Research Article
BibTex RIS Cite

YERLİ VE YABANCI FASTFOOD ÜRÜNLERİNİN GENÇLERİN TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI: MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2016, Issue: 38, 1 - 24, 01.01.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde okuyan öğrencilerin yerli ve yabancı fastfood ürünlerinin tercih nedenlerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Ayrıca fastfood beslenme tarzının günlük yaşamdaki yeri hakkında bilgi almak, yerli ve yabancı fastfood ürünlerinin tercihi noktasında farklılaşan unsurları belirlemek çalışmanın amaçları arasında sayılabilir. Katılımcıların yerli ve yabancı fastfood ürünlerini tercih etme nedenleri arasında, yabancı fastfood işletmelerinin popülerlik, standart lezzet ve kaliteye sahip olması ve fiziksel mekan özellikleri etkenlerine göre anlamlı farklılıklar belirlenmiştir (p< 0,01; p<0,05). Yerli fastfood işletmelerinin fiyatının uygun olması, sunulan yiyeceklerin damak zevkine hitap etmesi etkenine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p< 0,01; p<0,05).

References

  • Aymankuy, Y., Sarıoğlan, M., (2007). Yiyecek-içecek felsefesi ve beslenme alışkanlığının geliştirilmesine yönelik bir model önerisi. Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu I. Ulusal Gastronomi Sempozyumu Antalya.
  • Beşirli, H., (2010). “Yemek Kültür ve Kimlik”. Milli Folklor ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 87, 158-169.
  • Burskey, C., TRuesdell, M., Hellow, A. & Shepherd, D., (2005). An Analysis oftheFastFoodIndustry”http://www.fastfood.com/?s=An+Analysis+of+theFast+Food+Industry). (Erişim Tarihi:15.04.2013)
  • Grefe, C., (1994). Hamburger Çağı. Çeviri: Ogün Duman İletişim Yayınları: İstanbul.
  • Kayışoğlu, S., İçöz, A., (2012). “Eğitim düzeyinin fastfood tüketim alışkanlığına etkisi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 9 (2), 16-19.
  • Koçak, N., (2004). Yiyecek içecek Hizmetleri Yönetimi. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Korkmaz, S., (2005). FastFood (Hızlı Yemek) Pazarında Rekabetçi Stratejilerin Etkinliği: Üniversite Gençliğinin Tercihlerinin Analizi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 22-39.
  • Merdol, T., K., (1998). Tarihten Günümüze Toplumlar ve Beslenme Alışkanlıkları, Kamil TOYGAR (Ed.). Türk Kültürü Üzerine Araştırmalar (s. 135-143), Ankara: Türk Halk Kültürünü Araştırma ve Tanıtma Vakfı Yayınları, No: 22.
  • Özleyen, G., (2005). Fast food işletmelerde tüketici davranışı analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Tayfun, A., ve Tokmak, C., (2007). “Tüketicilerin Türk Usulü Fastfood İşletmelerini Tercih Etme Sebepleri Üzerine Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 169-183.
  • Tuncel, M., (2000). “Fast-Food Sisteminin Türk Mutfağına Uyarlanması ve Bir Uygulama” Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yardımcı, H., Özdoğan, Y., Özçelik, A.Ö. ve Sürücüoğlu, M.S. (2012). “Fastfood Consumption Habits of University Students: The Sample of Ankara”. Pakistan journal of Nutrition, 11 (3), 265-269.
  • Zhong, C.B., DeVoe, S.E. (2010). “You Are How You Eat: Fast-Food and Impatience”. Psychological Science, 21 (5), 119-234.
Year 2016, Issue: 38, 1 - 24, 01.01.2017

Abstract

References

  • Aymankuy, Y., Sarıoğlan, M., (2007). Yiyecek-içecek felsefesi ve beslenme alışkanlığının geliştirilmesine yönelik bir model önerisi. Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu I. Ulusal Gastronomi Sempozyumu Antalya.
  • Beşirli, H., (2010). “Yemek Kültür ve Kimlik”. Milli Folklor ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 87, 158-169.
  • Burskey, C., TRuesdell, M., Hellow, A. & Shepherd, D., (2005). An Analysis oftheFastFoodIndustry”http://www.fastfood.com/?s=An+Analysis+of+theFast+Food+Industry). (Erişim Tarihi:15.04.2013)
  • Grefe, C., (1994). Hamburger Çağı. Çeviri: Ogün Duman İletişim Yayınları: İstanbul.
  • Kayışoğlu, S., İçöz, A., (2012). “Eğitim düzeyinin fastfood tüketim alışkanlığına etkisi”. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 9 (2), 16-19.
  • Koçak, N., (2004). Yiyecek içecek Hizmetleri Yönetimi. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Korkmaz, S., (2005). FastFood (Hızlı Yemek) Pazarında Rekabetçi Stratejilerin Etkinliği: Üniversite Gençliğinin Tercihlerinin Analizi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 22-39.
  • Merdol, T., K., (1998). Tarihten Günümüze Toplumlar ve Beslenme Alışkanlıkları, Kamil TOYGAR (Ed.). Türk Kültürü Üzerine Araştırmalar (s. 135-143), Ankara: Türk Halk Kültürünü Araştırma ve Tanıtma Vakfı Yayınları, No: 22.
  • Özleyen, G., (2005). Fast food işletmelerde tüketici davranışı analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Tayfun, A., ve Tokmak, C., (2007). “Tüketicilerin Türk Usulü Fastfood İşletmelerini Tercih Etme Sebepleri Üzerine Bir Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 169-183.
  • Tuncel, M., (2000). “Fast-Food Sisteminin Türk Mutfağına Uyarlanması ve Bir Uygulama” Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yardımcı, H., Özdoğan, Y., Özçelik, A.Ö. ve Sürücüoğlu, M.S. (2012). “Fastfood Consumption Habits of University Students: The Sample of Ankara”. Pakistan journal of Nutrition, 11 (3), 265-269.
  • Zhong, C.B., DeVoe, S.E. (2010). “You Are How You Eat: Fast-Food and Impatience”. Psychological Science, 21 (5), 119-234.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section 2016
Authors

Adnan Acar This is me

Publication Date January 1, 2017
Submission Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 38

Cite

APA Acar, A. (2017). YERLİ VE YABANCI FASTFOOD ÜRÜNLERİNİN GENÇLERİN TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ALAN ÇALIŞMASI: MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17(38), 1-24.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.