Ülkemizde son yıllarda STEM eğitimi üzerine
çalışmalara ağırlık verilmiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın Şubat 2018’de
yayınladığı yeni eğitim programı temelinde de mühendislik uygulamaları adı altında
STEM yaklaşımının uygulamaya geçirileceği görülmektedir. Bu doğrultuda
çalışmamızda, ilgili alan öğretmenlerinin STEM farkındalıklarının belirlenmesi
ve STEM ‘e yönelik öğretmen görüşlerinin alınması amacıyla yarı yapılandırılmış
görüşme yöntemi kullanılarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi
ile analiz edilmiş, kod ve temalar oluşturularak bulgular yorumlanmıştır.
Analiz sonucunda Fen öğretmenlerinin diğer branşlara oranla STEM modelini daha
iyi tanıdıkları ve daha çok kullandıkları tespit edilmiştir. Fen ve matematik
öğretmenleri kendi branşlarını STEM modelinin vazgeçilemez temel taşlarından
biri olduğunu düşünmektedirler. Buna karşın öğretmenler modeli uygulamaktan
çekinmektedirler. Bu çekincenin temelinde öğretmen yeterlilikleri, malzeme ve
iş birliği eksikliği gibi nedenler olduğu belirlenmiştir.
In our country, studies have been focused on STEM education
in recent years. On the basis of the new education program published by the
Ministry of National Education in February 2018, it is seen that the STEM
approach will be put into practice under the name of engineering applications.
In this line of work, data was collected using semi-structured interview method
in order to determine STEM awareness of teachers in relevant area and to take
teacher views towards STEM. The collected data was analyzed by content
analysis, codes and themes were created and findings were evaluated. As a
result of the analysis, it has been found out that Science teachers know and
use more STEM model than other branches. Science and Mathematics teachers think
their branches are one of the indispensable corner stones of the STEM model. On
the other hand teachers avoid to use this model.it is determined that there are
reasons such as teacher competencies, material needs and lack of cooperation,
etc.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |