Amaç: Çalışmanın amacı Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin pandemi sürecinde elektronik sağlık okuryazarlık düzeylerini ve sağlık bilgisi arama davranışlarını belirlemektir.
Yöntem: Araştırmada öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini ve pandemi sürecindeki kanıta dayalı bilgiyi edinme arayışlarına yönelik bilgiyi elde etmeye yönelik bir anket ve elektronik sağlık okuryazarlığını ölçmeye yönelik ölçeğin (e-HEALS) Türkçe versiyonu kullanılmıştır. Veri istatistiğinde tanımlayıcı ve kikare analizleri yapılmıştır.
Bulgular: İngilizce ve Türkçe tıp programında öğrenim görmekte olan 1374 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Öğrencilerin %65,2 ‘si sağlıkları hakkında karar verirken internetin yararlı, %86,7’si internette sağlık kaynaklarına erişebilmenin önemli olduğunu düşünmektedir. Öğrencilerin %66,5’i günde bir saat ve daha fazla pandemi ile ilgili yayınları takip etmektedir. Bu süreçte en sık (%50,8) sosyal medyayı takip amacı ile kullansalar da öğrencilerin %60,7’i sosyal medyaya güvenip güvenmeme konusunda emin olamadığını ifade etmektedir. Öğrencilerin e-sağlık okur yazarlık ortalaması 31,04 4,24 olarak tespit edilmiş, klinik sınıftaki öğrencilerin preklinik sınıftakilere kıyasla e- sağlık okuryazarlığı puanlarının daha yüksek olduğu (p<0.001) gözlenmiştir.
Sonuç: Tıp öğrencilerinin e-sağlık okuryazarlığı düzeyleri kabul edilebilir düzeyde olup yıllar içerisinde artış göstermekte ve en yüksek ortalamanın altıncı sınıfta olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |