. 01), “Mecbu'i'î Bir Cevap", Tarı, Sayı: 2345, 53.
,(1942. 02. 26) “Şehir Tiyatrosu Temsilleri: Dram Kısmında Para", Tarı, Sa- yı:2342, s. 3.
,(1942. 03. 07), “Para PiyesiMünakaşası", Tan, Sayı: 2351, 5.3.
,(1.942 04.14), “Para Piyesinden Çıkan Davalar" ,Akşam, Sayı: 8433, 5. 2.
UNSAL, Harun, (2007) Necip Fazıl Kısakürek’in İlk Dönem Oyunları Üzerine Bir İnceleme, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü ( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
Show All References
Show Less References
There are 56 citations in total.