Bu makale, Semih Kaplanoğlu’nun yönettiği Yusuf Üçlemesi’nde –Yumurta (2007), Süt (2008), Bal (2010) – yer alan, ana karakterler başta olmak üzere, kadın karakterlerin temsillerini, ataerkil sistemin kullandığı ve devamını sağladığı kalıpyargılar açısından gösterim sırasının tersini izleyerek incelemeyi amaçlar. Aynı zamanda makale, gösterim sırasını izleyerek, erkek karakterin hikâyesini annelik üzerinden çözümler ve bu çözümlemenin sonucunda da aynı ana karakterlerin önemli ve farklı anlamları olduğunu öne sürer.
This article examines the portrayal of women, particularly the main female characters, in Yusuf’s Trilogy: Egg (2007), Milk (2008), and Honey (2010), directed by Semih Kaplanoğlu, considering the three films in reverse order of their showing. It identifies stereotypes and acknowledges that continuity is ensured by patriarchy. Then, following the order in which they were shown, the article analyses the male protagonist’s story, focusing on the prominence of motherhood. It also advances the idea that the same main characters in successive films are suggestive of significantly different meanings.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Features |
Authors | |
Publication Date | May 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 1 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.