Bu araştırmanın amacı; temel eğitim öğretmen
adaylarının kendi kendine öğrenme ve sorgulama beceri düzeylerinin bazı
değişkenler açısından incelenmesi ve öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenme
becerileri ile sorgulama becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma nicel araştırma modellerinden genel tarama
modeli ve ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 öğretim yılında Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesi Temel Eğitim Bölümünde öğrenim gören 748 öğretmen
adayı oluşturmaktadır.
Veri toplama araçları olarak; beşli likert tipi “Kendi Kendine Öğrenme Becerileri Ölçeği” ve
“Sorgulama Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenme ve
sorgulama becerilerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca,
öğretmen adaylarının akademik başarı düzeyi, mezun oldukları lise türü, lise
mezuniyet derecesi ve okuma alışkanlıklarına göre kendi kendine öğrenme ve
sorgulama becerileri bakımından anlamlı bir farklılık gözlemlenmiştir. Öğretmen
adaylarının kendi kendine öğrenme ve sorgulama beceri düzeyleri arasında
pozitif ve orta düzeyde bir ilişki olduğu da elde edilen sonuçlar arasındadır.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | October 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |