Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Satisfaction Levels of Tourists Towards Their Cultural Tourism Experiences in Sivas Province

Yıl 2024, , 508 - 534, 20.12.2024
https://doi.org/10.24010/soid.1482539

Öz

The concept of tourism has changed in recent years, causing people to desire different types of tourism other than sea, sun and sand. Cultural tourism has come to the fore as a result of curiosity about the traces of past civilizations and the desire to obtain on-site information about the cultural characteristics of these societies. Sivas, which has hosted great civilizations for many years, has taken its place among cultural travel routes with its important historical structures and identity patterns of different civilizations. The purpose of this research is to statistically explain the quality of service and satisfaction levels of tourists coming to Sivas, their perception of the trip, and to examine it in terms of demographic variables. A survey was applied to 285 people, including local and foreign tourists, and nonparametric tests were used to analyze the data. As a result of the research, it was determined that tourists were generally satisfied in terms of environmental service quality, perceived value, customer satisfaction and sense of evaluation during their trips, but were not satisfied in the cultural tourism value dimension. In addition, it was concluded that there is a significant difference in tourists' thoughts about the trip according to marital status, age and monthly income variables, but there is no significant difference according to gender, profession and educational status variables.

Etik Beyan

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulundan 22.02.2024 tarih ve 401169 sayı ile etik onay alınmıştır.

Kaynakça

  • Aksu, M. (2004), Turistlerin ve Destinasyonlarda Sunulan Kültürel Miras Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Troya Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Alaeddinoğlu, F. ve Yıldız, M. Z. (2011), Türkiye'de Kültür Turizmi ve Algılanışı, 1. Baskı, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu.
  • Arslan, R. ve Demir, G. (2022), G-Power ve Mınıtab Uygulamalı Örnekleme Yöntemleri, 1. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Avcıkurt, C. (2009), Turizm Sosyolojisi Turist-Yerel Halk Etkileşimi, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Aydın, B. ve Arslan, E. (2024), “Kültür Turizminde Yaşanan Gelişmeler ve Gelecek Vizyonu”, Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 7(2) – 2024.
  • Baykan, E. (2007), “Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss. 30-49.
  • Bostancıeri, B. (2019), Gaziantep’te Kültür Turizmi: Yerli Turistlerin Algılarının Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Cano, L. M. ve Mysyk, A. (2004), “Cultural Tourism, the State, and Day of the Dead”, Annals of Tourism Research, 31, 4, ss. 879-898.
  • Csapo, J. (2012), “The Role and Importance of Cultural Tourism in Modern Tourism Industry”, İçinde Kasımoğlu, M. ve Aydın, H. (Editörler), Strategies for Tourism Industry – Micro and Macro Perspectives, ss. 201-232, Unıted Kıngdom: Intech Open.
  • Çokal, Z. (2015), Bir Kültür Elçisi Olarak Profesyonel Turist Rehberinin Turistlere Aktarılan Kültürel Değerlere Katkısına Yönelik Turist Algılamaları: Kapadokya Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Dede, Y. ve Yaman, S. (2008), “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), Cilt 2, Sayı 1, ss. 19-37.
  • Devellis, R. F. (2021), Ölçek Geliştirme: Kuram ve Uygulamalar (Çev: Tarık Totan), 3. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Diker, O. (2016), “Kültürel Miras ile Kültürel Miras Turizmi Kavramları Üzerine Kavramsal Bir Çalışma”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 30, Eylül 2016, ss. 365-374.
  • Ersoy, M. ve Tuğal, F. N. (2018), “Türkiye’yi Ziyaret Eden Rus Turistlerin Destinasyon İmaj Algılamaları ve Hatırlanabilir Turizm Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma”, Artıbilim: Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 64-78.
  • Goodwin, L. D. (1999), “The Role of Factor Analysis in the Estimation of Construct Validity”, Measurement in Physical Education and Exercise Science, 3(2), ss. 85-100.
  • Gülcan, B. (2010), “Türkiye’de Kültür Turizminin Ürün Yapısı ve Somut Kültür Varlıklarına Dayalı Ürün Farklılaştırma İhtiyacı”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(1), ss. 99–118.
  • Hacıoğlu, N. ve Avcıkurt, C. (2008), Turistik Ürün Çeşitlendirmesi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Howard, P. ve Pinder, D. (2003), “Cultural Heritage and Sustainability in the Coastal Zone: Experiences in South West England”, Journal of Cultural Heritage, Formerly, University of Plymouth, vol. 4, ss. 57–68.
  • Hughes, H. ve Allen, D. (2005), “Cultural Tourism in Central and Eastern Europe: The Views of Induced Image Formation Agents”, Tourism Management, 26, ss. 173-83.
  • Huh, J. (2002), Tourist Satisfaction With Cultural/Heritage Sites: The Virginia Historic Triangle, Degree of Master, the Faculty of the Virginia Polytechnic Institute and State University, Virginia.
  • Jovicic, D. (2016), “Cultural Tourism in the Context of Relations Between Mass and Alternative Tourism”, Current Issues in Tourism, 19(6), 605-612.
  • Kanagasapapathy, G. D. (2017), Understandıng the Flow Experıences of Herıtage Tourısts, Doctor of Philosophy, Bournemouth Unıversıty, İngiltere.
  • Kiper, T. (2006), Safranbolu Yörük Köyü Peyzaj Potansiyelinin Kırsal Turizm Açısından Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kodaş, D. ve Eröz, S. (2012), “Kırsal Turizm ile Kültürel Turizmin Bütünleşmesi”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (22), ss. 169-174.
  • Kousis, M. (2000), “Tourism and the Environment: Asocial Movements Perspective”, Annals of Tourism Research, 27 (2), ss. 486-489.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007), “Türkiye Turizm Stratejisi 2023”, https://www.ktb.gov.tr/eklenti/906,ttstratejisi2023pdf.pdf?0 (01.04.2024).
  • Lundberg, D. (1971). “Why Tourists Travel?” The Cornerl Hotel and Restaurant Administration Quarterly, V, II, ss. 75-81
  • Macdonald, R. ve Jollıffe, L. (2003), “Cultural Rural Tourism”, Annals of Tourism Research, 30, (2), ss. 307-322.
  • McGettian, F. ve Burns, K. (2001), “Clonmacnoise: A Monastic Site, Burial Ground and Tourist Attraction”, Cultural Attractions and European Tourism, 135-159. https://doi.org/10.1079/9780851994406.0135
  • Mckercher, B. ve Cros, H. (2002), Cultural Tourism, The Partnership Between Tourism And Cultural Heritage Management, New York: The Hawort Pres.
  • Metin, D., Kalay, F. ve Arslan Kalay, H. (2022), “Ziyaretçi Deneyiminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Van (Urartu) Müzesi’nde Bir Araştırma”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2): 378- 396.
  • Netemeyer, R, G., Bearden, W. O. ve Sharma, S. (2003), Scaling Procedures: İssues And Applications, California: Sage Publications.
  • Olalı, H. (1990), Turizm Politikası ve Planlaması, İstanbul: İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Özdemir, N. ve Öger, A. (2019), Kültürel Miras Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Polat, F. ve Başar, F. (2023), “Kültür Turizmi Algısına İlişkin Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği”, EKEV Akademi Dergisi, (93), ss. 183-197. https://doi.org/10.17753/sosekev.1140783
  • Prentice, R. (2001), “Experiential Cultural Tourism: Museums and the Marketing of the New Romanticism of Evoked Authenticity”, Museum Management And Curatorship, 19(1), ss. 5-26. https://doi.org/10.1080/09647770100201901
  • Richards, G. (1996), “Production and Consumption of European Cultural Tourism”, Annals of Tourism Research, vol. 23, no. 2, ss. 261-283.
  • Richards, G. (2001a), “El Desarrollo Del Turismocultural En Europa”, Estudiosturísticos, 150, ss. 3-14.
  • Richards, G. W. (2001b), Cultural Tourists or A Culture of Tourism? Developments in the European Cultural Tourism Market, In J. Butcher (Ed.), Innovations in Cultural Tourism (pp. 1-9). ATLAS.
  • Richards, G. (2001c), Cultural Attractions and European Tourism, New York: Cabı Publishing.
  • Richards, G. (2018), “Cultural Tourism: A Review of Recent Research and Trends”, Journal of Hospitality and Tourism Management, vol 36, ss. 12-21.
  • Saarinen, J., Moswete, N. Ve Monare, M. (2014), “Culturaltourism: New Opportunities Heritage Sites”, Tourism Management, 16(5), ss. 361-365.
  • Saçılık, M. ve Toptaş, A. (2017), “Kültür Turizmi ve Etkileri Konusunda Turizm Öğrencilerinin Algılarının Belirlenmesi”, Turizm Akademik Dergisi, 4 (2), ss. 107-119.
  • Salleh, M., Omar, K., Yaakop, A. Y. ve Mahmmod, A. R. (2013), “Tourist Satisfaction in Malaysia, International Journal of Business and Social Science, 4(5), 221-226.
  • Shankar, S. R. (2019), “The İmpact of Tourists' Sociodemographic Characteristics on Perceived Destination İmage”, IUP Journal of Brand Management, 16(2), 26-44.
  • Silberberg, T. (1995), “Cultural Tourism and Business Opportunities for Museums and Heritage Sites”, Tourism Management, 16(5), ss. 361-365.
  • Sivas Valiliği, (2024a). http://www.sivas.gov.tr/sehrimiz, (10.09.2024).
  • Sivas Valiliği, (2024b). http://www.sivas.gov.tr/sivasi-4-ayda-218-bin-580-turist-ziyaretetti#:~:text=Turizm%20sekt%C3%B6r%C3%BCnde%20ki%20bu%20y%C3%BCkseli%C5%9F,d%C3%B6neminde%20218%20bin%20580'e, (12.09.2024).
  • Şahin, D. ve Baştürk, Y. A. (2019), “Sürdürülebilir Kültür Turizmi: Sivas İli Örneği”. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, (4), 71-89.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2007), Using Multivariate Statistics, Boston MA: Allyn & Bacon (Hale, I. (2015). Ergenler İçin Oyun Bağımlılığı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması, Elementary Education Online, 2015, c. 14, s. 2, ss. 874-884).
  • Tavşancıl, E. (2010), Tutulumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, 4. Baskı, Ankara: Nobel Basım Yayın.
  • Timothy, D. J. ve Boyd, S. W. (2003), Heritage Tourism, London: Prentice Hall. TURSAB (2023), “Türkiye Turizm İstatistikleri”, https://www.tursab.org.tr/turkiye-turizm-istatistikleri (16.09.2024).
  • TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu), (2024a), “Turizm istatistikleri”, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Turizm-Istatistikleri-IV.-Ceyrek:-Ekim---Aralik,-2023-53661. (16.09.2024).
  • TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu), (2024b), “Turizm istatistikleri”, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Turizm-Istatistikleri-III.-Ceyrek:-Temmuz---Eylul,-2023-49604. (16.09.2024).
  • Uca, Ö. S. (2010), Şehir Turizmi ve Kültür: Yabancı Turistlerin Kültürel Bir Destinasyon Olarak İstanbul’u Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • UNWTO (2022), “Outcomes from the UNWTO Affiliate Members World Expert Meeting on Cultural Tourism”, https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284424740. (16.09.2024).
  • Uygur, M. ve Baykan, E. (2007), “Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss. 30-49.
  • Üsküdar, Ş. (2012), Eskişehir’in Kültür Turizmi Potansiyeli ve Yerli Turistlerin Buna İlişkin Algıları Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Üsküdar, Ş., Çakır, M., ve Temizkan, S. P. (2014), “Yerli Turistlerin Eskişehir’in Kültür Turizmine İlişkin Algıları”. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 2(2), 67-76.
  • Üstüner, M. (2019), Kültür Turizmi Deneyimlerinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi: Diyarbakır Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Wang, S., Fu, Y. Y., Cecıl, A. ve Avgoustis, S. H. (2006), “Residents’ Perceptionsof Cultural Tourism and Quality of Life- A Longitudinal Approach”, Tourism Today, Fall, ss. 47-61.
  • Xu, J. ve Chan, A. (2010), “Service Experience and Package Tours, Asia Pacific”, Journal of Tourism Research, 15(2), ss. 177-194. https://doi.org/10.1080/10941661003629987
  • Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü (2007), “Dünya'da ve Türkiye'de Turizm 2007”, https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/804,sonturizmraporudoc.DOC?0 (16.09.2024).
  • Yıldız, M. Z. ve Alaeddinoğlu, F. (2011). Türkiye'de Kültür Turizmi ve Algılanışı. 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS). Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları, 12/1.

Turistlerin Sivas İlinde Yaşadıkları Kültür Turizmi Deneyimlerine Yönelik Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2024, , 508 - 534, 20.12.2024
https://doi.org/10.24010/soid.1482539

Öz

Turizm anlayışı son yıllarda değişerek kişilerin deniz, güneş ve kumun dışında farklı turizm çeşitlerini arzulamasına neden olmuştur. Geçmişte yaşayan medeniyetlere ait izlerin merak edilmesi ve bu toplumların kültürel özellikleri hakkında yerinde bilgi edinme isteği sonucunda kültür turizmi ön plana çıkmıştır. Uzun yıllar büyük medeniyetlere ev sahipliği yapan Sivas, önemli tarihi yapıları ve farklı medeniyetlere ait kimliksel desenleri ile kültürel amaçlı seyahat rotaları arasında yerini almıştır. Bu araştırmanın amacı, Sivas’a gelen turistlerin aldıkları hizmetin kalitesini ve memnuniyet düzeylerini, gezinin kendilerinde oluşturduğu algıyı istatiksel olarak açıklamak ve demografik değişkenler açısından incelemektir. Yerli ve yabancı turistlerden oluşan 285 kişiye anket uygulanmış, verilerin analizi için Non-Parametrik testlerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, turistlerin gezilerinde çevresel hizmet kalitesi, algılanan değer, müşteri memnuniyeti ve değerleme duygusu boyutlarında genel anlamda memnun kaldıkları, kültür turizmi değeri boyutunda ise memnun kalmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca turistlerin geziye yönelik düşüncelerinde medeni durum, yaş ve aylık gelir değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığın olduğu, cinsiyet, meslek ve eğitim durumu değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aksu, M. (2004), Turistlerin ve Destinasyonlarda Sunulan Kültürel Miras Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Troya Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Alaeddinoğlu, F. ve Yıldız, M. Z. (2011), Türkiye'de Kültür Turizmi ve Algılanışı, 1. Baskı, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu.
  • Arslan, R. ve Demir, G. (2022), G-Power ve Mınıtab Uygulamalı Örnekleme Yöntemleri, 1. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Avcıkurt, C. (2009), Turizm Sosyolojisi Turist-Yerel Halk Etkileşimi, 3. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Aydın, B. ve Arslan, E. (2024), “Kültür Turizminde Yaşanan Gelişmeler ve Gelecek Vizyonu”, Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 7(2) – 2024.
  • Baykan, E. (2007), “Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss. 30-49.
  • Bostancıeri, B. (2019), Gaziantep’te Kültür Turizmi: Yerli Turistlerin Algılarının Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Cano, L. M. ve Mysyk, A. (2004), “Cultural Tourism, the State, and Day of the Dead”, Annals of Tourism Research, 31, 4, ss. 879-898.
  • Csapo, J. (2012), “The Role and Importance of Cultural Tourism in Modern Tourism Industry”, İçinde Kasımoğlu, M. ve Aydın, H. (Editörler), Strategies for Tourism Industry – Micro and Macro Perspectives, ss. 201-232, Unıted Kıngdom: Intech Open.
  • Çokal, Z. (2015), Bir Kültür Elçisi Olarak Profesyonel Turist Rehberinin Turistlere Aktarılan Kültürel Değerlere Katkısına Yönelik Turist Algılamaları: Kapadokya Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Dede, Y. ve Yaman, S. (2008), “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), Cilt 2, Sayı 1, ss. 19-37.
  • Devellis, R. F. (2021), Ölçek Geliştirme: Kuram ve Uygulamalar (Çev: Tarık Totan), 3. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Diker, O. (2016), “Kültürel Miras ile Kültürel Miras Turizmi Kavramları Üzerine Kavramsal Bir Çalışma”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 30, Eylül 2016, ss. 365-374.
  • Ersoy, M. ve Tuğal, F. N. (2018), “Türkiye’yi Ziyaret Eden Rus Turistlerin Destinasyon İmaj Algılamaları ve Hatırlanabilir Turizm Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma”, Artıbilim: Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 64-78.
  • Goodwin, L. D. (1999), “The Role of Factor Analysis in the Estimation of Construct Validity”, Measurement in Physical Education and Exercise Science, 3(2), ss. 85-100.
  • Gülcan, B. (2010), “Türkiye’de Kültür Turizminin Ürün Yapısı ve Somut Kültür Varlıklarına Dayalı Ürün Farklılaştırma İhtiyacı”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(1), ss. 99–118.
  • Hacıoğlu, N. ve Avcıkurt, C. (2008), Turistik Ürün Çeşitlendirmesi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Howard, P. ve Pinder, D. (2003), “Cultural Heritage and Sustainability in the Coastal Zone: Experiences in South West England”, Journal of Cultural Heritage, Formerly, University of Plymouth, vol. 4, ss. 57–68.
  • Hughes, H. ve Allen, D. (2005), “Cultural Tourism in Central and Eastern Europe: The Views of Induced Image Formation Agents”, Tourism Management, 26, ss. 173-83.
  • Huh, J. (2002), Tourist Satisfaction With Cultural/Heritage Sites: The Virginia Historic Triangle, Degree of Master, the Faculty of the Virginia Polytechnic Institute and State University, Virginia.
  • Jovicic, D. (2016), “Cultural Tourism in the Context of Relations Between Mass and Alternative Tourism”, Current Issues in Tourism, 19(6), 605-612.
  • Kanagasapapathy, G. D. (2017), Understandıng the Flow Experıences of Herıtage Tourısts, Doctor of Philosophy, Bournemouth Unıversıty, İngiltere.
  • Kiper, T. (2006), Safranbolu Yörük Köyü Peyzaj Potansiyelinin Kırsal Turizm Açısından Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kodaş, D. ve Eröz, S. (2012), “Kırsal Turizm ile Kültürel Turizmin Bütünleşmesi”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14 (22), ss. 169-174.
  • Kousis, M. (2000), “Tourism and the Environment: Asocial Movements Perspective”, Annals of Tourism Research, 27 (2), ss. 486-489.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007), “Türkiye Turizm Stratejisi 2023”, https://www.ktb.gov.tr/eklenti/906,ttstratejisi2023pdf.pdf?0 (01.04.2024).
  • Lundberg, D. (1971). “Why Tourists Travel?” The Cornerl Hotel and Restaurant Administration Quarterly, V, II, ss. 75-81
  • Macdonald, R. ve Jollıffe, L. (2003), “Cultural Rural Tourism”, Annals of Tourism Research, 30, (2), ss. 307-322.
  • McGettian, F. ve Burns, K. (2001), “Clonmacnoise: A Monastic Site, Burial Ground and Tourist Attraction”, Cultural Attractions and European Tourism, 135-159. https://doi.org/10.1079/9780851994406.0135
  • Mckercher, B. ve Cros, H. (2002), Cultural Tourism, The Partnership Between Tourism And Cultural Heritage Management, New York: The Hawort Pres.
  • Metin, D., Kalay, F. ve Arslan Kalay, H. (2022), “Ziyaretçi Deneyiminin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Van (Urartu) Müzesi’nde Bir Araştırma”, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2): 378- 396.
  • Netemeyer, R, G., Bearden, W. O. ve Sharma, S. (2003), Scaling Procedures: İssues And Applications, California: Sage Publications.
  • Olalı, H. (1990), Turizm Politikası ve Planlaması, İstanbul: İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Özdemir, N. ve Öger, A. (2019), Kültürel Miras Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Polat, F. ve Başar, F. (2023), “Kültür Turizmi Algısına İlişkin Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği”, EKEV Akademi Dergisi, (93), ss. 183-197. https://doi.org/10.17753/sosekev.1140783
  • Prentice, R. (2001), “Experiential Cultural Tourism: Museums and the Marketing of the New Romanticism of Evoked Authenticity”, Museum Management And Curatorship, 19(1), ss. 5-26. https://doi.org/10.1080/09647770100201901
  • Richards, G. (1996), “Production and Consumption of European Cultural Tourism”, Annals of Tourism Research, vol. 23, no. 2, ss. 261-283.
  • Richards, G. (2001a), “El Desarrollo Del Turismocultural En Europa”, Estudiosturísticos, 150, ss. 3-14.
  • Richards, G. W. (2001b), Cultural Tourists or A Culture of Tourism? Developments in the European Cultural Tourism Market, In J. Butcher (Ed.), Innovations in Cultural Tourism (pp. 1-9). ATLAS.
  • Richards, G. (2001c), Cultural Attractions and European Tourism, New York: Cabı Publishing.
  • Richards, G. (2018), “Cultural Tourism: A Review of Recent Research and Trends”, Journal of Hospitality and Tourism Management, vol 36, ss. 12-21.
  • Saarinen, J., Moswete, N. Ve Monare, M. (2014), “Culturaltourism: New Opportunities Heritage Sites”, Tourism Management, 16(5), ss. 361-365.
  • Saçılık, M. ve Toptaş, A. (2017), “Kültür Turizmi ve Etkileri Konusunda Turizm Öğrencilerinin Algılarının Belirlenmesi”, Turizm Akademik Dergisi, 4 (2), ss. 107-119.
  • Salleh, M., Omar, K., Yaakop, A. Y. ve Mahmmod, A. R. (2013), “Tourist Satisfaction in Malaysia, International Journal of Business and Social Science, 4(5), 221-226.
  • Shankar, S. R. (2019), “The İmpact of Tourists' Sociodemographic Characteristics on Perceived Destination İmage”, IUP Journal of Brand Management, 16(2), 26-44.
  • Silberberg, T. (1995), “Cultural Tourism and Business Opportunities for Museums and Heritage Sites”, Tourism Management, 16(5), ss. 361-365.
  • Sivas Valiliği, (2024a). http://www.sivas.gov.tr/sehrimiz, (10.09.2024).
  • Sivas Valiliği, (2024b). http://www.sivas.gov.tr/sivasi-4-ayda-218-bin-580-turist-ziyaretetti#:~:text=Turizm%20sekt%C3%B6r%C3%BCnde%20ki%20bu%20y%C3%BCkseli%C5%9F,d%C3%B6neminde%20218%20bin%20580'e, (12.09.2024).
  • Şahin, D. ve Baştürk, Y. A. (2019), “Sürdürülebilir Kültür Turizmi: Sivas İli Örneği”. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, (4), 71-89.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2007), Using Multivariate Statistics, Boston MA: Allyn & Bacon (Hale, I. (2015). Ergenler İçin Oyun Bağımlılığı Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması, Elementary Education Online, 2015, c. 14, s. 2, ss. 874-884).
  • Tavşancıl, E. (2010), Tutulumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, 4. Baskı, Ankara: Nobel Basım Yayın.
  • Timothy, D. J. ve Boyd, S. W. (2003), Heritage Tourism, London: Prentice Hall. TURSAB (2023), “Türkiye Turizm İstatistikleri”, https://www.tursab.org.tr/turkiye-turizm-istatistikleri (16.09.2024).
  • TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu), (2024a), “Turizm istatistikleri”, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Turizm-Istatistikleri-IV.-Ceyrek:-Ekim---Aralik,-2023-53661. (16.09.2024).
  • TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu), (2024b), “Turizm istatistikleri”, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Turizm-Istatistikleri-III.-Ceyrek:-Temmuz---Eylul,-2023-49604. (16.09.2024).
  • Uca, Ö. S. (2010), Şehir Turizmi ve Kültür: Yabancı Turistlerin Kültürel Bir Destinasyon Olarak İstanbul’u Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • UNWTO (2022), “Outcomes from the UNWTO Affiliate Members World Expert Meeting on Cultural Tourism”, https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284424740. (16.09.2024).
  • Uygur, M. ve Baykan, E. (2007), “Kültür Turizmi ve Turizmin Kültürel Varlıklar Üzerindeki Etkileri”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss. 30-49.
  • Üsküdar, Ş. (2012), Eskişehir’in Kültür Turizmi Potansiyeli ve Yerli Turistlerin Buna İlişkin Algıları Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Üsküdar, Ş., Çakır, M., ve Temizkan, S. P. (2014), “Yerli Turistlerin Eskişehir’in Kültür Turizmine İlişkin Algıları”. Journal of Tourism & Gastronomy Studies, 2(2), 67-76.
  • Üstüner, M. (2019), Kültür Turizmi Deneyimlerinin Müşteri Memnuniyetine Etkisi: Diyarbakır Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Wang, S., Fu, Y. Y., Cecıl, A. ve Avgoustis, S. H. (2006), “Residents’ Perceptionsof Cultural Tourism and Quality of Life- A Longitudinal Approach”, Tourism Today, Fall, ss. 47-61.
  • Xu, J. ve Chan, A. (2010), “Service Experience and Package Tours, Asia Pacific”, Journal of Tourism Research, 15(2), ss. 177-194. https://doi.org/10.1080/10941661003629987
  • Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü (2007), “Dünya'da ve Türkiye'de Turizm 2007”, https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/804,sonturizmraporudoc.DOC?0 (16.09.2024).
  • Yıldız, M. Z. ve Alaeddinoğlu, F. (2011). Türkiye'de Kültür Turizmi ve Algılanışı. 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS). Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları, 12/1.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Politika ve Yönetim (Diğer), Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yılmaz Günel 0000-0003-4776-1344

Erken Görünüm Tarihi 10 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 11 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 19 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Günel, Y. (2024). Turistlerin Sivas İlinde Yaşadıkları Kültür Turizmi Deneyimlerine Yönelik Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 21(3), 508-534. https://doi.org/10.24010/soid.1482539

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.