Türkiye’ye son yıllarda yaşanan kitlesel göçün yoğunluğu, popülasyonu ve kalıcı ol-masının bir takım etkileri olmuştur. Birçok alanda etkileri olan göç olgusunun hem ev sahibi toplumun hem de göç eden kesimdeki yansımalarının araştırılması önemlidir. Göçmenler göç ettikleri toplumda her zaman kabul görmeyebilir. Bu bağlamda ele alınan çalışmada çocuğunun sınıfında göçmen bulunan ebeveynlerin göç ve göçmenler hakkın-daki tutumu araştırılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada katılımcılara amaçlı örneklem yoluyla ulaşılmıştır. 20 ebeveyn ile yarı yapılandırılmış görüşme formu etrafında görüşülmüştür. Elde edilen verilerin analiz süreci için MAXQDA 2023 nitel veri analiz programı kullanılmıştır. Sahada ötekinin karşılığı göçmen, göçmenin karşılığı da Suriyelidir. Alan yazın incelendiğinde ötekileşmeye ilişkin bazı farklı perspek-tifler görülmektedir. Elde edilen bulgular bu minvalde tartışılmıştır. Çalışmada birlikte yaşamayı öğrenmenin, çatışmaları önlemeye yardımcı olacağından hareketle; çok kültürlülük eğitiminin ve/veya farklılıklara saygı eğitimin verilmesi önerilmektedir. Ilgili eğitimin, her mahallede bulunan toplum sağlığı merkezlerine sosyolog ya da sosyal hizmet uzmanı kadrosunun tahsis edilmesi yoluyla verilmesi toplumsal barışın inşasına olumlu katkıda bulunabileceği öngörülmektedir.
Çalışma araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde yürütülmüştür. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Müdürlüğüne araştırma etiğine uygunluk açısından başvurulmuş ve Hacettepe Üniversitesi Senatosu Etik Komisyonunun 25 Nisan 2023 tarihinde gerçekleştirdiği toplantıda 2782368 sayılı karar ile çalışma etik komisyon izni almıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Göç Sosyolojisi, Göç, Etnisite ve Çok Kültürlülük Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |