BibTex RIS Kaynak Göster

Destinasyon Markalaşmasında Yerel Simgelerin Logo ve Amblemlerde Kullanılması: Muğla Araştırması

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, - , 16.03.2016

Öz

Turizmde yoğun rekabet ortamında logo ve amblemler, destinasyonun kimliğini tanıtmada, benzersizliğini ve seçkinliğini vurgulamada önemli bir rol oynar. Çalışmanın amacı, marka kimliğini yansıtan yerel simgelerin Muğla destinasyonu logo ve amblemlerinde kullanılma sıklığını araştırmaktır. Bu amaçla, 17 Muğla destinasyonu yönetim örgütünün internet sitesindeki logoların yerel tarih, kültürel öz değerler, mitolojik öyküler ve doğal çevreden esinlenme sıklığı incelenmiştir. Araştırma bulgularında; kurum ve kuruluşların öz değerler konusunda bilinçli olduğu ancak logoların simgelerin anlaşılırlığı, şekil, renk ve kalite gibi teknik konularda eksik kaldıkları gözlenmiştir. Bu nedenle, destinasyon yönetim örgütlerinin logo tasarımlarında turizm uzmanları ve bölgeyi tanıyan teknik tasarımcılarla işbirliği yapmaları önerilmektedir. 

 

Anahtar Kelimeler: Destinasyon markalaşması, yerel simgeler, logo ve amblem, Muğla.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity. New York: The Free Press.
  • Akça, G. (2014). ‘Muğla Büyükşehir Belediyesi Logosunu Belirledi’, http://www.haberler.com/mugla-buyuksehir-belediyesi-logosunu-belirledi-6374428-haberi/ (13.08.2014).
  • Alaeddinoğlu, F. ve Can, A. S. (2010). ‘Destination Image from the Perspective of Travel Intermediaries’, Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 21 (2), ss.339-350.
  • Atam, A. A. (2014). ‘Kurumsal Kimlik Çalışmaları: Beko Örneği’, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, 4 (2), ss.16-39.
  • Caldwell, N. J. ve Freire, R. (2004). ‘The Differences Between Branding a Country, a Region and a City: Applying the Brand Box Model’, Journal of Brand Management, 12 (1), ss. 50-61.
  • Çakır, E. (2013). ‘Akademik Dünyanın Kentsel İmgelerinden Mitolojik Simgelerine Üniversite Logoları’, Milli Folklor Dergisi, 12 (97), ss. 53-69.
  • Çakmak, M. N. (2013). ‘Belediye Logoları Hakkında Bazı Düşünceler’, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 27 (1-2), ss. 1315-1326.
  • Çakmaklı, Ö. D. (2011). ‘Muğla’nın Heredot’u’, Muğla Kent Kültürü, 10 (7), ss. 2-3.
  • Demir, H. (2012). ‘Mersin’de Kentsel Kimlik Göstergeleri Olarak Kullanılan Logolara İlişkin Bir Değerlendirme’, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 22, ss. 115-122.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği, Yayınlanmış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Erhat, A. (1972). Mitoloji Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Gemci, R., Gülşen, G. ve Kabasakal, M. (2009). ‘Markalar ve Markalaşma Şartları’, Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 14 (1), ss. 105-114.
  • Goeldner, C. R., Ritchie, J. R., ve Mcintosh, R. (2000). Tourism; Principles, Practices, Philosophies. New York: John Wiley & Sons.
  • Gürün, O. (2011). Muğla Kent Kültürü içinde (Sunuş Yazısı), 10 (7), ss. 1.
  • Iliachencko, E. Y. (2005). ‘Exploring Culture, History and Nature as Tourist Destination Branding Constructs: The Case of a Peripheral Region in Sweden’, In The VIII Nordic-Scottish Conference on Rural and Regional Development in association with the 14th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality, 22-25 Sept.
  • İçli, G. E. ve Çopur, M. E. (2008). ‘Pazarlama İletişiminde Renklerin Rolü’, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), ss. 22-33.
  • Kahraman, M. E. (2011). ‘Marka oluşturma aşamasında amblemin yeri ve önemi’. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 20, ss. 107-116.
  • Kapferer, J. N. (1992). Stratejic Brand Management. New Jersey: The Free Press.
  • Kavaratzis, M. ve Ashworth, G. J. (2005). ‘City Branding: An Effective Assertion Of Identity Or A Transitory Marketing Trick?’, Tijdschrift Voor Economische En Sociale Geografie, 96 (5), ss. 506-514.
  • Kaypak, Ş. (2013). ‘Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler. Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14, (1), ss. 335-355.
  • Keller, K. L. (1998), ‘Understanding Brand Equity: Answers to Ten Common Branding Questions’, Exchange, (Winter), ss.15-19.
  • Keller, K. L. (2003). ‘Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity’, New Jersey: Prentice Hall.
  • Klein, N. (2002). No Logo, Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Knapp, E. D. (2003). ‘Marka Aklı (Çev. A. T. Akartma)’, İstanbul: Mediacat.
  • Koç, A. ve Küçükarslan, Ö. (2008). Türkiye’de Veteriner Hekimliği Ambleminin Tarihsel Gelişimi’, Veteriner Hekim Der. Dergisi, 79 (3), ss. 31-36.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi (2023).
  • Lee, S., Rodriguez, L., ve Sar, S. (2012). ‘The influence of Logo Design on Country Image And Willingness to Visit: A Study of Country Logos For Tourism’, Public Relations Review, 38, ss. 584– 591.
  • Milas (2014), ‘Ekonomisi’, www.milasbilgi.com/milas/ekonomisi (14.08.2014).
  • Muğla Şehir (2014), ‘Dalaman, 'Logo'sunu Arıyor’ www.muglasehir.com/haber/guncel/dalaman-logosunu-ariyor/8809.html (28.04.2015).
  • Öz, H. (2007). ‘Muğla’da Yeri Bilinmeyen 50 Ören Yeri Daha Var. Muğla Kent Tarihi, 5 (3), ss. 19-22.
  • Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özdemir, Ş. ve Karaca, Y. (2009), “Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 11 (2), ss.113-134.
  • Özsalmanlı, A. Y. ve Pank, Ç. (2012). ‘Muğla’da Büyükşehir Belediyesi Yapılanması Sürecine İlişkin Bir Değerlendirme’, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, ss. 1-26.
  • Öztürk, G. (2006). ‘Logonun Kurum Kimliği Üzerindeki Etkisi’. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (9), ss. 1-17.
  • Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States (Unpublished Doctoral Dissertation), Helsinki University, Helsinki, Finland.
  • Ries, A. ve Ries, L. (1998). Marka Yaratmanın 22 Kuralı. (Çev. Atakan Özdemir) Ankara: Mediacat Yayınları.
  • Schmitt, B. ve Simonson, A. (2000). Pazarlama Estetiği. (Çev. Z. Ayman), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sezgin, M. ve Ünüvar, Ş. (2011). Sürdürülebilirlik ve Şehir Pazarlaması Ekseninde Yavaş Şehir. Konya: Çizgi Yayınevi.
  • Sivri, M. ve Kuşca, S. (2013). ‘Halikarnas Balıkçısı’nın Eserlerinde Mitlerin İzleri ve Karşılaştırmalı Mitolojiye Katkısı’, Milli Folklor, 25 (97), ss. 39-52.
  • Şahin, Ş. ve Baloğlu, Ş. (2011). ‘Brand Personality and Destination Image of İstanbul’. Anatolia – An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 22 (1), ss. 69–88.
  • T.C. Güney Ege Kalkınma Ajansı (2009). Ortaca İlçe Raporu. [URL: http://geka.org.tr/yukleme/dosya/ORTACA.pdf] (14.10.2014).
  • Ural, Y. (2012). Anadolu Efsaneleri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Uztuğ, F. (1999). Siyasal Marka: Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı. Ankara: Mediacat Yayınları.
  • Varlı, B. (2011). Kent Markalaşması Sürecinde İletişim Temelli Faaliyetlerin Analizi: İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Yağbasan, M. ve Aşkın, N. (2006). ‘Renklerle İletişim ve Ulusal Tv Logolarının Göstergebilimsel (Dilbilimsel, Grafiksel, Renksel) Analizi’, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 4 (2), ss. 126-134.
  • Yavuz, M. C. (2007). Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: Adana Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yeşiltaş, M. (2013). Destinasyon Yönetimi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2761 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1719
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. ve Saymalı, M. (2013). ‘Göstergebilimsel Yöntem Işığında Otomotiv Firmalarının Amblemlerinin Çözümlenmesi’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (23), ss. 167-179.
  • www.milas.gov.tr (14.08.2014).
  • www.bodrum.bel.tr/be-su-alti-arkeoloji-muzesi.html (14.08.2014).
  • www.http://muglakentgazetesi.com/muglanin-simgesi-mugla-bacasi/ (10.7.2015)
  • www.muglakulturturizm.gov.trTR,73665/somut-olmayan-kulturel-miras.html.(10.7.2015)
  • http://www.mugla.bel.tr/images/121_Nolu_Karar.pdf (10.7.2015)
  • http://www.dergisanat.com/ /wordpress/dort-mevsim-cennet-koycegiz-tugrul-
  • akcakan201012.html (10.7.2015).
  • http://www.mu.edu.tr/genel-bilgiler/tr/universite-logosu-10 (14.08.2014).
  • http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/bisiklet-cumhuriyeti-ula (20.08.2014).
  • http://www.sehiralem.com/Mugla/Yatagan/Tarihi_Yerler/974/Yatagan-Demirkopru.html (20.08.2015).
  • http://www.datcadetay.com/datca-yel-degirmenleri.html (20.08.2015).
  • http://www.datcakoyurunleri.com.tr/zeytin.html (20.08.2015).
  • http://www.marmarisbalevi.com.tr/tr/yoresel-urunlerimiz (20.08.2015).
  • http://www.kavaklidere.gov.tr/default_B0.aspx?content=1046 (20.08.2015).
  • http://www.fethiyehaber.com/seydikemer-yeni-logosunu-buldu/ (20.08.2015).
Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, - , 16.03.2016

Öz

Kaynakça

  • Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity. New York: The Free Press.
  • Akça, G. (2014). ‘Muğla Büyükşehir Belediyesi Logosunu Belirledi’, http://www.haberler.com/mugla-buyuksehir-belediyesi-logosunu-belirledi-6374428-haberi/ (13.08.2014).
  • Alaeddinoğlu, F. ve Can, A. S. (2010). ‘Destination Image from the Perspective of Travel Intermediaries’, Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 21 (2), ss.339-350.
  • Atam, A. A. (2014). ‘Kurumsal Kimlik Çalışmaları: Beko Örneği’, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, 4 (2), ss.16-39.
  • Caldwell, N. J. ve Freire, R. (2004). ‘The Differences Between Branding a Country, a Region and a City: Applying the Brand Box Model’, Journal of Brand Management, 12 (1), ss. 50-61.
  • Çakır, E. (2013). ‘Akademik Dünyanın Kentsel İmgelerinden Mitolojik Simgelerine Üniversite Logoları’, Milli Folklor Dergisi, 12 (97), ss. 53-69.
  • Çakmak, M. N. (2013). ‘Belediye Logoları Hakkında Bazı Düşünceler’, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 27 (1-2), ss. 1315-1326.
  • Çakmaklı, Ö. D. (2011). ‘Muğla’nın Heredot’u’, Muğla Kent Kültürü, 10 (7), ss. 2-3.
  • Demir, H. (2012). ‘Mersin’de Kentsel Kimlik Göstergeleri Olarak Kullanılan Logolara İlişkin Bir Değerlendirme’, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 22, ss. 115-122.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği, Yayınlanmış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Erhat, A. (1972). Mitoloji Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Gemci, R., Gülşen, G. ve Kabasakal, M. (2009). ‘Markalar ve Markalaşma Şartları’, Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 14 (1), ss. 105-114.
  • Goeldner, C. R., Ritchie, J. R., ve Mcintosh, R. (2000). Tourism; Principles, Practices, Philosophies. New York: John Wiley & Sons.
  • Gürün, O. (2011). Muğla Kent Kültürü içinde (Sunuş Yazısı), 10 (7), ss. 1.
  • Iliachencko, E. Y. (2005). ‘Exploring Culture, History and Nature as Tourist Destination Branding Constructs: The Case of a Peripheral Region in Sweden’, In The VIII Nordic-Scottish Conference on Rural and Regional Development in association with the 14th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality, 22-25 Sept.
  • İçli, G. E. ve Çopur, M. E. (2008). ‘Pazarlama İletişiminde Renklerin Rolü’, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), ss. 22-33.
  • Kahraman, M. E. (2011). ‘Marka oluşturma aşamasında amblemin yeri ve önemi’. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 20, ss. 107-116.
  • Kapferer, J. N. (1992). Stratejic Brand Management. New Jersey: The Free Press.
  • Kavaratzis, M. ve Ashworth, G. J. (2005). ‘City Branding: An Effective Assertion Of Identity Or A Transitory Marketing Trick?’, Tijdschrift Voor Economische En Sociale Geografie, 96 (5), ss. 506-514.
  • Kaypak, Ş. (2013). ‘Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler. Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14, (1), ss. 335-355.
  • Keller, K. L. (1998), ‘Understanding Brand Equity: Answers to Ten Common Branding Questions’, Exchange, (Winter), ss.15-19.
  • Keller, K. L. (2003). ‘Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity’, New Jersey: Prentice Hall.
  • Klein, N. (2002). No Logo, Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Knapp, E. D. (2003). ‘Marka Aklı (Çev. A. T. Akartma)’, İstanbul: Mediacat.
  • Koç, A. ve Küçükarslan, Ö. (2008). Türkiye’de Veteriner Hekimliği Ambleminin Tarihsel Gelişimi’, Veteriner Hekim Der. Dergisi, 79 (3), ss. 31-36.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi (2023).
  • Lee, S., Rodriguez, L., ve Sar, S. (2012). ‘The influence of Logo Design on Country Image And Willingness to Visit: A Study of Country Logos For Tourism’, Public Relations Review, 38, ss. 584– 591.
  • Milas (2014), ‘Ekonomisi’, www.milasbilgi.com/milas/ekonomisi (14.08.2014).
  • Muğla Şehir (2014), ‘Dalaman, 'Logo'sunu Arıyor’ www.muglasehir.com/haber/guncel/dalaman-logosunu-ariyor/8809.html (28.04.2015).
  • Öz, H. (2007). ‘Muğla’da Yeri Bilinmeyen 50 Ören Yeri Daha Var. Muğla Kent Tarihi, 5 (3), ss. 19-22.
  • Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özdemir, Ş. ve Karaca, Y. (2009), “Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 11 (2), ss.113-134.
  • Özsalmanlı, A. Y. ve Pank, Ç. (2012). ‘Muğla’da Büyükşehir Belediyesi Yapılanması Sürecine İlişkin Bir Değerlendirme’, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, ss. 1-26.
  • Öztürk, G. (2006). ‘Logonun Kurum Kimliği Üzerindeki Etkisi’. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (9), ss. 1-17.
  • Rainisto, S. K. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States (Unpublished Doctoral Dissertation), Helsinki University, Helsinki, Finland.
  • Ries, A. ve Ries, L. (1998). Marka Yaratmanın 22 Kuralı. (Çev. Atakan Özdemir) Ankara: Mediacat Yayınları.
  • Schmitt, B. ve Simonson, A. (2000). Pazarlama Estetiği. (Çev. Z. Ayman), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sezgin, M. ve Ünüvar, Ş. (2011). Sürdürülebilirlik ve Şehir Pazarlaması Ekseninde Yavaş Şehir. Konya: Çizgi Yayınevi.
  • Sivri, M. ve Kuşca, S. (2013). ‘Halikarnas Balıkçısı’nın Eserlerinde Mitlerin İzleri ve Karşılaştırmalı Mitolojiye Katkısı’, Milli Folklor, 25 (97), ss. 39-52.
  • Şahin, Ş. ve Baloğlu, Ş. (2011). ‘Brand Personality and Destination Image of İstanbul’. Anatolia – An International Journal of Tourism and Hospitality Research, 22 (1), ss. 69–88.
  • T.C. Güney Ege Kalkınma Ajansı (2009). Ortaca İlçe Raporu. [URL: http://geka.org.tr/yukleme/dosya/ORTACA.pdf] (14.10.2014).
  • Ural, Y. (2012). Anadolu Efsaneleri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Uztuğ, F. (1999). Siyasal Marka: Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı. Ankara: Mediacat Yayınları.
  • Varlı, B. (2011). Kent Markalaşması Sürecinde İletişim Temelli Faaliyetlerin Analizi: İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Yağbasan, M. ve Aşkın, N. (2006). ‘Renklerle İletişim ve Ulusal Tv Logolarının Göstergebilimsel (Dilbilimsel, Grafiksel, Renksel) Analizi’, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 4 (2), ss. 126-134.
  • Yavuz, M. C. (2007). Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: Adana Örneği, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yeşiltaş, M. (2013). Destinasyon Yönetimi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2761 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1719
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. ve Saymalı, M. (2013). ‘Göstergebilimsel Yöntem Işığında Otomotiv Firmalarının Amblemlerinin Çözümlenmesi’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (23), ss. 167-179.
  • www.milas.gov.tr (14.08.2014).
  • www.bodrum.bel.tr/be-su-alti-arkeoloji-muzesi.html (14.08.2014).
  • www.http://muglakentgazetesi.com/muglanin-simgesi-mugla-bacasi/ (10.7.2015)
  • www.muglakulturturizm.gov.trTR,73665/somut-olmayan-kulturel-miras.html.(10.7.2015)
  • http://www.mugla.bel.tr/images/121_Nolu_Karar.pdf (10.7.2015)
  • http://www.dergisanat.com/ /wordpress/dort-mevsim-cennet-koycegiz-tugrul-
  • akcakan201012.html (10.7.2015).
  • http://www.mu.edu.tr/genel-bilgiler/tr/universite-logosu-10 (14.08.2014).
  • http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera-ozel/bisiklet-cumhuriyeti-ula (20.08.2014).
  • http://www.sehiralem.com/Mugla/Yatagan/Tarihi_Yerler/974/Yatagan-Demirkopru.html (20.08.2015).
  • http://www.datcadetay.com/datca-yel-degirmenleri.html (20.08.2015).
  • http://www.datcakoyurunleri.com.tr/zeytin.html (20.08.2015).
  • http://www.marmarisbalevi.com.tr/tr/yoresel-urunlerimiz (20.08.2015).
  • http://www.kavaklidere.gov.tr/default_B0.aspx?content=1046 (20.08.2015).
  • http://www.fethiyehaber.com/seydikemer-yeni-logosunu-buldu/ (20.08.2015).
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uysal Yenipınar

Oya Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yenipınar, U., & Yıldırım, O. (2016). Destinasyon Markalaşmasında Yerel Simgelerin Logo ve Amblemlerde Kullanılması: Muğla Araştırması. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(1).

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.