Turizmde yoğun rekabet ortamında logo ve amblemler, destinasyonun kimliğini tanıtmada, benzersizliğini ve seçkinliğini vurgulamada önemli bir rol oynar. Çalışmanın amacı, marka kimliğini yansıtan yerel simgelerin Muğla destinasyonu logo ve amblemlerinde kullanılma sıklığını araştırmaktır. Bu amaçla, 17 Muğla destinasyonu yönetim örgütünün internet sitesindeki logoların yerel tarih, kültürel öz değerler, mitolojik öyküler ve doğal çevreden esinlenme sıklığı incelenmiştir. Araştırma bulgularında; kurum ve kuruluşların öz değerler konusunda bilinçli olduğu ancak logoların simgelerin anlaşılırlığı, şekil, renk ve kalite gibi teknik konularda eksik kaldıkları gözlenmiştir. Bu nedenle, destinasyon yönetim örgütlerinin logo tasarımlarında turizm uzmanları ve bölgeyi tanıyan teknik tasarımcılarla işbirliği yapmaları önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Destinasyon markalaşması, yerel simgeler, logo ve amblem, Muğla.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.