The concept of tourism has changed in recent years, causing people to desire different types of tourism other than sea, sun and sand. Cultural tourism has come to the fore as a result of curiosity about the traces of past civilizations and the desire to obtain on-site information about the cultural characteristics of these societies. Sivas, which has hosted great civilizations for many years, has taken its place among cultural travel routes with its important historical structures and identity patterns of different civilizations. The purpose of this research is to statistically explain the quality of service and satisfaction levels of tourists coming to Sivas, their perception of the trip, and to examine it in terms of demographic variables. A survey was applied to 285 people, including local and foreign tourists, and nonparametric tests were used to analyze the data. As a result of the research, it was determined that tourists were generally satisfied in terms of environmental service quality, perceived value, customer satisfaction and sense of evaluation during their trips, but were not satisfied in the cultural tourism value dimension. In addition, it was concluded that there is a significant difference in tourists' thoughts about the trip according to marital status, age and monthly income variables, but there is no significant difference according to gender, profession and educational status variables.
Cultural Tourism Cultural Tourism Experience Customer Satisfaction Nonparametric Tests
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulundan 22.02.2024 tarih ve 401169 sayı ile etik onay alınmıştır.
Turizm anlayışı son yıllarda değişerek kişilerin deniz, güneş ve kumun dışında farklı turizm çeşitlerini arzulamasına neden olmuştur. Geçmişte yaşayan medeniyetlere ait izlerin merak edilmesi ve bu toplumların kültürel özellikleri hakkında yerinde bilgi edinme isteği sonucunda kültür turizmi ön plana çıkmıştır. Uzun yıllar büyük medeniyetlere ev sahipliği yapan Sivas, önemli tarihi yapıları ve farklı medeniyetlere ait kimliksel desenleri ile kültürel amaçlı seyahat rotaları arasında yerini almıştır. Bu araştırmanın amacı, Sivas’a gelen turistlerin aldıkları hizmetin kalitesini ve memnuniyet düzeylerini, gezinin kendilerinde oluşturduğu algıyı istatiksel olarak açıklamak ve demografik değişkenler açısından incelemektir. Yerli ve yabancı turistlerden oluşan 285 kişiye anket uygulanmış, verilerin analizi için Non-Parametrik testlerden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, turistlerin gezilerinde çevresel hizmet kalitesi, algılanan değer, müşteri memnuniyeti ve değerleme duygusu boyutlarında genel anlamda memnun kaldıkları, kültür turizmi değeri boyutunda ise memnun kalmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca turistlerin geziye yönelik düşüncelerinde medeni durum, yaş ve aylık gelir değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığın olduğu, cinsiyet, meslek ve eğitim durumu değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Kültür Turizmi Kültür Turizmi Deneyimi Müşteri Memnuniyeti Nonparametrik Testler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer), Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |