Muhasebe uygulamalarında çeşitli faktörlerin etkisi ile meydana gelen değişimler, bilgi kullanıcılarının daha nitelikli bilgi talep etmeleri gibi nedenler, muhasebe meslek mensuplarının meslek hayatına başladıktan sonra sürekli olarak yeni bilgiler öğrenme, yeni beceriler kazanma ve yetkinliklerini geliştirme yani Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) faaliyetlerinde bulunma zorunluluğunu ortaya çıkarmaktadır. SMG meslek mensuplarının sorumluluğunda olup, meslek odalarına ise bu konuda önemli bir görev düşmektedir. Muhasebe meslek mensuplarının SMG ile ilgili algılarının analiz edilmesi amacı ile nitel bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sonucunda, muhasebe meslek mensuplarının en fazla “kendi kendine öğrenme, okuma veya araştırma” şeklinde SMG faaliyetinde bulunduğu tespit edilmiştir. Meslek odası tarafından yapılan eğitim faaliyetlerinde bir takım eksiklikler olduğu fakat meslek mensuplarının mesleki gelişimlerine katkı sağladığı, özgüvenlerini geliştirdiği ve mesleki saygınlıklarını artırdığı belirlenmiştir. Meslek mensupları meslek odasından çeşitli eğitimler talep etmekte en fazla ise mevzuat ve mevzuat değişiklikleri ile e-muhasebe uygulamamaları ile ilgili eğitimler talep etmektedirler. Meslek mensupları tarafından meslek odasının, mesleğin ve meslek mensubunun gelişimi ile meslek mensuplarının gelişimini teşvik için eğitim faaliyetlerinde bulunması gerektiği, belirtilmiştir.
Changes in accounting practices, reasons such as information users' demand for more qualified information reveal the obligation of professional accountants to continuously learn new information, gain new skills and develop their competencies, that is, engage in Continuous Professional Development (CPD) activities after starting their professional life. The CPD is the responsibility of professional members, and professional chambers have an essential role in this regard. Qualitative research was conducted to analyze the perceptions of professional accountants regarding CPD. As a result of the study, it has been determined that professional accountants mainly engage in CPD activities in "self-learning, reading or research." It has been determined that there are some deficiencies in the training activities carried out by the professional chamber. Still, it contributes to the professional development of the professional members, improves their self-confidence, and increases their professional prestige. Members of the profession demand various training from the professional chamber, and they mostly request training on legislation and legislative changes and e-accounting practices. The profession members have stated that the professional chamber should carry out educational activities to encourage the development of the profession and the member of the profession and development of the members of the profession.
Accounting Profession Continuing Professional Development International Accounting Education Standards
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2021 |
Submission Date | September 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.